Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gewoon uit interesse Anne, waar komt hoe achternaam vandaan?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Martin,

Heel, heel erg oud, er zijn in het Archief van  het Sticht (Utrecht) stukken te vinden van voor 1200, er zijn twee familienamen in Nederland die beginnen met "Wt", de onze en Wttewaal.

Een verklaring kan zijn dat vroeger er geen verschil was tussen de letters u en v, Uutenweerde wordt dan vanzelf Wtenweerde, mijn familie leeft al vele honderden jaren in Maurik, maar er is ook een tak geweest in Oegstgeest, daarnaast is ons familiewapen qua vorm gelijk aan dat van de Van Wassenaers en aan dat van Voorschoten.

Er zal nog veel uit te zoeken zijn door iemand met een hele boel tijd en zin.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vraag me niet wat de verandering in "mindset" is, maar ik ben weer wat aan het doen.....

de muren zitten nu vast aan de toren





Eerst kijken wat er nog meer aan moet gebeuren, maar dat na het huishouden morgen: was opvouwen en stofzuigen en na de pedicure en fysiotherapeut, ja, ja, je wordt niet lui van in je eentje leven.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op dinsdag 04 mei 2021, 23:11:14
ik ben weer wat aan het doen.....
Dat andere is ook doen. Soms willen we ineens weten waar we vandaan komen, alsof dat van belang is voor waar we heen gaan. Dat is heel normaal. En als we dan beseffen hoeveel werk daaraan vast zit, zeggen we "graag voor mij een ander, ieder z'n hobby".

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk artikel in railhobby. Jammer dat ze er geen foto van de maker bij zetten.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Henk,

Je wens zal één dezer dagen vervuld worden, ik heb een hele mooie foto uit veel betere tijden en die mag iedereen hier zien.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals beloofd, een foto uit 2017 van ons verblijf in Uzes/Zuid-Frankrijk, foto is genomen bij het paleis van de pausen van Avignon, ik heb de foto ook gebruikt voor de recente kerst/nieuwjaarskaart, want het is gewoon een schitterende foto.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Hierbij past maar één woord: liefde!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooie foto Anne  :favorite:


mvg,
Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat is een beeld om vast te houden, Anne !

Grtz Tony
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Deze foto is één van de 4 foto's die op de kast staan en zullen blijven staan.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Mooie foto en mooie mensen.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.

Ik zie op de foto twee zeer vrolijke mensen, die overduidelijk bij elkaar horen.
Voor mij is het verder geen bijzondere foto, maar voor jou blijkbaar wel!
En dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, gezien hetgeen zich onlangs heeft afgespeeld.
Dat is juist wat de foto zo'n aparte lading geeft wanneer je dat in gedachten erbij haalt.
Het tonen van deze dierbare foto hier op het forum, toont hoever je in het verwerkingsproces bent.

Terugkomend op de hobby: die stadsmuur met een bijzondere hoektoren had ik nog niet eerder gezien:
is dit model op basis van de werkelijkheid en zo ja, weet je dan misschien waar?

Groeten,

Erik.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wanneer ik topics lees heb ik altijd een beeld van de auteur, verder kon ik er deze keer niet naar zitten.

Ik had een zwarte krullenkop verwacht, maar de foto is daarom niet minder mooi. Koester het moment.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,
Ik heb zonet pas het laatste jaar van je draadje gezien. Alsnog sterkte toegewenst met het verlies van je dierbare.
Het verhaal over je echtgenote heeft me geraakt, hoe raar kunnen gebeurtenissen je leven onverwacht op z'n kop zetten.
Ik heb je wel s gesproken in de winkel van Dre,
Vlgs mij was ik jaren geleden ook in de winkel toen jouw Oostenrijkse railbus met dat mooie geluid op de testbaan ter plekke getest werd ( voor mij ook een reden om later ook n railbus met (schakelbak-geluid ) te gaan kopen).
Ik las dat je ook vaker een rondje gaat fietsen in de buurt, wellicht komen we elkaar nog s tegen, want ik fiets ook regelmatig een rondje in dezelfde buurt.
Grt
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Het is Kibri 38914, alleen heb ik de muren links en rechts omgewisseld omdat ik dan een beetje meer zicht houd op de ruimte achter de toren, verder staat de toren in "Weil der Stadt" https://de.wikipedia.org/wiki/Weil_der_Stadt, voor foto's googlen op afbeelding storchenturm weil der stadt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Rob,

Jij kent nu mijn uiterlijk dus jij moet roepen

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Geen probleem! Moet ik je eerst wel tegenkomen en herkennen, natuurlijk.
Verder je verhaal in RH435 gelezen. Kort maar krachtig. Mss nog s een deel 2 met uitleg over de automatisering en handige bouwtips.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Rob,

Uitleg over de automatisering met de Raptor heeft geen zin meer, de ontwikkelaar/man achter Raptor is ook overleden, had daar geen rekening mee gehouden en dus niets geregeld en ik "voel" dat de erfgenamen geen idee hebben wat ze met wat achtergelaten is, aan moeten....

Een uitgebreid verslag maken voor Railhobby kost mij te veel tijd, zeker nu ik dit huishouden in mijn uppie moet regelen en van de cardioloog ook moet bewegen, er gaan maar 24 uur in een dag.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Weer wat verder met de toren, omdat ik de muren links en rechts gewisseld heb, klopt de schuine kant het dak van de ene muur niet, "omgeknipt/geveild", de houten onderbouw gemonteerd en het dak daar weer op gezet, alleen later zag ik pas dat de dakkanten verschillend in maat zijn, dus de houten onderbouw ook, aan de binnenkant steken nu de spanten onder het dak uit en aan de buitenkant niet.







Jammer, maar je ziet er toch niet echt veel van.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Donderdag komt een MSG-er kijken hoe de baan is en de treinen rijden, dus maar eens uitgebreid gaan rijden:

de V36 doppellok begon te "weigeren" met volop stampende MAK diesel, duwtje en hij spoot weg, typisch geval van volgelopen spleten tussen de lamellen van het anker, nieuw anker gestoken en de oude in de wasbenzine gelegd.

de blauwe railbus stopte op een plaats waarvan ik weet dat dat komt door gebrek aan massa als de massaverbinding met de stuurstand wagen verbroken is, open gemaakt en ja hoor, het veertje naar de één van de twee assen zat vast in de bus, het lijkt er een beetje op dat dat veertje uitzet door de stroom die er door loopt, ik heb nog veertjes genoeg, maar toch maar eens gaan "broeden" op een manier om het veertje te ontlasten van stroomdoorvoer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb het gat waar het veertje in zit met een halve millimeter opgeruimd, de boel weer gemonteerd en het werkt weer, als het nu weer gebeurt, dan ga ik een messing busje in het gat zetten en daar het veertje in doen, ik denk dat dat dan afdoende is.

Ik heb dit wel eens meer gelezen, het valt niet erg op omdat de stuurstand wagon nog één massa wiel heeft.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De toren met de muurtjes is klaar





En op ongeveer de plek waar hij komt, de stadplaat heb ik naar voren geschoven





Om de lege ruimtes op de vullen, denk ik een Faller draaimolen te kopen, verder bij gelegenheid (iedere dag regen) beginnen met het experimenteren met hoogtes in de stad.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Heel erg mooie foto Anne/
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Al die sporen eronder zijn dus van het schaduwstation?

Het viel me op dat je meestal geen standaard stoep meebouwt om zo na plaatsing een mooie doorlopende versie te maken. Waarom heeft het hoekhuis wel zo'n stoep? Waren de muren anders niet goed te plaatsen?

De stad gaat er leuk uitzien. 👌
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maarten,

Nee, de sporen die je nu ziet zijn de sporen van het hoofdstation, de "stadplaat" is naar voren geschoven.

Ik heb alle gebouwen gewoon gebouwd zoals ze door fabriek "bedoeld" zijn, de "gronduitvoering" gaat nu bepaald worden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag begonnen met het aanbrengen van wat hoogteverschillen in de stad



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nee, geen bouwnieuws, het is zomerseizoen en er zijn wat andere zaken die mijn aandacht nodig hebben.

Wel nieuws: ik had de drukproef van "mijn" artikel in de Railhobby hier willen plaatsen maar dat mag niet van Railhobby, de foto's wel (maar die komen van dit topic af), maar de tekst niet.

Omdat ik geen enkele "voeling" heb met de tuin en het huishouden mij ook geen "vreugde schenkt" ben ik een financieel haalbaarheidsonderzoek begonnen voor een verhuizing naar https://molenwijck.com/, een begrotelijke zaak, maar wellicht haalbaar als ik niet heel oud word......., in ieder geval is er al wel een makelaar langs geweest voor een waardebepaling van deze stapel stenen, dat kan best eens 475.000 Euro zijn en dat voor iets wat ik in 1988 gekocht heb voor minder als 200.000 gulden...

Als alles door gaat, dan komt het huis te koop en als er iemand is die 475.000 wil betalen krijgt er ook mijn baan met alle toebehoren bij en dat op 10 km fietsafstand van modelspoorwinkel voorheen WSUM in Waalwijk.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tja, eens wordt het tijd om te beslissen tot dit soort verhuizingen. Een hoop activiteiten in residentie Molenwijck, al mis ik nog wel de hobbykamer met modelbaan. Wellicht leuk om daar een gemeenschappelijke baan op te gaan zetten ;).
Een koper voor je huis zal in deze tijd geen probleem zijn, om er eentje te vinden die dan toevallig ook nog treintjeshobbyist is zal een stuk lastiger worden...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Hanzi op zondag 01 augustus 2021, 07:23:26

Een hoop activiteiten in residentie Molenwijck,


Rummikuppen, koersbal, koorzingen,.......  :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat Hans al schreef, eens komt er een moment om een dergelijke beslissing te nemen. Je kunt dan zeggen, het zal anders zijn, maar in jouw geval zal het nog weer eens anders zijn. Het loslaten van alle herinneringen - welke dan ook - die aanwezig zijn in je huidig huis, zal niet gemakkelijk zijn. Maar afstand nemen van zaken, die op je schouders rusten en niet je 'ding' zijn, kan ook bevrijdend werken.
Ik hoop voor je, dat het een nieuwe stap is voor je om het leven te vieren.

Met een beetje creativiteit kun je in de slaapkamer ook wel iets doen met modelspoor. Dus een escape van de recreatiezaal om het doemscenario van Ben te ontwijken. :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En veel fietsen om in beweging te blijven en actief blijven bij de MSG, nee vervelen zal ik me echt niet, nooit gedaan ook, dat leer je als je na 6-7 maanden continu werken, 3 maanden thuis bent....

Ik moet dan ook nog 2 maal per jaar meer tijd reserveren om mijn ICD te laten controleren in ........ Uden

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 31 juli 2021, 23:20:27

Omdat ik geen enkele "voeling" heb met de tuin en het huishouden mij ook geen "vreugde schenkt" ben ik een financieel haalbaarheidsonderzoek begonnen voor een verhuizing naar https://molenwijck.com/, een begrotelijke zaak, maar wellicht haalbaar als ik niet heel oud word......., in ieder geval is er al wel een makelaar langs geweest voor een waardebepaling van deze stapel stenen, dat kan best eens 475.000 Euro zijn en dat voor iets wat ik in 1988 gekocht heb voor minder als 200.000 gulden...

Als alles door gaat, dan komt het huis te koop en als er iemand is die 475.000 wil betalen krijgt er ook mijn baan met alle toebehoren bij en dat op 10 km fietsafstand van modelspoorwinkel voorheen WSUM in Waalwijk.

Groet, Anne W

Succes Anne! Ziet er zeer goed uit dat complex en aan goede zorg ontbreekt het ook niet zag ik ;-)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prima keuze Anne. Mijn vader is enkele jaren gelden ook naar een appartementencomplex verhuisd. Heeft nog steeds een hobbykamertje, wat van top tot teen vol staat met ladenkastjes, werkburo en computer. Dit in combinatie met de wekenlijkse MSG activiteiten resulteert nog steeds in een volle agenda.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Dat worden grote wijzigingen, maak een mooie en juiste keuze.
Als het doorgaat dan kom ik je daar wel een keertje bezoeken, kunnen we Rummikuppen, koersbal maar helaas koorzingen zit er niet in, zingen kan ik niet.  ;)

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Niet te veel naar Ben luisteren, hij heeft niet overal verstand van, zeker niet van de menselijke geest....., dus als je komt je fiets meebrengen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie plannen Anne denk dat het je zeker gaat bevallen in Molenwijck.
Het ziet er op de site in iedere geval goed uit.
Succes de komende tijd en neem de tijd met beslissingen maken volg je hart.

Groet Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Zal kijken als ik bij je op bezoek kom of de fiets mee komt.
Zou ooit nog eens met iemand uit Utrecht bij je komen kijken met iemand hier uit de buurt alleen vergeten wie dat was.
Als ik ooit bij Ben op bezoek mag komen dan gaan we daar vast Risken, ik ben er goed in, misschien Ben ook wel.    >:-D

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Dit is een besluit waar heel veel moed voor nodig is.
Ik wens je veel succes met de verkoop van je huis. Ik wens je een mooie toekomst op je nieuwe bestemming.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert,

Moed nodig valt wel mee, op één punt na: wat moet ik als ik heel gezond 90 wordt en mijn spaarcenten op zijn, die beslissing moet nu genomen worden en daar heb ik inderdaad moed voor nodig, verder is het iets wat ik in het verleden geleerd heb: ik sta op Schiphol om te vliegen naar mijn volgende onbekende schip, wat en wie tref ik daar aan?

Beste Harald,

Iemand uit Utrecht, daar hangt me ook iets van bij, maar ik weet het ook niet meer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 01 augustus 2021, 14:09:43

Niet te veel naar Ben luisteren, hij heeft niet overal verstand van, zeker niet van de menselijke geest.....


Dat kon nog wel eens tegen vallen grote vriend. Je bent een open boek met veel beeldspraak wat ook nog eens lief en leed deelt op een treintjesforum. Ik kan me prima verplaatsen in wat er zich in je hoofd af speelt en tegen welke dilemma's je aan gaat lopen. Wij zijn van dezelfde generatie en wij lopen tegen dezelfde problemen aan waarbij geld tot op zekere hoogte slechts bijzaak is. Maar ik deel ze niet op een treintjesforum.  ;)

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, doe waar jij je goed bij voelt.
Maar heb je het verlies van je vrouw -zo'n 3/4 jaar geleden- al voldoende een plekje gegeven en je "(on-)gewone" leven daarna weer voldoende opgepakt om nu al zo'n grote beslissing te nemen?
Iedereen is anders, maar doe niks overhaast zou ik denken; succes met je keuzes!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 01 augustus 2021, 23:37:28
wat moet ik als ik heel gezond 90 wordt en mijn spaarcenten op zijn?

Geld is een ruilmiddel. Je kunt het nu ruilen voor een prettig verzorgd leven. En wordt je 90, dan is er pas dan de zorg. Straks ben je 90, heb je moeten buffelen in de tuin, je eigen was moeten doen, schoonmaken, enz. en heb je 2 ton op de bank. Je leeft dan nog een paar jaar en een groot deel verdwijnt naar de staat. Laat de staat maar voor je zorgen als je 90 bent en in ieder geval tot die leeftijd een aangenaam leven gehad hebbende.

Een ander alternatief is het bekijken wat een hovenier kost en hulp in de huishouding. Met de hovenier kun je ook afspraken maken voor een meer onderhoudsvriendelijke en arbeidsarme tuin en dan zullen de kosten wel meevallen. Desnoods alles eruit, gras erin en een robotmaaier. Kost dan nu wel wat, maar dan kun je nog een paar jaar dubben over je beslissing. 

Edit: jaar toegevoegd
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 31 juli 2021, 23:20:27
Omdat ik geen enkele "voeling" heb met de tuin en het huishouden mij ook geen "vreugde schenkt" ben ik een financieel haalbaarheidsonderzoek begonnen voor een verhuizing naar https://molenwijck.com/, een begrotelijke zaak, maar wellicht haalbaar als ik niet heel oud word......., in ieder geval is er al wel een makelaar langs geweest voor een waardebepaling van deze stapel stenen, dat kan best eens 475.000 Euro zijn en dat voor iets wat ik in 1988 gekocht heb voor minder als 200.000 gulden...


ik heb ook geen 'voeling' of 'vreugde' bij het huishouden, toch doe ik veel zaken, omdat ze nu eenmaal gedaan moeten worden;
ik zou er nog eens goed over nadenken,


mvg,
Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Dat is een keuze die iemand zelf moet maken.  Geld kan je toch niet meenemen naar het hiernamaals. Heel grof berekend is dat je voor gemiddeld 91 tot 95 euro per dag helemaal verzorgd wordt  :) Geen zorgen meer over wat dan ook. Gewoon maandelijks een bedrag(je) laten afschrijven.  O:-D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: ronaldk op maandag 02 augustus 2021, 16:43:32
Geen zorgen meer over wat dan ook. Gewoon maandelijks een bedrag(je) laten afschrijven.  O:-D

Klinkt als een luxe situatie. Je hangt wel vast en de kosten kunnen (zeer waarschijnlijk) boven inflatieniveau stijgen. Dat doen de huren en verzekeringspremies ook. Zoals je zegt, iedereen moet die beslissing voor zichzelf nemen. De kosten van je eigen huis zijn duidelijker.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dan ben je in een paar jaar door je spaargeld heen... ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

ik snap je dilemma en ook het feit dat je dit in je draadje post maar ondanks alle adviezen, moet jij de keuze maken en zal je zelf die stap moeten nemen.
achteraf is alles makkelijk.

mvg, Ruud
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: nobody op maandag 02 augustus 2021, 17:38:47
Dan ben je in een paar jaar door je spaargeld heen... ;)
Met bovenstaande input: een jaar of 14.