Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Elke keer als ik die berg op foto's zie ben ik onder de indruk.
Je hebt mooi werk geleverd Anne! :cool:

Mathijs
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Walter,

Niet om reden van voorschriften, maar meer omdat ik het niet zo mooi vind, ga ik de stenen vervangen door kreupelhout.

Als ik de voorschriften moeten volgen, dan moet ik de Grote Kerk van Heusden kopen en heel veel tijd hebben, dan kan het net, beide voorwaarden zijn niet vervulbaar, dus dan maar voorschriften aan de laars lappen.

Verder dank jullie wel voor de complimenten.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De stenen op de keermuur van het tunneltje vervangen door struikgewas, verder nog wat met krijt bezig geweest.



Ook wat struikgewas aangebracht bij de voeten van het viaduct.



Gras, dennen en stenen achter de kerk.



Gras op de in de ijstijd ontstane rand achter het dorp, moet nog verder aangekleed worden.



Gras langs de weg, omdat ik het gras, naast de verdunde houtlijm, nog extra fixeer met de haarlak van "moeders", geeft dat gelijk een aardige verkleuring van de weg.



Ondertussen ook bezig met het glad plamuren van de staten in het dorp en ook nog een Ra* gebruiker geholpen met "wat is er aan de hand", naast huisklussen en de MSG, druk genoeg voor een pré pensionado.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Schitterende optijd zoals gewoonlijk!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat stuk achter de kerk ziet er goed uit zo :)

Mathijs
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

De foto's zijn mooi hoor,
je baan begint al aardig vorm te krijgen zo!

Mvg
Falco
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
WOW...... :shock: wat een grote en mooie baan :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Naast wat problemen met een wissel en een lok, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26973.0, en een "hulp" bezoek aan een mede MSG-er en beginnend RA* gebruiker, ook nog wat aan de baan gedaan.

het kapotte sein van spoor 1 van Darligen vervangen door een nieuwe, die Viessmann seinen zijn erg mooi, maar wel gevoelig voor een tikje van een mensenhand, verder ook begonnen met de afwerking van het kerkhof.



verder de rand achter het dorp afgewerkt met stenen en bosjes.



nog een stemmingsplaatje van de nu weer komplete westkant van Darligen, de V36 Doppellok is net binnengelopen met de buurtgoederen.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Jij weet je tijd goed in te vullen, lees ik.....man je hebt het nog drukker dan dat je nog werkte  :lol:

Neemt niet weg dat je foto's weer schitterend zijn. Wat een mooie baan maak je ervan. Super. Erg mooie bergen, zijn alleen die stenen niet te licht van kleur? Je dorp wordt echt compleet zo.
Zie graag meer van foto's van je baan.

Groeten Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Soms bekruipt me dat "tijd" gevoel ook, wat mij opvalt is dat mijn, in 30 jaar opgebouwde " professionele denkwerk", niet is gestopt toen ik stopte met werken, of het nu ideeën zijn voor de club, voor "mijn" winkel of voor Ra*, ik blijf denken "hoe help ik hen" en dan ook doen, zo moet ik nog een permanente tentoonstellingsgroep mensen bij elkaar zien te krijgen zodat we met de banen van de club vaker naar (buitenlandse) tentoonstellingen kunnen.

Aan de stenen moet ik nog wat doen, klopt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Geweldige baan Anne, ik kan niet anders zeggen, ben ook benieuwd naar je onderste parade spoor, hoe de scenery daar zal worden!
Hoe heb jij trouwens je rails geballast? Ik ben nu ook bij dat vraagstuk aangekomen
twijfel wat ik zal nemen voor de demping van het geluid van treinen die over de rails rijden.
Ik hoor her en der dat kurk vrij snel verpulvert en afbrokkelt na verloop van tijd. Echter schijnt rubber weer moeilijk te bewerken te zijn qua ballasten van de rails.
Verder gebruikt men ook veel boekbinderslijm ipv verdunde houtlijm, maar beiden schijnt niet te werken op rubber.
Wat adviseer jij?

groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jake,

Op het multiplex ligt een laag kurk, daarop een laagje piepschuim op karton (vroeger), blauwe isolatie van de bouwmarkt (nu), de rails worden daarop gelijmd met akoestische lijm van ER-Decor.

De ballast is van Busch en wordt vastgezet met Decobal van ER-Decor, is ook een akoestische lijm, akoestisch betekent dat het niet keihard wordt (denk ik).

Ik vind het wel goed zo, het kan natuurlijk altijd beter, zoals met veel in het (modelbaan) leven.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,

Akoestisch betekent in dit geval,dat de lijm een dempende werking heeft,en enigzins flexibel blijft.

Dit is gedaan om het rijgeluid iets te dempen,want bij houtlijm wordt het hard,en resoneert mee met de rails.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Dank weer voor je info! Is het duur spul en waar heb je dat gekocht?
Is het wel net zo stug en stevig als houtlijm? (flexrails ermee lijmen via doordrenkte ballast bijvoorbeeld?) Ik dacht de flexrails vast te zetten met punaises dan ballasten en als de ballast met lijm is uitgehard dat de flexrail dan wel betrouwbaar op zijn plek blijft zitten of is dit niet zo?

Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jake,

Ik heb geen ervaring met flexrails (hadden ze nog niet toen ik met deze baan begon héél lang geleden), maar ik denk dat als je de flexrails fixeert met spijkertjes of punaises en daarna vastlijmt, ballast en de ballast vastlijmt, het wel blijft zitten na het verwijderen van de fixering.

Hou er wel rekening mee dat deze akoestische lijm een lange droogtijd heeft, voor de verkrijgbaarheid van spullen van ER-Decor moet je even op zoek naar de website, het is trouwens een Belgisch fabrikaat.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Even een update, inmiddels bijna van de tweede pagina afgevallen

Omdat door het frequente transport van mijn loks naar de club en tentoonstellingen de dozen kapot gaan, mijn oude diadozen opgesnord en de eerste voorzien van schotjes en voering, het past precies, de tweede is ook al bijna klaar, dan nog een hogere want de E94 is ietsiepietse te hoog.



Begonnen met het maken van de niet-geasfalteerde paden.







Intussen ook begonnen met het graszaaien.









Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ziet er allemaal weer fraai uit, het blijft een mooie baan die je hebt gemaakt tot nu toe. Ga je de huisjes nog enigzins weatheren trouwens?

Groeten,

Daan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne dat ziet er weer erg fraai uit!! Zal toch eens langs moeten komen ben ik bang! Zou ook heeeel erg mooi zijn op dat leuke weggetje in jouw dorpje een leuk klein eigenwijs vrachtwagentje uit tijdperk III van het Faller Car system erdoorheen te laten rijden of zeg ik zomaar wat :-)
Veel plezier met bouwen

groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Daan,

Ik ben een "aanhanger" van krijtpoeder, dus de finishing touch wordt wat met krijt kwasten, overigens zijn de huizen allemaal, behalve de daken, geschilderd.

Beste Jake,

Ik heb bij de planning van mijn baan, in de 80-er jaren van de vorige eeuw, geen rekening gehouden met rijdende auto's, dus is er geen rondgaande weg, en ik heb geleerd dat je niet steeds opnieuw moet beginnen of moet wijzigen als er iets nieuws is, omdat dan je baan niet af komt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na:

het "herdecoderen" van mijn Re 4/4II met de vraag "hoe moet die verlichting"
het uitzoeken en afstellen wat de snelheid van mijn loks mag zijn op volle snelheid en "geel sein" snelheid, dit nadat ik alle MFX decoders een lineaire karakteristiek heb gegeven.
het voorbereiden en geven van de inmiddels bekende workshop "automatiseren m.b.v. Ra* bij de MSG/Den Bosch (de volgende wordt ergens in april)
het bezoeken van drie Ra* gebruikers om hen te helpen

heb ik ook nog wat aan de baan gedaan (deze keer was de titel van topic niet correct):

de tuin van de kerk heeft een heg gekregen en de muur om de bergaafplaats is afgewerkt, de begraafplaats zelf nog niet, de grafzerken van Busch schijnen uitverkocht te zijn, over de naad tussen het kerkterrein en het dorp staan nu bosjes.



het dorp heeft zijn grindpaadjes en gras gekregen.



begonnen met de afwerking van het terrein van de kolenmijn, ik kwam iets oppervlak te kort, dus ook maar een muurtje gezet.



nog een overzichtsfoto, inmiddels heb ik beslist welke bomen en lantaarnpalen er in het dorp en bij de kerk gaan komen



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Wat een schitterende foto's weer. Erg leuk om te zien hoe het dorp zich nu gaat vormen.
Ben erg benieuwd naar de lantaarns en het verdere groen.

Succes en groeten

Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Bomenplant dag vandaag

Drie fruitbomen achter het gemeentehuis, van voren gezien.



Van opzij gezien, is straks niet echt zo zichbaar



Bij de boederij onder St. Niklaus een nieuwe boom geplant.



Bij de kerk een eik en twee populieren, er komen er nog twee bij



Vanaf de zijkant



De lantaarns zijn in bestelling, evenals de twee populieren, de zichtbare stokken zijn saté stokken om de bomen tijdens het drogen van de houtlijm op hun plaats te houden.

De ideeën voor de verdere beboming en begroeiïng van het dorp komen nu binnen in mijn "denkraam".

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja, wat kan een mens nog zeggen, .......zucht. Toch maar proberen; Ziet er geweldig uit.

Gr. Peter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
wat een mooie baan ziet er geweldig uit :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb even een opstelling gemaakt om te bekijken hoe de verdere aankleding moet worden, hier wreekt zich duidelijk dat ik t.o.v. het oorspronkelijke ontwerp de baan wat heb moeten versmallen, de mijn staat veel te dicht bij het dorp, er moet in ieder geval een duidelijke scheiding tussen de mijn en het dorp komen.

Verder ga ik op zoek naar een klein transformator huisje, een houthandel of zo iets naast de kolenhandel en nog wat voor de rechtse boerderij.











Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne, dat begint er erg mooi uit te zien!!
Zoals ik het zie zouden er nog steeds wel een paar mooie DC Cars door je dorpje en rechts onder dat spoor door kunnen rijden :P

Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jake,

Nee hoor, het worden geen rijdende auto's, in tegenstelling tot jou, is mijn tijd op deze aardkloot en dan nog in een conditie dat ik me lichamelijk "lekker" kan bezighouden met het bouwen, relatief beperkt, dus mijn doelen zijn gezet en daar horen deze auto's niet bij, trouwens ik heb al problemen met het solderen aan die dunne draadjes van treindecoders, laat staan aan ledjesjejesjes van auto's.

Heb je die Ecos al gekocht, zo nee, je zou ook eens naar een Tams kunnen kijken, Den Bosch heeft er drie banen mee rijden.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Het ziet er weer geweldig uit!
Heel mooi gedaan!

Mvg
Falco
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb jouw laatste foto's eens goed bekeken en inderdaad staat die schacht daar te dicht bij de huizen. Mischien kan je die gewoon weg laten of elders plaatsen.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Je hebt gelijk, maar in dit geval zal de werkelijkheid nog wat meer geweld moeten worden aangedaan als normaal al gebeurt in modelspoorland.

Bedankt, groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Heel goed dat je je doelen bepaald hebt. Het kan altijd mooier (al twijfel ik daar bij jou aan) maar de een wil alles en de ander gewoon iets leuks of daar iets tussenin. Ik heb dat ook met mijn baan. Een leuke verzorgde baan maar voor een relatief kleine beurs. Dat betekent dus dat niet alles kan en dat dingen er soms niet perfect uitzien. Die kolenmijn van jou staat daar prima. zolang de bewoners niet klagen is het goed. :)

Succes verder,

Gr. Peter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Peter, ik was gisteren nog op een bewoners vergadering daar en wees gerust ze klagen steen en been. Waarschijnlijk komen binnen kort verschillende villa's daar leeg te staan  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Het is gewoon geweldig mooi wat je laat zien. Inderdaad de huizen staan iets te dicht op de schacht, ach dat zijn maar details.

Succes met de verdere opbouw.

Groeten Ronald  :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Naast je mooie oren (hoe heten die dingen in het Vlaams), heb je nog een andere eigenschap, je bent ook al heel oud, de mijn was er al twee eeuwen geleden en de bewoners van destijds, en van de 60-er en 70-er jaren van de vorige eeuw, waren heel anders als de huidige mensen, de term "Not In My BackYard" deed toen nog geen opgeld.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Flaporen :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 26 januari 2011, 23:35:25
Beste Johnny,

Naast je mooie oren (hoe heten die dingen in het Vlaams), heb je nog een andere eigenschap, je bent ook al heel oud, de mijn was er al twee eeuwen geleden en de bewoners van destijds, en van de 60-er en 70-er jaren van de vorige eeuw, waren heel anders als de huidige mensen, de term "Not In My BackYard" deed toen nog geen opgeld.

Groet, Anne W



awel beste Anne W
wat je zegt klopt enorm ik heb heel mijn leven aan de vlieghaven van Deurne gewoond  (Antwerpen) en heb er ooit eens mensen zien protesteren tegen de vlieghaven en het gekke is dat inde tijd dat de luchthaven gebouwd was er geen enkel huis stond in een straal van 5 kilometer
hoe idioot kun je zijn er gaan wonen en dan demonstreren

mvg Niko
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 23 januari 2011, 22:32:15
Bomenplant dag vandaag
...
De lantaarns zijn in bestelling, evenals de twee populieren, de zichtbare stokken zijn saté stokken om de bomen tijdens het drogen van de houtlijm op hun plaats te houden.

De ideeën voor de verdere beboming en begroeiïng van het dorp komen nu binnen in mijn "denkraam".

Groet, Anne W

Mooi! Ik ben gek op bomen, vooral als je die heel speciale hebt zoals van bijvoorbeeld Anita Decor...
Maar jouw scenes zijn prachtig!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Nou had ik toch gedacht dat de Vlamingen een mooiere naam voor die oren had bedacht, deze is wel erg gewoontjes, dan zijn wij toch wat creatiever, of economischer, wij noemen ze zeiloren, kun je nog wat geld verdienen.

Beste Niko,

De bewoners van deze huizen zijn over het algemeen nu zelfs nog originele autochtonen, en die hebben meer belang bij de economie, zodra deze huizen gekocht worden door mensen van uit de "grote stad", dan begint het gedonder.

Beste Ernst,

Natuurlijk kan alles altijd mooier, maar als je je niet houdt aan het doel wat je je destijds, gebaseerd op de toen geldende normen en verkrijgbare materialen gesteld hebt, komt je baan nooit af, overigens als de baan af is en je bent nog steeds enthousiast, dan kun je altijd nog aan het verbeteren slaan.

Voorlopig ligt de baanbouw weer even stil, mijn andere hobby, Raptor, slokt weer een aantal dagen op, overigens met als beloning een aantal hele blije mensen, vanzelfsprekend ook een hele mooie ervaring.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dus Anne, als ik jou goed begrijp kopen julie zeilboten zonder zeilen en hopen dus voldoende wind te vangen met julie oren.  :-) . Misschien zijn er andere benamingen voor deze oren in vlaanderen,ik heb geen idee.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je baan ziet er echt fantastisch uit. Ik ga je topic zeker in de gaten houden (en ik ga nu op pagina 1 beginnen :) ).

Succes verder en laat ons erder genieten van je mooie baan.

Bas
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne je dorp is erg mooi aan het worden!
Ik blijf weer met plezier naar je baan kijken. Bij mij schiet het gelukkig ook enigszins op!

Groeten, Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
ook al vind je dat je schacht te dicht bij het dorp staat vind ik het toch geslaagd
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Slim zijn betekent in dit geval gebruik maken van het extra windopvangend oppervlak van die oren, natuurlijk niet zo dom zijn om te denken dat die oren genoeg is.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 07 juni 2010, 23:18:28
Waarschijnlijk de laatste update voor een vakantiepauze.

De tunnelingangen zijn klaar, eerste foto met flits, waardoor je verder de tunnel in kijkt.



De tweede foto zonder flits, er komt nog een lamp die de zaak beter van boven belicht, dus nog wat meer schaduwwerking in de tunnels geeft.



Zo ziet het er van bovenaf uit, de hele boven kant en ook een stuk naar achter wordt nog bedekt met zwart doek.



Het aluminium gaas is inmiddels tot aan de tunnelingangen gevorderd.



Groet, Anne W
Heb even een paar plaatjes van je ingepikt, zet ze met vermelding op mijn forum.
grt Tom
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat wordt waanzinnig mooi Anne!!
Succes en ik zie het graag eens in het echt


Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Tom,

Op welk forum is dat?

Beste Jake,

Ik ga een grote elektrische update doen, dus het kan zijn dat als je "in de buurt" bent, je wel kunt kijken maar niet naar het rijden.

Overigens hebben vandaag van mij 8 treinen bij de MSG gereden, 6 op Silberberg, want er kwam een filmploeg, en 2 op de testbaan voor mijn Raptor workshop, dus alles zit nu in de transportbakken.

Ook is de booster, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27864.0, de hele dag in bedrijf geweest, een soort duurtest voor ik hem overdroeg aan de MSG.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne, Dat lijkt me nog steeds erg leuk eens te komen kijken!
Enne die filmploeg, daar had ik het vandeweek ook met Maikel over, het lijkt me mooi eens heel goede footage te maken van enkele mooie banen. Uiteraard zouden wij die footage maken in 4:4:4 Full HD uncompressed (Arri Alexa of Viper Filmstream camera met Zeiss primelensen) en bijvoorbeeld met een steadycam of met behulp van een jip of kleine kraan, zodat de meest mooie strakke beelden opgenomen zouden worden (7,9MB per stilstaand frame zonder ook maar een enkele codec of beeldcompressie) uiteindelijk bedoeld voor Blu-ray ;-)
Uiteraard ben ik nu wel heel benieuwd naar de footage die onlangs is opgenomen, en welke apparatuur daarbij gebruikt werd :-) Persoonlijk vind ik tot nu toe de footage van http://www.modellbahn-altburg.de/ erg goed, alhoewel je op Youtube uiteraard niet de beste kwaliteit kunt zien.

Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne had jij evt bij the way nog een antwoord voor mij op mijn gelijkvloerse kruising vraagstukje  O:-D :P
Zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28034.0

Alvast dank!
Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jake,

Jawel, staat er nu op, ik was vannacht niet helemaal helder meer na een dag op de club met Bostion en de workshop.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jake,

Geen geheimtaal tegen mij uitspreken want daar kan ik niks mee  :), de filmploeg was van Bostion TV, binnen een week of 2 wordt het uitgezonden op de locale Bossche TV.

Groet, Anne W