Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
O.K. Tiny Pic doet het, morgen de rest, ik heb mijn collega's en klanten op dit topic gewezen, dus wellicht krijgen we er nog een paar mede-forummers en mede-hobbyisten bij.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie rola wagon  :P Ze doen er wel meer gekke dingen mee dus waarom dit niet, zou best in praktijk gebracht kunnen worden  8)

Dus Anne, er zit geen fut meer in of ehu juist wel vut  :lol: 8)

Geniet er van !

Mvg, Johan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Nou met de VUT gaan en dan zo'n unieke wagon meekrijgen is toch erg mooi. Ik zag de naam PON staan en dat imperium staat voor vele ondernemingen in Nederland en buitenland. Ik zelf werk namelijk bij Volkswagen, dus vandaar dat die naam mij iets zegt.
Het is inderdaad een prima firma om voor te werken en een klant van mij heeft ook Catapillar kranen. Erg mooie en unieke combi voor op de modelbaan, wees er zuinig op!
Bedankt dat het even liet zien. Succes met je vrije tijd en met de modelhobby  :lol:

Groeten Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Was even leuk op de beurs even praten,
succes met je vrije tijd  :lol:

Gr Einte
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een medeleverancier is de firma Rubber Design uit Heerjansdam, zij zorgen er voor dat mijn motoren flexibel in het Jacht opgesteld worden, stel je voor: een ton of 10-11 ijzer zo flexibel opstellen dat hij bij wijze van spreken op zij gaat als je er tegen aan drukt.

De onderdelen die je in de ene wagon ziet liggen, zijn de onderdelen (op een schaal) die de motor scheiden van de schroefas, die scheiding moet ook heel  flexibel zijn, de motor kan immers veel bewegen.

En dat alles om er voor te zorgen dat de "rijken van deze aarde" rustig door kunnen slapen tijdens het varen, het is in hun slaapkamer veel stiller als in een slaapkamer aan de spoorbaan.



Ik kreeg een (kolen) onderlosser, zaterdag op de beurs in Houten liep ik tegen een set "cokesonderlossers" aan, dus gekocht om een stammetje te maken, ik moet wel wat met de verf/krijtkwast aan het werk.



Het grootste kado van de dag, een stoomlok van de Baureihe 85, nummer 37097, dus kompleet met geluid, komend weekend invoeren in Raptor, hij reed al op handbediening, daarnaast een umbau drie asser



De motor is inmiddels aangekomen in St. Niklaus het werd een nachttransport met een maximum snelheid van 10 Km per uur.

Wat doet die motor daarboven in de bergen, wel er gaat een grote uitbreiding van de wintersportmogelijkheden plaats vinden, dus veel stroom en in de winter warmte nodig.

Het wordt een warmte-kracht koppeling installatie en een hele moderne, de motor kan draaien op diesel en/of biodiesel in combinatie met synthetische diesel-aardgas-biogas, een alles kunner dus, in werkelijkheid lopen er nu testen om dit werkelijkheid te laten worden).



Binnenkort weer verder, groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi om zo een geschenk te krijgen. Maar wat is de vut ? Is dat zoiets als pensioen in België ?
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie aanwinsten Anne  :)

Succes met alles...en geniet met volle teugen van je hobby !!!!

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 15 december 2009, 07:46:28
Mooi om zo een geschenk te krijgen. Maar wat is de vut ? Is dat zoiets als pensioen in België ?

Pré pensioen.

Mvg, Johan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dank u Johan, wel een rare naam vut  :?
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
VUT = vervroegde uittreding

Nederlandse politici houden van afkortingen :-)

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Johnny,

Heet dat in België niet "Brugpensioen"

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Onderstaand twee foto's van een gift van mijn werkgever, een 1:25 schaalmodel van dezelfde Cat 3516 motor, maar dan als standaard generator set met generator en radiateur (tje), vermogen 2.000 to 3000 ekW (dat zijn een heleboel kVA's), afhankelijk van toerental/frequentie en continu of noodstroom vermogen.





Hiermee eindigt mijn verslag over de directe invloed van mijn klanten/relaties en collega's op mijn modeltrein hobby.

Voor mijn Belgische Vrienden (om het nog wat ingewikkelder te maken): ik ga eerst twee jaar met levensloop verlof (een vakantie periode waarvoor ik belastingvrij gespaard heb), daarna ga ik met pre-pensioen (de oude VUT) en daarna met pensioen.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja dat zou kunnen brugpensioen - prepensioen - als werkloze heb je dan nog grote vrijstelling je blijft stempelgeld trekken maar hoeft niet meer te soliciteren en dit tot je 65 ste.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag begonnen met de "verwerking" van de goede gaven in de baan, als eerste het model  van de Cat 3516 motor op een bestaande dieplader verladen en vastgezet.

Ik denk dat de hoogte formeel te hoog is, maar ik ben geen puritein, hij rijd goed mee in de trein en de Duitse Krokodil heeft geen moeite met  het relatief grote geweicht.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er gaaf uit zo Anne  :)

Veel plezier met je vrije tijd zou ik zeggen...YESSSSSSSSS  :)

Je stroompje links (laatste foto) ziet er mooi uit !! zoals je weet ben ik ook met een watervalletje en water bezig geweest...maar compliment.

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het vervolg, de BR 85 is nu ingevoerd in Raptor, voorzien van de nodige geboden en verboden, de kolenwagens zijn er achter gehangen en de eerste rondes zijn gemaakt.

Raptor leert nu hoe hem te laten remmen in de diverse rijwegen, als dat klaar is dan een beetje afrem- en optrek vertraging in de lok zetten en klaar is kees.

Wat opvalt is dat deze stoomlok bij het vertrek een ander geluid geeft als de BR 64, bij de BR 64 staan duidelijk cilinder condens kranen open, bij de BR 85 niet, weet iemand of daar een goede reden voor is, zoiets als alleen oververhitte stoom?





In de onderstaande foto's zijn de twee wagens met de speciale Rubber Design huiven opgenomen en ook "rollende landstrasse"wagen ontdaan van de motor.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto,s Anne.
Ziet er allemaal heel goed uit.

Groetjes Jac.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het laatste deel van de "afscheidsgeschenken":

Caterpillar (de huidige eigenaar van MaK "motoren") en Vossloh (de huidige naam van MaK "locomotieven") hebben de handen ineen geslagen en de kosten betaald van een bijzondere ontwmoeting:

De V36 Doppellok is uit het museum naar St. Niklaus gereden en zo komt een ontmoeting tot stand van een MaK lokcombinatie gebouwd tussen 1938 en 1944 met een MaK motor van 380 pk per lok en een moderne Caterpillar motor van 10 maal zoveel vermogen die gebruikt wordt in de huidige Vossloh locomotieven.





Vandaag, naast het theorie examen taxichauffeur (geslaagd, dank u) alle nieuwe wagens voorzien van een drupje olie en een poosje gereden.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Wederom prachtige foto's van je baan.

Enneh... Proficiat! 8)

Groetjes

willie
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo anne,

ziet er weederom prachtig uit bij jou,ook proficiat van deze kant.heb ooit op een caterpillar camion gestaan mens wat en enorm voertuig was dat,je moest per ladder naar de kabine gaan.wens je nog veel plezier en genot van je knappe baan.

groeten peter
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Proficiat Anne  :)

Ziet er geweldig uit !! VEEL PLEZIER..maar dat lukt wel zie ik ;)

Groeten,

Hans.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na de afgelopen dagen bezig te zijn geweest met het in bedrijf nemen en inregelen van de BR85 kan ik nu weer verder bouwen, één van de doelstellingen van mijn vervroegde pensioen.

Dus nu bezig gegaan met de weg naar het dorp.



Nog twee sfeerplaatjes.






Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Met "sfeerplaatjes" zeg je niets teveel. Deze foto's geven een prachtig beeld van je bouwkunsten. Op deze delen van je baan ziet alles er al keurig afgewerkt uit. De scherptediepte op de laatste foto geeft een zeer natuurgetrouw beeld. Schitterend !!

Groeten,
Frank

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,

Heel leuk om te zien dat de Rubber Design wagons bij jou over het spoor denderen, ik hoop wel zonder trillingen  :lol:.
Veel bouwplezier, tijd voldoende toch,

Groet,
GerbenK, (werkzaam bij RD)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Er komen altijd zaken op je pad (testbaan van de MSG geschikt maken voor workshops) die je van de modelbaan afhouden, maar nu is het weer (even, over een week ga ik skiën) zover, begonnen met de basis ondergrond voor rondom het dorp.

Verzonken weg naar het dorp gelegd, met wanden en brug voor het spoor naar de mijn.



De hoogteverschillen in het het dorp zijn klaar, begonnen met de muurafwerking van het plateau waar de kerk op komt.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zie dat je weer lekker bezig bent Anne, ziet er al goed uit  :)

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
wat is de opervlakte van deze baan

mooi hoor deze baan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,

regelmatig volg ik dit draadje en ik moet zeggen dat de nabouw van de baan van Bernd Schmid's "Marklin Bahn und Landschaft" je uiterst goed afgaat.
Zelf vind ik dit een van de mooiste banen qua landschap en railplan.
Indien ik de plaats had gehad waren er gegarandeerd twee van deze banen op het forum geweest maar dat mag niet zo zijn.
Ga svp zo verder en laat ons alles genieten van deze prachtige baan !


Mvrgr:

Erik
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag relatief veel kunnen doen, definitieve plaatsbepaling huizen in het dorp en achterkant dicht maken.





Gaten maken in de bodem voor het dorp voor de lampen in de huizen.



Lampvoetjes op demonteerbare stukjes bodem onder de huizen lijmen



Oh ja, deze pagina, en ook de pagina over mijn rit met Volkerrail, zal nog eens van uit Amerika bekeken gaan worden, een reeds langere tijd met pensioen zijnde relatie bij Caterpillar wou vandaag weten hoe ik mijn vrije tijd doorbracht.........

Groetjes, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En hoe breng jij je tijd door Anne...vertel het eens  :lol:

Lekker toch, lekker prutsen aan je treinbaan...heeft toch wel wat, niet dan  :P

Succes Anne wordt vast mooi !!

Groeten,

Hans.

PS: Heb je mijn W seinen al gezien ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.
Geweldig om te zien (en te lezen) dat jouw extra vrije tijd, uitstekend besteed wordt! :lol:
Het bouwen aan de baan gaat nu in rap(tor) tempo en de foto's laten duidelijk zien dat er weer prachtige stukjes bij gekomen zijn.
Ook het "bijzondere" transport ziet er fraai uit. (Amerika zal smullen! :wink:)

Citaat van: Anne W op zaterdag 19 december 2009, 17:56:03
Wat opvalt is dat deze stoomlok bij het vertrek een ander geluid geeft als de BR 64, bij de BR 64 staan duidelijk cilinder condens kranen open, bij de BR 85 niet, weet iemand of daar een goede reden voor is, zoiets als alleen oververhitte stoom?

Toevallig heb ik deze 2 locs ook kort na elkaar in bedrijf genomen, beide met hele eigen speciale geluids effecten, viel de BR64 bij het wegrijden bijzonder op!
Het valt mij op dat het "stoom sissend" wegrijden alleen bij de 1e start gebeurt, daarna alleen de stoomslagen! (prachtig toch? :o)

Veel succes en plezier met extra vrije tijd en bouw!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Hans,

Ik heb een W-sein staan in het "Abzweigbahnhof", voor een weinig gebruikte rangeermogelijkheid op een hoofdspoor, het zal wel niet volgens de regeltjes zijn, maar wel volgens mijn regeltjes.....

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na mijn experiment met het opvoeren van de Edits decoder en het voorbereiden van een workshop over automatiseren, bij de MSG in Den Bosch, weer eens wat aan de baan gedaan

Lampvoetjes geplaatst (demontabel)



Muren gemetseld.





Pot ER Hydro-Fibre weer verwerkbaar gemaakt, was na het maken van de wand achter het dorp opgedroogd, mooi spul: wat water en een oude mixer.



Groetjes, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Wat geweldig allemaal.
Al die details. Blijt leuk om jouw te volgen.
Zag ik het goed dat jij je huisjes met folie bekleed tegen het doorschijnen?

Maikel
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je gaat lekker Anne...in beweging blijven hoor  :lol:

Goede vraag van Maikel...ik verf sommige ook wel eens zwart van binnen wil ook wel helpen, misschien de hoekjes met wat DAS klei.

Succes Anne !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie plaatjes Anne.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne
Ik had al eens vaker gekeken naar je baan, maar nog nooit gereageerd
Vanavond nog maar eens het hele draadje doorgenomen
Deze baan behoort toch echt wel tot de toppers van het forum
En ik zal zeker het verhaal verder volgen

Succes verder !!
Gert Jan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maikel,

Vroeger plakte ik er inderdaad alleen alufolie in, tegenwoordig gebruik ik de maskers van de fabrikanten, daar waar lichtlekken kunnen optreden plak ik folie en ook over de "gordijnen" die geen licht moeten doorlaten.

Vandaag heb ik de strijd opgegeven met een kruiswissel en onder de vloer aandrijving, te veel zware punten waardoor e.e.a. steeds "eruit" schoot, nu maar aandrijving rechtsreeks er in gestoken,  schakelt nu prima.

Daarnaast begonnen met het "aansmeren" van het kerkterrein en bij het station.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Hier op terugkomende....bij mij helpt het zaakje goed dik zwart verven ook nog wel eens  :)

Of is dit niet slim, iemand ervaring ??

Groetjes en succes Anne ;)

Hans.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prachtig! Mooie foto's weer.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Hans,

Het zal wel werken met zwarte verf denk ik, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een paar foto's van het gemodificeerde masker voor de eerste verdieping het stationsrestaurant.







Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne, ik volg het ook nog steeds , het wordt heel mooi.


                                                                                              Arie
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi ontworpen baan en goed in elkaar gezet. Ik geniet van de foto´s. Met name de manier waarop het berglandschap in de baan is geintegreerd (beladen woord, maar ik kan niet zo snel op iets anders komen) vind ik erg knap gedaan,

veel plezier met de verdere bouw, Rolf
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag maar eens begonnen mijn eigen "worshop automatiseren" advies op te volgen: de maximum snelheid begrenzen in de lok zelf, zodat je het hele 28 of 27 staps regelbereik ter beschikking hebt.

Ik wist niet echt of het ook voor de oude 6090X op 27 stappen zou gelden, maar dat is dus ook zo.

Daarna moest Raptor wel opnieuw wat "remmen per blok" leren,  het maakt nogal uit: of "stap 17 naar stap 1" of "stap 26 naar stap 1".

Nog twee 27 stappers en een MFX te gaan.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Zo je hebt weer een aardig stukje spoor erbij gemaakt zag ik. Je zit niet stil, daar heb je nou VUT voor gekregen  :lol: :lol:

Het hoofdstukje automatiseren, daarvan heb ik ook een begin gemaakt, echter blijft er voor mij nog een aantal zaken onduidelijk. Maar binnenkort ga ik bij Walter op visite en dan hoop ik dat mij weer een hoop duidelijk wordt.

Succes verder en kijk uit naar je volgende vorderingen.

Groet Ronald  :D
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

De basis van automatiseren is één simpel zinnetje (mijn mantra noem ik dat): "een trein mag van het blok van vertrek naar het blok van bestemming als het blok van bestemming leeg is", dat zal ongetwijfeld ook gelden voor Koploper e.a.

Succes en groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Weer een stapje verder, het station staat nu vast, begonnen met de egalisatie arbeid.



En nog een sfeerplaatje.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,
De laatste foto is werklijk de mooiste.
Het is net echt.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

ben het helemaal met Henk-Jan eens, die laatste foto is geweldig :D

Groetjes, John