Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Daan,

Qua smaak ben ik het met je eens, maar qua ruimte niet, daarnaast zijn de eerste slanke wissels (met het bewegende puntstuk) geen toonbeelden van betrouwbaarheid geweest.

Beste Jan,

De rails in het dal liggen 5 cm boven de tafel, dit "berg" station ligt op 50 cm boven de tafel en de berg waar je tegen aan kijkt op de foto, is 120 cm boven de tafel.

Ik heb een nieuwe computer en kan nu ookmet filmpjes werken, nog even leren hoe ik één en ander op dit forum krijg, dan komt er een filmpje met de aankomst, het verblijf (met uitzetten en weer starten motoren, stationsmededeling, conducteursfluit en lokfluit, allemaal "automatiek") en het vertrek.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag de eerste "behanglaag" afgemaakt en begonnen met de tweede, een beetje zichtbaar is het gat waardoor ik bij het kasteel kan komen, er komen bomen voor.



De basisrondlaag is het dorp gelegd, op het witte stuk moet nog een restaurant komen, is in aanbouw.



Bij de vorige sfeerfoto ontdekte in nog een lichtlek in de tunnel, nog een lapje bijgeplakt.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

dat wordt een hele mooie grote berg :D Als ik dit zie dan kriebelt het om zelf ook te beginnen.

Groetjes, John
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op vrijdag 06 augustus 2010, 22:31:29
Qua smaak ben ik het met je eens, maar qua ruimte niet, daarnaast zijn de eerste slanke wissels (met het bewegende puntstuk) geen toonbeelden van betrouwbaarheid geweest.
Kwa ruimte kan ik het wel snappen, maar die bewegende puntstukken is goed te verhelpen, door ze in de rechtdoorstand  op het scharnier punt vast te zetten met een drupje secondelijm, en vervolgens het puntstukje met een dremel op maat te maken.

Succes met de berg,

Groeten,

Daan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,

Met bewondering heb ik een groot deel van jou draad gelezen, wat veel ruimte heb te ter beschrikking  :D :D.

Kijk bij jou de kunst een beetje af  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Daan,

Sorry, ik vergat te melden dat de baan in principe al een jaar of 25 oud is en op de huidige locatie een jaar of 18.

Groetjes, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste officiële test van een filmpje, dit is op een 12,1 MPixel camera, uploaden kost ongeveer 30 minuten, die van de andere camera volgt vanavond

View My Video

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Mooi filmpje, gaaf ook die V200's. Imposante locs zijn dat.

Groeten,

Daan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 20 februari 2010, 23:09:40
Beste Manus,

Het staat iedereen vrij om een keer een afspraak te maken met mij voor een "film" bezoek, ik zal echter  geen film maken.

Groet, Anne W

Mooi filmpje
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Mooi filmpje. 8)
Graag meer filmpjes van deze prachtige baan. :)

Gr.
René
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ook ik vind dit een leuke en mooi filmpje.

Het beeld schokt een beetje, dat had mijn camera ook, ik moest steady-shot uitzetten om dit te verhelpen.

Voor foto's zet ik hem weer aan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Leuk filmpje, ben benieuwd naar je andere filmpje.

Groetjes Jac.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het bovenstaande filmpje was van de 5.0 MPixel camera, onderstaand is van de 12.1,  dus een veel langere uploadtijd, is het verschil te zien is de vraag?

View My Video

Ja, Manus, ik heb nooit gedacht dat deze camera's redelijke films kunnen maken, daarnaast had ik geen computer die ze mooi af kon draaien

Dus op zoek naar de steady shot instelling, zal wel in het menu staan.

Ik hoor jullie wel, groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Het probleem is dat op die servers de films vaak bewerkt worden  :?

Wat ik een probleem vind bij jou film is de kleur temperatuur, door Tl buizen bv. of gloeilampen.
Probeer eens met gewoon daglicht er bij, of als dat niet gaat daglicht lampen.

Scheelt een hoop en ziet er mooier uit  8)

Succes verder  :D

Gr Einte
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Einte,

Nee, daglicht zal niet lukken, er wordt niet meer verbouwd aan dit huis door deze eigenaar (ik dus), maar vertel me eens wat daglichtlampen zijn en waar ik ze kan kopen?

Bedankt, groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk filmpje Anne W. Ziet er fraai uit en een flink puist van een berg ben je aan het maken.

Groet

Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Blauwe lampen met een kleurtemperatuur dacht ik van 5500 Kelvin?? Had ze vroeger om binnenshuis te schilderen met kunst"dag"licht. 
Maar vlg. mij kan je in de camera ook het nodige instellen waardoor het niet nodig is. Meestal zit er een kunstlicht stand op. Gewoon lezen en experimenteren.

groet Hennie
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk filmpje.

Gr.
Piwie.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Filmpje "probeer III", nu in automatische bedrijf, de camera staat wat hoger en er hangen nu 2 "bouw" lampen boven dit stuk van de baan.

Inmiddels de handleiding van de camera gedownload, bestuderen en kijken of het nog wat mooier kan worden, uploaden duurde nu anderhalf uur, 71,6 MB.

View My Video

Verder de afgelopen tijd bezig geweest met het in een goede "rijden" toestand brengen van de baan (poetsen en een wissel vervangen), mijn vriend Raptor komt donderdag op bezoek, krijg ik een interface en ik moet één of twee nieuwe software uitbreidingen testen (overigens door mijzelf "aangekaart").

Als het a.s. 2 dagen echt gaat regenen begin ik met de "aankleding" van de berg.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Alhoewel het hier sinds de middag al droog is toch begonnen met het opbrengen van de hydrofibre van ER





De kleur is verkeerd, ik help mijn winkel van zijn oude voorraad af, maar het wordt later toch weer overgeschilderd.

Het bestuderen van de camera handleiding is uitgesteld tot het spul er kompleet op zit, het moet geoed uitharden en dat kost tijd.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Fijn om te zien dat je gewoon lekker doorgaat met het "afmaken" van jouw prachtige baan! 8)
En nu ook op film, dat gaat wat beloven wanneer de hele baan op film uitgebracht gaat worden. (natuurlijk pas wanneer deze klaar is! :wink:)

Citaat van: Anne W op maandag 16 augustus 2010, 22:23:29
Als het a.s. 2 dagen echt gaat regenen begin ik met de "aankleding" van de berg.

Kijk, dat is weer mooi meegenomen.
Het regent hier al de hele dag dus dat gaat zeker goed komen! :wink:

Veel succes met de verdere bergbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,

Wat een hoge berg ben je aan het bouwen, ziet er nu al schitterend uit  :D :D

Ik zag wat arm seinen staan, ook erg mooi, ik zit er ook aan te denken een paar van dit soort seinen te plaatsen.

Succes met de bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert-Jan,

Er is al wat  tussengekomen, iemand die zijn relais gestuurde baan aan het ombouwen is op Ra* (de lichten gaan dan niet meer uit en de treinen remmen netjes) heeft wat "begrips" problemen, dus ga ik morgenmiddag er even naar toe (het is dichtbij), overigens iets wat ik tegenwoordig ook doe (ik werk niet meer), het kost alleen maar autokilometers en ik heb een klein autotje.

Beste Peter,

Ja, ze zijn mooi die van Viessmann, langzaam bewegend en zo, maar ook een beetje "teer", ik heb er weer één gemold.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W,

Ik heb ook gemerkt, dat de Viessmann seinen te gevoelig zijn voor een module baan. Ik heb er nu 6 op de baan staan en slechts 1 werkt nog steeds naar behoren. Sommige zijn door treinen aangereden en andere door mensenhanden mishandeld. Ook heb ik er 1 die verroest is geraakt, waardoor deze niet meer op-en-neer beweegt.

Ik denk er nu over om ze te vervangen door lichtseinen, maar dit vind ik eigenlijk jammer. Weet iemand ook of er wellicht steviger seinen zijn, die toch nog goed ogen.

Groet,
Bert
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Bert,

Ik denk dat er een wetmatigheid zit tussen mooi en niet mooi, zo iets als gevoelig en ongevoelig, ik denk dat de oude mechanische seinen van Märklin en Fleischman minder gevoelig zijn, maar ook minder mooi en je zult zelf wat met servo's aan de slag moeten om de langzame beweging te maken.

Overigens de Märklin lichtseinen zijn ook mooi, maar gevoelig, de oude Ra* demobaan had er twee, maar die stonden ook geregeld "scheef".

Beste Albert-Jan,

Je zult dat gevoel wel kennen, het is altijd leuk (en zelfkietelend) als je iemand hebt kunnen helpen en vooral als hij dat ook tegen je zegt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het restaurant is klaar op nog een paar gasten na.





Het restaurant aangebracht en ingemorteld.



Het boetseerwerk op de berg is klaar, nu laten uitharden en dan de defintitieve harde laag maken met gewone acryl verf van de Praxis.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wouw Anne W. wat een werk heb je weer verricht.

Het restaurant ziet er super uit.

Ben benieuwd naar de foto's als alles op kleur is.

Groeten

Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk restaurant Anne, en een schitterende berg  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Waaow wat een mooie berg Anne!! :-)
Ik kijk met plezier naar je foto's!

Groeten Jake
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,

Je berg is erg mooi geworden.

Het restaurant ziet er prachtig uit, wat staat er op het menu vandaag :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Modelspoormenu bij de Club (MSG):

test doen met Conrad wisselmotor versteller op te snel omschakelen (voor Silberberg II)
testbaan checken of de wissels ook digitaal schakelen op de IB of alleen op de Raptor (voor Gastendag)
omnummering blokken Silberberg voorleggen aan het Team
alle mogelijke rijwegen Silberberg II voorleggen aan het Team (t.b.v. maken baanplan in Raptor voor Keulen)
controleren baanplan Silberberg in Raptor

Daarvoor heb ik iets met rijst geloof ik, niet te veel, het modelspoormenu is uitgebreid......

Groetjes, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Prachtig dat de "verre" hoek met de burcht nu ook helemaal dicht is! 8)
Ook het dorp nadert zijn voltooiïng en dan is er weer stukje scenery klaar.
Het gaat nu allemaal in een aardig vlot tempo, volgens mij gaan de volgende "twintig jaar" wel wat sneller dan de eerste 20? :wink:

Het "menu" ziet er goed uit maar zal zeker ook de nodige tijd vragen.
Het gedeelte met de rijst zal wel sneller gaan! :mrgreen:

Veel plezier met de verdere bouw en veel succes met de presentaties.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is vakantie tijd, dus veel treinen in St.Niklaus.



Dit is het effect van de nieuwe tunnel als er kruisend verkeer is voor de trein die uit de tunnel komt: wachten met de neus net uit de tunnel.



Ik heb van mijn vriend Ra* een opdracht gekregen om het "gemeten remmen  per blok en per lok" eens grondig in de praktijk te analyseren, in theorie werkt het zeer goed, maar in de praktijk van de modelspoorweg met zijn, natuurlijk, soms veel te korte lengtes om te remmen, wat minder.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Weer de optie remmen en het automatisch op tijd tot stilstand komen.
Zoals je zelf stelt werkt het prima. Alles instellen en raptor leert en past de remweg aan.
Wel merk ik het volgende in de volgende situatie: Er zijn een aantal treinen aan het (automatisch) rijden.
Na "stop", het wisselen van een trein voor een andere, en weer "run"  heb ik de indruk dat alle treinen opnieuw gaan leren!
Tevens merk ik dat als een trein al langs het remmeldpunt is, vervolgens ik op "stop" druk, "gegevens bewaren" en aansluitend weer op "run" het remmeldpunt niet opgenomen is geweest in het geheugen van raptor. Hierdoor wordt er niet geremd. Er treedt pas remming op bij het bereiken van het stopmeldpunt.
De trein schiet dan over het stopmeldpunt heen, tegen het stootblok(niet zo erg) of de wisselstraat in! En dat is niet gewenst. (zeker niet in het schaduwstation!)

Groet van Joske
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Joske,

Ik stuur je dadelijk een PB, voor alle meelezers, het is mijn ervaring dat iets lijkt (alle treinen gaan opnieuw leren) maar dat de oorzaak iets heel ander is.

Verder is het, indien je het remmen aan de computer overlaat, gewenst om de afremmassasimulatie in de lokdecoder op "0" te zetten, kan goed bij 28 staps decoders, indien je de stapwisselingen toch kunt zien, dan een klein beetje afremmassa in de lokdecoder, dit is een wijsheid die geldt voor alle computerrijders, dus ook voor Raptor.

Als de lok op de stopmelder komt, dan krijgt hij gelijk snelheidsinstructie "0" , dus stopt gelijk als het bovenstaande wordt gedaan.

De Märklin 6090X decoders zijn normaal 14 staps, maar willen met Raptor nog wel eens goed reageren op 27 stappen.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Ik had geconstateerd dat het rembevel niet in het geheugen wordt geladen bij uitzetten van de baan.
Je advies, om te stoppen via het op "0" zetten van het aantal treinen bij module 50 (max aantal treinen) is denk ik de oplossing van genoemd probleem.
Hierdoor zal de trein doorrijden (afremmend) tot het stoppunt. Het hinderlijk de wisselstraat inrijden zal dan niet optreden.

Groet Joske
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Joske en Meelezers,

Ik kan me voorstellen dat het rembevel niet mee "gesaved" wordt (opstarten begint altijd vanaf snelheidsinstructie 0) en als er dan geen wagen meer op de remmelder staat dan zal de lok gewoon optrekken.

Ik zal dit topic eens navragen bij de baas, kijken of mijn gedachten correct zijn.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
In één woord: schitterend. Wat een baan, wat een berg.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Wat een pracht is het geworden, je mag wel een paar hectare bomen aanschaffen  :lol:. Je filmpjes zijn prachtig hoor, ik heb ervan genoten.

Kan je er wel goed bij bij de top van je berg, om het te bekleden?

Groeten Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Boven op de berg boven de twee tunnels komt een bos om het daarachter liggende gat te verbergen, de bergwand daarachter behoeft dan ook niet zo veel aankleding.

Vanavond begonnen aan de voorbereidingen voor de Silberbergstrecke van de MSG/Den Bosch voor Keulen en de Gastendag, bepaald wanneer het motor/stoom geluid van de loks uit en aan moeten en fluiten bij vertrek en in en uit elke tunnel, dat is heel wat uitzoek en meet werk, maar ook leuk om te doen.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Je gaat weer in een strak tempo vooruit, het ziet er allemaal erg mooi uit! :D

Groeten, Peter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik ben weliswaar een man van het vlakke land (ook qua modelbouw), maar dit ziet er toch wel allemaal mooi uit.

Succes met de verdere bouwwerkzaamheden!

Vr. groet, Patrick
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het test werk is klaar, in totaal meer dan 170 runs met in totaal 4 loks, per run 3 keer stoppen (2 sneltreinen) en 4 keer stoppen (2 stoptreinen) met verschillende instellingen in Raptor voor treingewicht en in de decoders voor massa simulatie.

Nu het rapport maken met de interpretaties van de metingen en daaruit de aanbevelingen voor Raptor en daarna een gebruiksadvies voor mijn (gelukkige) mede Raptor Bezitters.

Ja, nu ben ik wel even alleen met Ra* bezig, maar dit is toch ook wel leuk

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op vrijdag 03 september 2010, 12:29:39
Beste Joske en Meelezers,

Ik kan me voorstellen dat het rembevel niet mee "gesaved" wordt (opstarten begint altijd vanaf snelheidsinstructie 0) en als er dan geen wagen meer op de remmelder staat dan zal de lok gewoon optrekken.

Ik zal dit topic eens navragen bij de baas, kijken of mijn gedachten correct zijn.

Groet, Anne W

Overleg met de baas en nu ook eigen ervaring leert dat wat ik in de eerste zin opschreef, correct is, twee opmerkingen:

op een éénrichting spoor kun je de remmelder door laten lopen tot de stopmelder, dan zal de lok, na opstarten op kruipsnelheid blijven.

het doorschieten bij een stopmelder kan alleen als de massa simulatie in de decoder "zwaar" ingesteld is, Raptor zorgt voor de afremming, massa simulatie "licht" instellen zodat je geen schokjes ziet (bij MFC decoders niet echt nodig, mits je alle 28 stappen gebruikt).

P.S. Morgen regent het, dus zal ik mijn bergen eens in de verf gaan zetten, daarna weer verder met het rapport, 24 uur verloren, mijn printer gaf de geest.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste verflaag zit op de laatste berg, het is deze keer Praxis "water" verf in de kleur "steen", bestaat nog niet zo lang denk ik, maakt ook niet uit, er komt tocht Heki graniet overheen (als ik die nog kan vinden in Nederland, er is hier geen importeur meer, de winkels moeten rechtstreeks naar de fabriek.)



Ook de bodem van het dorp krijgt nu zijn defintieve harde bodem, waarop de rest wordt aangebracht/opgebouwd.



Het testwerk staat nu op schrift, 9 pagina's tekst en 8 pagina's testresultaten, ondanks het feit dat ik het testen leuk werk vond, is het op schrift stellen nooit mijn sterkste kwaliteit geweest, vandaar ook dat ik als "verkoper" altijd goed was in het aanbrengen van ideeën, maar niet in het uitwerken er van.

Als Ra* mijn advies opvolgt wordt het gemeten remmen per blok en per lok of veel makkelijker of nog veel mooier.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Zo je hebt het nodige verfwerk erop zitten zag ik. Geweldige berg zo. Ook je dorpje wordt leuk zo.

Als verkoper (ik ben er zelf ook één) ben je inderdaad erg creatief (lees ideeën) en vindingrijk. Maar administratie vinden ze vaak niks aan.

Voor Heki kan ik terecht bij Bruhand deze man importeert rechtstreeks en hij is ook nog vrij voordelig.
zie: http://www.brunsmodelbouw.nl/

groeten Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wauw, ik ben verliefd op dat knusse dorpje  :shock:
Benieuwd naar je volgende update!

Mvg, Chopper
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Dat word een mooi dorpje.

Groetjes Jac.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nu ik met mijn testen klaar ben en het weer niet erg mooi meer is, kan ik wat grotere stappen zetten.

Tweede laag verf op de berg



Bij en in het dorp basisgranietkleur aangebracht op de rotsige stukken



Met behulp van oude stukken muurplaat van Merkur begonnen met het muurtje voor het kerkhof bij de kerk, rechtop het muurtje, 4 stenen hoog, twee stukken tegen elkaar, er voorliggend de dekstenen, 2 stenen breed en ook nog een hekje gevonden in de "schroot" bak.



Morgen weer verder met de loks voor de Silberberg.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Erg leuk weer je up-date te zien met de werkzaamheden van je berg en je dorp. Heb je beneden bij je dorp een depot? Ik zag een afbuigend spoor liggen (onderaan de foto).

Succes met je locs.

Groeten Ronald  :D