Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Nobody op vrijdag 15 oktober 2010, 14:23:19
Tot "mijnalbum.nl" er de brui aan geeft. Niets is eeuwig...
Ook al onze mooie modelspoorbanen gaan eens met de vuilnisman mee...

Ach dan zien we wel weer verder, het zal mijn tijd wel duren.
Ben van nature optimistisch.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Now back to topic..............

teunis
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals beloofd in een ander draadje hierbij een filmpje (filmen wordt niet mijn hobby)

View My Video

In het filmpje is te zien, en te horen, de aankomst en het vertrek van een buurtgoederentrein, als het goed is dan hoor je in het begin de uitlaatslagen even, dan moet de machinist gaan remmen voor het (nog niet opgestelde) gele Hp2 inrijsein, vlak voor het sein heeft hij de juiste snelheid en hij zet er weer wat stoom op.

Als de trein over de brug is, dan wordt het tijd om te gaan remmen, de stoom gaat er weer af, bij vertrek even fluiten en zodra de trein wat verder de tunnel in is gaat het geluid uit.

Al langer geleden heb ik in mijn Raptor de soundloks zo ingesteld dat het geluid uit gaat als ze in een tunnel zijn gegaan en weer aan als ze een tunnel gaan uitkomen.

Stoomloks zijn afwijkend van de diesel/electrische loks, op het moment dat ze remmen maken ze nagenoeg geen geluid, dus stoorde mij de hoorbare stoomuitlaatslagen tijdens het remmen, toen ik vorige week de Märklin 23 hoorde op de Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch, bedacht ik dat ik daar wat aan moest doen, de 23 "dimt" het geluid op het moment dat de centrale de order geeft een stapje langzamer te rijden, om gelijk daarna weer op volle sterkte te gaan.

Raptor laat de treinen gelijk matig remmen, dus om de "zoveel" tijd een stapje eraf, en dat is dus met de 23 dus geen gehoor.

Op zich is het instellen van geluiden (is functies) niet zo moeilijk, de makkelijkste is een station waar de treinen zo wie zo moeten stoppen, Raptor kent een functie actie op "remmen", dus als er in een bepaalde rijweg geremd moet worden vanwege een rood of geel (Hp2) sein, dan kun je die actie gebruiken om het geluid uit te zetten.

Vlak voor het rode sein is er een melder en dus een stop/aankomst actie, hiermee zet je het geluid weer aan.

Het feit dat de actie remmen alleen werkt indien er echt geremd gaat worden is heel handig, de actie vindt dus niet plaats door de melder op zich, maar door de actie die volgt uit het feit dat de melder actief is geworden, als er niet geremd hoeft te worden, dan is er ook geen remactie en dus ook geen functie-actie.

Dit is goed bruikbaar voor elke rijweg met een sein wat op rood, geel of groen kan staan:

groen: stoomgeluid blijft aan
rood of geel: stoomgeluid gaat uit en weer aan als de lok voor het sein is gekomen.

Tot zover was het makkelijk, nu iets ingewikkelder: hoe zorgen we er voor dat indien het sein op rood staat, en dus het stoomgeluid uit, het stoomgeluid weer aan gaat als het sein tijdens de remming weer op groen gaat?

Ik heb pas een keer gezegd dat als je de werking van je baan en je automatiseringsoftware kunt volgen, een antwoord binnen handbereik is, als een sein op groen gaat geeft dit in Raptor een actie en die heet "vertrek", een hoorbare "vertrek" actie is bijvoorbeeld de fluit die je hoort als de trein weer weggaat.

Als ik nu instel dat het geluid weer aangaat als deze actie "vertrek" gebeurt, dan ben ik er: trein komt eraan, sein staat op rood, remming begint: geluid uit, sein springt op groen (actie "vertrek" vindt plaats), remming stopt en de lok gaat weer optrekken: het geluid gaat weer aan.

Voor de deskundigen: dit heeft dus niets te maken met een melder, dit is een gevolg van het feit dat Raptor gebaseerd is op acties en daarbij de hulp van melders gebruikt.

Het is bij mij nog wat ingewikkelder omdat remmingen nog al eens kunnen beginnen in een tunnel en zoals boven verteld staat het geluid uit in de tunnel, dus prima zou je denken, maar wat nu als het geluid weer aan moet tijdens de remming aan het eind van de tunnel omdat het sein op groen gaat? (met veel logisch nadenken kwam ik daar ook uit)

Gelukkig is de Silberberg Strecke niet zo ingewikkeld, de stationsporen zijn al klaar voor 2 loks (dus andere stoomloks is 2 regeltjes invoeren), nu nog twee inrijsporen, waarvoor het denkwerk nu klaar is.

Groet, Anne W (die overigens ook wel weer eens aan het bouwen wil, het wordt slecht weer, dus er is hoop.......)

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je mag trots zijn op je werk.


Henny
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Stationair filmen gaat me beter af, het "kruisingsstation" Darligen, waar alle 12 treinen passeren

View My Video

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Opmerking: bij het kijken viel me op dat het geluid een echo heeft, maar dit is weg als je de tweede keer kijkt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

mooi filmpje en als ik die bergen zie dan begin ik weer te twijfelen over het thema van mijn eigen baan :?

Groetjes en veel plezier met de verdere bouw, John
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.

Mooie film, lekker kijken! :wink:

Ik had alleen niet op het perron willen staan
toen die Krokodil voorbij kwam sjeesen, of ligt
dat aan mij?  :shock:

Groeten,

Erik.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het "stationair" filmen levert een aardig resultaat op vind ik, dus nog maar één, alhoewel ruim 20 minuten uploaden wel veel tijd kost van mijn hobby.......

View My Video

Beste Erik,

Ga maar eens op een perron staan en kijk recht voor je uit als er een sneltrein langs komt, dan heb je dezelfde ervaring, de passagierstrein na de (Duitse) krokodil is overigens sneller en het blijft natuurlijk modelspoor met veel wat niet realistisch is.

Beste John,

Ik ben een tegengesteld mens voor wat betreft mijn bezigheden in de zomerse vrije tijd, ik heb jaren een zeilboot gehad op het IJsselmeer, maar ik ga ook graag met de caravan naar de Alpen, dus voor hetzelfde geld had ik ook Hollands gekozen, maar het makkelijk wegstoppen van stukken baan in de bergen heeft bij mij de doorslag gegeven.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

mooie filmpjes van een baan die steeds mooier wordt!

Walter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Leuk filmpje.

Je baan wordt met elke update weer een stukje mooier.

gr.
Piwie.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zeer mooie baan vind ik dit. Mooie sfeer en heerlijk nostaligisch sfeertje dat kan ik wel waarderen.
Uiteraard benieuwd naar nog meer filmpjes


groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na vandaag de voorbereidingen voor Keulen op de Silberbergstrecke van de MSG/Den Bosch te hebben afgerond en na vandaag ook een flinke stap te hebben gezet in de voorbereiding van mijn demo op de gastendag, heb ik weer eens wat gedaan op mijn eigen baan:

de nieuwe bergwand eens flink geborsteld met een harde huishoudborstel en een staalborstel, verbazingwekkend hoe hard dat micro-fibre is na drie verflagen, de bruine waas wordt dan iets lichter en de diep liggende bruine plekken al wat grijzer.

daarna hier en daar wat zachtgrijs, zandsteenkleur van Heki en zilver aangebracht, op de foto nauwelijks te zien.

het rechterdeel is wat donkerder geworden als de bedoeling, dus straks meer lichtgrijs krijtstof er op.



achter het station wat gras gezaaid en ook de "plaatselijke" rotsen wat kleurtjes gegeven



de tunnelingang in de basis steenverf gezet, voor de tunnel komt nog een mechanisch voorsein en natuurlijk ook nog een tunnelwand



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.

Ik vind het er werkelijk heel imposant uitzien allemaal!
Mooie hoge berg die toch zeker realistisch aandoet.

Op de laatste foto zijn alle zwerfkeien wel heel duidelijk
te zien: misschien nog wat aan doen v.w.b. de kleurstelling?

Groeten,

Erik.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Indrukwekkend, en zoals gewoonlijk weer prachtig gemaakt! :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

De echte minitiateuze detailafwerking komt zodra de baan verder afgewerkt is en dat duurt nog wel een paar jaar.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tijd voor het stoffigste deel van het werk, het op kleur brengen met krijtpoeder, de eerste foto geeft het effect van de "vergrijzing" goed weer.



Hier is alles vergrijsd



Kleuren aangebracht, foto met flits



Foto zonder flits en met de bouwlamp van het linkergedeelte



Hierna komt het gras, de bosjes en als Busch weer eens 60 bomen gemaakt heeft (ik zit er al een maand op te wachten), het bos rechts van het kasteel.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er echt super mooi uit. Mijn complimenten.
Vak werk.

Groet Frank
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Wat een gigantische berg is dat geworden. Erg mooi geworden. Nu de scenery nog en het is een ansichtkaart geworden.

Groet Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

" als Busch weer eens 60 bomen gemaakt heeft ", Hans is ook erg goed in bomen maken heb ik begrepen,HaHa.

Zonder dollen; schitterende berg zeg. (en de rest ook)

Gr Peter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Imposant bouwwerk zeg !!!! prachtig met dat kasteel !!!! vormt zo een mooie éénheid zeg, complimenten Anne.

PH, je bedoeld mij toch niet...want mijn bomen zijn vreselijk  :P

Groeten en fijn weekend.

Hans  :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vanmiddag het gras "geplant", nee hoor gewoon ouderwets met dat plastieken "sproeidoosje" van Noch, op zo'n 150-200 meter afstand zie je toch niet op de sprieten rechtop staan.

Ik had nog een zakje donker gras liggen, kon ik nu mooi gebruiken voor onder het toekomstige bos.

Ik ben heeeeeeeel lang geleden begonnen met de Busch bomen, halverwege mooiere/echtere gaan zetten is niet mooi, is een klusje voor later, hoe en wat zie ik dan wel weer.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Echt heel echt mooi Anne,om trots op te zijn.
SCHITTEREND.

Mvg: Alex
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Geweldig om nu te zien dat het ene na het andere "gat" weer gevuld wordt met prachtige bergen en scenery! 8)
Zeker omdat het nu, na je pensioenering, allemaal toch wel wat sneller zal gaan.
Jaja, ik weet het, het lijkt wel alsof je nu nog minder vrije tijd hebt als ervoor, maar toch! :roll: :wink:

Veel succes en plezier (wij zeker! :lol:) met de "laatste" afbouw.

vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo anne

wat bouw jij een verschikkelijke mooie baan ziet er echt zeer goed uit.
sucses verder

johan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johan,

Het ziet er wel een heel, heel klein beetje "voor-Alps" Zwitsers uit denk ik.

Het bos is binnen, binnenkort maar wat gaatjes gaan prikken in het gras, daarna zal wel blijken dat één zak van 60 stuks te weinig is.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bomen "in" de wand zijn gezet.





Nu eerst even een paar bomen bij het "abzweig" station naast de tunnelingang van de bergbaan, daarna naast het kasteel, en dan zal blijken dat ik er nog 60 nodig heb.....

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Schitterend!  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

:shock: wauw :shock:8) mooi :D.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Je berg krijgt al kleur, je zal wel heel wat bomen moeten planten op zo'n berg. Kijk graag naar je volgende up-date.

Groet Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wouw Anne wat een joekel van een berg is dit geworden.

Heb je bij de gemeente hiervoor een bouwvergunning aangevraagd??? :lol: :lol: :lol:

Ga zo door, prachtige foto's

Groeten  Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De hoek bij de tunnel is nu klaar, ook het muurtje om het kerkhof is klaar en achter de kerk groeit nu gras, volgende stap is het asfalt schilderen en grafzerken leggen.



De eerst 60 bomen zijn geplant bij de tunnel, op de helling en bij het kasteel, de tweede zak met 60 bomen is in bestelling.





Verder vandaag de zolder opgeruimd, a.s. dinsdag een dag naar de Marine Equipment Trade Show in de Rai, handjes schudden met oude bekenden, herinneringen ophalen en misschien hoor ik nog wat wat interessant is voor mijn "opvolgers".

Dan woensdag bij de MSG de Silberberg Strecke laden voor de rit naar Keulen, na aankomst opbouwen en 4 dagen de mensen laten zien dat je een prachtige baan kunt bouwen, en rijden, met basismaterialen als hout, gips en karton (geen plastic) en met een simpel bedieningsapparaat.

Dus de volgende bijdrage gaat even op zich laten wachten.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, ik had je draadje al een tijd niet meer ingezien.
Je hebt werkelijk een prachtige baan, het wordt een echt levenswerk. :D
De filmpjes zijn ook erg leuk om te zien, de treinen rollen heel mooi het station binnen, heel realistisch.
Alleen vond ik die Br 194 met goederensleep meer op een TGV lijken.
Of moet je die nog kalibreren?
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ad,

Als je dwars op de rijrichting filmt, lijkt het altijd of ze veel harder rijden, probeer dat maar eens met je eigen ogen, kijk strak naar één punt dwars op de rijrichting en blijf strak kijken, dus niet met de rijdende trein meekijken, dan heb je hetzelfde effect.

De binnenkomende treinen op het station lijken ook harder te rijden, komt ook door het filmeffect, het oog van de camera "gaat niet mee" in de rijrichting zoals je eigen ogen dat automatisch wel doen.

Verder ben ik geen puritein, ik stel de kruissnelheid van de treinen af op wat ik mooi vind, of dat de goede schaalsnelheid is, interesseert me niet, de Br 194 rijdt een stuk minder hard als de Zwitser die hier ook lang komt.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Het is een imposante baan geworden met de berg erbij. Geweldig om te zien.

Groeten Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De voorbereidingen voor, en de deelname met de twee Silberberg Streckes van de MSG aan Keulen, en de 3-Rail Gastendag zijn achter de rug, dus kan ik nu na een dikke maand beginnen met mijn "gebruikte" materieel weer uit te pakken, te voorzien van de juiste koppelingen en in te stellen op de juiste parameters.

Daarna de juiste samenstellingen weer zoeken en weer inzetten op de baan, en rijden maar, maar dat was niet zo makkelijk, vrouwlief heeft mijn afwezigheid gebruikt om hier en daar wat te reinigen, dus veel aanslag, morgen verder en dan ook de nieuwe BR23 voorzien van een paar wagens en blokverboden, haltetijden en sounds invoeren.







Maar ook de tweede serie dennen is geleverd en het tunnelbinnenwandje staat ook klaar.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Grafzerken leggen  :shock: ...als het maar geen dooie boel wordt haha !!  :lol:

Ziet er goed uit Anne, ga zo door...wordt echt mooi !!

Dat kasteel is ook een echte blikvanger  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...


Wat een prachtige baan met een prachtige berg is dit. Mijn complimenten hiervoor :shock: :D !!! Ik heb alleen even een vraagje. Van welk merk is deze leuke kerk (zie foto) en welk artikelnummer heeft hij?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Dat ziet er allemaal netjes uit zo hoor!
Nog bedankt voor de uitleg over de Raptor op de Gastendag!

Mvg
Falco
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maikel,

De kerk is van Kibri, in de nieuwe catalogus is er een nummer 39772, ziet er een beetje hetzelfde uit, iets Duitser, met vakwerk.

Kibri leverde in het verleden een paar kerken gebaseerd op grofweg dezelfde onderdelen, die van mij is de kerk van St. Vith in de Ardennen.

De website van Kibri is nu: www.kibri.viessmann-modell.com


Morgen in plaats van een clubdag maar eens een "eigen baan" dag gepland, de BR 23 heeft zijn eerste rondjes meegedraaid, maar Ra* moet hem nog even leren "remmen" en het geluid moet nog geprogrammeerd worden.

Met 13 treinen begint de baan aardig vol te raken, vooral het hoofdstation wordt een knooppunt, t.z.t. nog maar eens peinzen of ik er een perronspoor, en dus een perron, bij kan leggen.

Om de zaak wat te verlichten ook geregeld dat er altijd een trein in het bergstaion wacht tot de tweede weer boven is (duurt een minuut of 6), hiervoor de "schaduwstation" faciliteit van Ra* gebruikt, een trein mag pas vertrekken als alle (schaduw)station sporen vol zijn, werkt perfect.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
super mooie berg.Kan die helaas niet plaatsen want dan moet ik mijn dak verhogen en dat wordt wat te duur.Ik probeer hetzelfde maar dan wat lager.Ga in elk geval je berg even uitprinten en vergroten als voorbeeld.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Als compromis heb ik de tafelhoogte lager gemaakt als te doen gebruikelijk, is goedkoper als je huis verbouwen...

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Of een heel groot dakraam installeren? :mrgreen:

Mathijs
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag de BR23 "voorzien" van de juiste geluiden op de juiste plaatsen, van de BR 221 ook het geluidsprogramma gewijzigd, 30 sekonden na aankomst in het bergstation geluid uit, na binnenkomst tegenliggende trein, eerst stationsmededeling, dan fluit conducteur, dan motoren starten en tenslotte de fluit van de machinist.

Het sein staat dan al lang op groen, maar de machinist heeft van mij een verplichtte wachttijd gekregen om al deze geluiden netjes af te werken.

Verder kwam er de melding uit Ra* dat twee loks aan een servicebeurt toe waren, 25 uur gedraaid, één van de twee heeft ook een dag in Keulen meegedraaid, dus had er een paar meer.

Tenslotte het bos afgeplant, wat rotsen hier en daar gelegd, nog wat begroeiing op de kasteelmuur en de tunnelingang gemaakt en deze ook voorzien van een binnenmuur.

Alles staat nu in de houtlijm, dus de bomen kan ik nog niet recht zetten, foto's volgen zondag, denk ik.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Klinkt alsof je zeer productief bezig bent geweest Anne. Ben benieuwd naar de foto's.
Misschien een filmpje van de gebeurtenissen die plaatsvinden in het bergstation?

Mathijs
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals beloofd hierbij de fotos van de laatste berg, de eerste drie van voren., bij het viaduct moet nog wat begroeiing.





Zo ziet een 87 keer kleiner mens het ongeveer



Van de zijkant



Het kasteel in close-up



De tunnelingang met nu een binnenmuur en wat begroeing om de naden te verbergen, komt nog een paar keer in beeld met een mechanisch voorsein voor de ingang.



De bergketen achter het kasteel, noodgedwongen, zoals bij alle modelbanen, zeer onvolledig.



Ik moet inderdaad nog een nieuw filmpje maken, nu is de stationsaankondiging ook goed te horen, maar er is wel een compromis, motoren starten vlak voor het wegrijden is "not done", en zeker niet bij het merk motoren wat zich in deze lok bevindt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zeer imposant Anne....grote klasse   8)

Zo'n kasteel is toch de slagroom en kers op het gebakje  :)

Mooi hoor !!!!

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo

idd erg mooi gedaan  :shock: 8)

gr matthijs
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Ik vind het een prachtige berg geworden, en het kasteel past zeer goed bij de omgeving. Alleen de rotsblokken zien er voor m'n gevoel wat kunstmatig neergelegd, zeker die bij/op de tunnelportalen liggen. Ik zou verwcahten dat spoorwegbedrijven zulke rotsblokken juist opruimen om ongevallen te voorkomen. Maar, een imposant geheel hoor!

Walter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Dream Theater best band ever!!!

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat een mooie baan is dit zeg.
Ik kan niets anders zeggen dan wauw!

Vooral dat kasteel heeft een erg mooie plek boven op die berg.

Groet Nicko