Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat
Als je het over de 15e en 16e eeuw hebt dan heb je gelijk, maar toen hadden ze nog geen treinen.  :)
In deze tijd staan de stadspoorten en wachttorens juist in het centrum van een stad omdat er door de eeuwen heen nogal wat stad omheen is gebouwd.

Mvg,
Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je weet wel wat ik bedoel: niet in het centrum maar er omheen. Pfft...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuke discussie over stadspoorten. Het ging mij er vooral om dat de poort zo aan de rechterkant staat en niet prominenter in beeld. Het is namelijk een mooie blikvanger.
En als je naar steden kijkt, dan zie je dat ze vaak enorm groeien in de 19e eeuw en dat er buiten de oorspronkelijke stadsmuren gebouwd werd. Kijk ook eens naar foto's van Rotterdam centrum voor mei 1940. Station DP,  Delftse Poort (!), ligt op de plaats van het huidige CS. En midden in het 'moderne' stadsbeeld van de jaren '30 staat trots de oude stadspoort mooi te wezen,  waar de poort vroeger aan de stadsrand lag. Dat is wat ik bedoelde.
Nu is er trouwens alleen nog maar een kunstwerk over dat het silhouet van de poort moet verbeelden.
Tot slot, vandaag staat de originele Martinstor ook niet meer aan de rand van de stad. Kijk naar de satellietfoto die gepost werd, een paar reacties terug.

Groet,

Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De vraag is hoe je een natuurlijk uitziend dorp krijgt. 
Ik weet sinds zondag dat t verdomd lastig is ,iets leuks neer te zetten.
Iedereen denk er weer anders over. Wat mij opvalt.

Momenteel ligt het dorpsplein direct tegen de stadswal.
En ik vind die toren niet bij de stadswal passen.  Te veel poespas bij simpele muurtjes.
Die komt beter tot z'n recht aan het dorpsplein.
De bijpassende toren vraagt veel minder aandacht.

Misschien dwingt een riviertje je om een speelsere look te krijgen ?

Kijkend naar de schaal van de gebouwen vroeg ik me af of de kerk rechts voor op die punt wat is.
Het kerkhof uitkijkend over het spoordal.

Succes met de puzzel.

Mvg Robin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne. Je kunt de stadsmuur met poorten wel in de stad plaatsen. Als je de muur dwars door de stad laat lopen, zet je aan de ene kant de vakwerkhuizen. En aan de andere kant de 19 en 20e eeuw gebouwen. Zo heb je de oude stad en de nieuwe stad gescheiden door de oude stadsmuur.

Met even een plaatje als voorbeeld



succes met schuiven van de gebouwen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het zichtbare deel van de stad is slechts een klein stukje, het stukje wat op een hoogte langs een riviertje ligt, de rand waar je tegen aan kijkt is de rand van de stad langs het riviertje, de veel grotere rest van de stad ligt achter en rechts van de stad.

De Martinstoren vormt onderdeel van het restant stadsverdediging, het origineel in Freiburg was vroeger ook maar een klein torentje, is later een "sier" toren geworden, vandaar de tierelantijnen.

Freiburg was vroeger ook een klein stadje, de Schwabentor ligt ca. 400 meter van de Martinstor, zo te zien was Freiburg een klein vierkant stadje aan de rivier Driesam, maar natuurlijk nog te groot om na te bouwen in H0.

Een dorp kenmerkt zich door vrij staande huizen en boerderijen, een stad door aaneengesloten bebouwing, een kerk staat in het centrum van de stad, zo ook in Freiburg.

Bij mij in de buurt ligt de stad Heusden, daarvan is het stratenpatroon van oudsher ook redelijk "recht" en ligt er ook een nieuwe stad buiten de middeleeuwse omgrachting, de "Demer", daar vind je dan ook de nieuwste bebouwing, in mijn stad is er veel middeleeuws gesloopt, c.q. weggebombardeerd, de echte nieuwbouw bevindt zich echter rechts en achter de stad, fictief dan.

Ravensburg is ook een originele binnenstad met 8 poorten, die allemaal rond het centrum liggen.

Ik ga experimenteren met wat schuin zetten hier en daar, maar voorlopig hou ik de indeling zo.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag wat "schuintes" in de opstelling gebracht, inclusief de stadsmuur, wat mij opviel is dat de "doorkijken" beter worden en dus sommige gebouwen beter zichtbaar worden, overigens altijd het probleem in de relatie tussen modelspoor en de werkelijkheid, wij kijken altijd van meer dan 50 meter hoogte en met ogen die 87 keer zo groot zijn als het bekeken landschap.









Overigens ligt de plaat bij deze fotosessie weer op zijn plaats, het station komt, als je kijkt naar de 3e foto, voor de stad, ik vermoed dat er tussen het stationsplein en de stad wat arcades met winkels gaan komen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi gedaan Anne!

Het komt zo wel mooier over en de gebouwen zijn ook beter zichtbaar :thumbup:

Dat heb ik ook bij een vriend van mij aangeraden om niet alles recht neer te plempen, maar schuin en niet alles in een rechte lijn.

Ook de grote van de gebouwen mag een mix zijn van grote en kleinere gebouwen, omdat de daklijn van een stad nooit recht is.

En de stadspoort kan best daar staan immers ik ken maar weinig stadspoorten in het centrum, want die zitten meestal aan de buitenkant van het centrum Kijk maar bij de buren.

Heb vaak in Nürnberg rondgewandeld, en daar zie je zulke stadspoort ook aan de buitenkant, maar ach het is een mix tussen realiteit en fantasie op de modelbaan ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

De huizen staan er leuk bij.
Op een foto is het niet makkelijk om zichtlijnen en dieptes te zien dan moet je erbij staan.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nou ja, nog een plaatje dan...
De originele Martinstor. Voor ieder om te beoordelen of hij binnen of buiten de stad staat.
Ik blijf het jammer vinden hem op een hoekje te zetten. Ook al is het van oorsprong een verdedigingswerk, met al zijn franje voldoet hij daaraan niet meer en staat hij bij de restanten van de echte oude stadswal een beetje verloren te pronken bij Anne op de baan. Maar ja, da's mijn sentimentele indruk.

Groeten,

Peter

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja, zoveel mooie gebouwen!
En dan allemaal achter elkaar verstopt. Wel een dilemma, of is het een luxe probleem?
In modelspoorland wil je de kerk op een mooi centraal plein zetten, maar in werkelijkheid staat hij ook vaak tussen de andere gebouwen in.
Maar, zeker de 2e foto van boven is heel realistisch.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Verder met de bouw van de toren

Rest stukje van de lichtstrips van de wagonverlichting er in geplakt, ëén schijnt door een gat naar beneden



Het resultaat, de bovenkant nog niet geïsoleerd





De voorgevel



De zolderisolatie



Het eerste dak zit er op



Wagonverlichting, de één na laatste trein is de stoptrein "met de klok mee", een E04 met 4 ombouw wagens

De passagiers zitten er in



De lampen branden



Nu nog even de boel weer dicht maken, daarna eerst maar de Vt 04.5 gaan opereren.

Groet, Anne W



Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De wagon zit weer in de trein





De bouw, het topgeveltje en het dak is gemonteerd



De operatie  van de Vt 04.5 kost veel meer tijd als gedacht en de eerste test is negatief, ik begin bang te worden dat er iets "definitief dood" is.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 23 juli 2020, 13:36:40
Vt 04.5 ......... ik begin bang te worden dat er iets "definitief dood" is.

Hi Anne,

Dat valt vast wel mee, gewoon verder zoeken, meten, voelen en evt. ruiken. 

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bouw:

De toren op de plaats waar hij gepland is, met provisorisch een stuk muur



De muurdelen zijn geschilderd



De verlichting in de 2e wagon













Van deze wagons moet het dak er af, Tante M heeft van de bevestiging een beetje een zooitje gemaakt, de éne helft zit wel goed, de andere helft zit niet op de goede plek, ik heb dit dak vast moeten lijmen, nou maar hopen dat hij niet meer los hoeft.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nu de Vt 04.5 uit dienst is genomen moet er een andere trein de dienst tussen St. Niklaus en het hoofdstation gaan aanvullen, ik heb een ETA rijden op het traject Darligen - St. Niklaus, die wil ik nu overplaatsen en eventueel vervangen door een Roco 79143 Dieseltriebwagen van de ÖBB, op dat traject rijdt al een Oostenrijkse railbus.

De ETA was toevallig ook aan een beurt toe en verdient goede verlichting en passagiers, dus die klus heb ik nu onderhanden, eerst de bijwagen.

De kap is ontdaan van de lichtgeleiders die het licht van de ene lamp voor de interieur verlichting wat verspreidt



De zijkant van de kap



De passagiers geplaatst



Omdat er pilaren in de kap staan, moest ik de lichtstrip opdelen en weer verbinden met draadjes



Een test



De strips gemonteerd, de voedingen gaan naar de plaats waar de lamp zat



Ik ga nu eerst de draden in de bak wat fatsoeneren

De bouw van de toren opeenvolgend met steeds "testjes" tussendoor













Het is de bedoeling dat de muren scheef op de toren aansluiten dat geeft wat uitdagingen, maar het lukt goed







Groet, Anne W




Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De afgelopen weken was het wat aan de warme kant dus niet veel gedaan, wel de licht/personen inbouw van de ETA afgemaakt

















Maar de motorwagen moet weer even open, de trein "start" slecht, dus zal het ankertje wel vervuild zijn.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Dat zijn weer mooi plaatjes! Ik hou wel van overzichten van een baan. Ach, en dat de motorwagen slecht start, daar zien wij toch niets van op de foto. Daar doet die het wél goed. O:-D

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Marcel,

Het ankertje was vuil, schoongemaakt en nu doet hij een snelle leercursus in de verschillende blokken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Verder met de bouw, de zijmuurtjes verder aangekleed



Ook begonnen met de verlichting van de laatste wagon van de stoptrein "met de klok mee", half passagiers/half bagage



Verder kwam ik iets raars tegen: de ETA rijdt nu van het bergstation St. Niklaus naar het Hoofdstation, hij ontspoorde nogal eens op het spoortje onder het kasteel, eerst nog eens naar het draaistel gekeken, maar niets aan de hand, toen de rails geïnspecteerd en verdraaid, er zat een kloddertje lijm tegen de binnenkant van de railstaaf.

Het rare is dat dat kloddertje er al heel veel jaren zal zitten en dat de andere twee treinen op dit traject er geen last van hadden.....

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Bij mij bleek ook de ETA 150 niet probleemloos elke wissel te weerstaan.
Ik wist gewoon waar ik kijken moest als de boel in kortsluitstoring ging.
Ik heb de 3076, een vastgekoppeld stel, waarbij ik de motorwagen heb omgekeerd. Deze zit nu aan de binnenkant. Dit vanwege de massadetectie, die nu weer voorop zit.
Om nu meer gewicht in de trein te krijgen heb ik de accubak, die onder de trein hangt, gevuld met plaklood van het plaatselijke bandenstation.
Dat was wel even zagen en vijlen, maar toch een aantal grammetjes op hun plaats gekregen.
De stuurwagen gaf geen problemen.
Er zitten overigens ook 2 slepers onder.
Grappig, ik heb alleen een enkele foto van de ombouw, niet van het eindresultaat;

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Het was de bijwagen die ontspoorde en op een recht stuk, verder was de motorwagen al lang omgebouwd en ik heb gewoon de originele voor- en achterlichten gebruikt, er lopen twee draadjes van de achterlichten van de motorwagen naar de achterlichten van de bijwagen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je bent weer lekker bezig Anne :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De afgelopen week, de laatste wagon van de stoptrein "met de klok mee"





Het eindresultaat bij de brug





De toren, de linker muur is klaar, de rechter zit wat meer werk aan, vooral omdat hij eigenlijk links moet staan



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat ziet er mooi uit Anne.  :thumbup:
Wagonnen zij ook super, met passagiers.
Die kibri stadstoren heb ik ook, dus ga goed kijken hoe jij dat licht er in gemaakt hebt.
De Kibri muren zijn iets lagen dan die van faller, dat is wel beter.

Mvg, Arnold
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Arnold,

Van de wagon verlichtings activiteiten heb ik een hoop restjes Digikeijs ledstrips overgehouden, even meten welke spanning er op één ledje staat (3 Volt) en dan draadjes solderen aan de desbetreffende koperbaantjes voor de voeding van die ledjes en natuurlijk ook koperbaan voor de massa.

Daarna is het een gelijkrichtbrugje kopen en de juiste weerstand.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De oplettende lezertjes hebben kunnen lezen dat ik uitgeschakeld ben wegens een ingescheurde achillespees, even een statusupdate (en mijn bouwtopic omhoog brengen): afgelopen dinsdag is het "gips" er voor de 1e keer afgegaan, na controle door de gipsverbandmeester, is er nieuw gips omgegaan met de voet wat meer naar voren gericht.

Over 2 weken gaat dit gips er weer af, weer controle en dan weer nieuw (loop) gips met de voet helemaal naar voren gericht, de week daarna het gips er definitief af, controle door de orthopeed en daarna fysiotherapie neem ik aan.

Ik neem aan dat ik over 3 weken de hobby weer kan oppakken, inmiddels zijn er wat onderdelen besteld in Vlaardingen.

Natuurlijk is het tegenwoordig geen gips meer, maar een kunststof, een rol blauw "textiel", die houden ze onder de kraan en wikkelen ze dan om je voet/been heen en binnen een paar minuten is het al redelijk uitgehard, is denk ik, ook bruikbaar als basis voor landschap.





Wij hebben dus in onze hobby nog echte gips (verband) meesters, zoals Wim Vink op BNLS (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.18435)

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Sterkte en Beterschap
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Sterkte, beterschap en geduld.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
veel beterschap,


mvg,
Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gebruik jij nu gips zonder bergen te bouwen  :?, beterschap
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beterschap
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beterschap toegewenst.

Groet Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beterschap Anne.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beterschap!
Ja, ik had je al een tijdje gemist op het forum.
Meestal ben je ook in andere topics actief.
Groet uit Portimão
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 10 oktober 2020, 13:45:34
....
Natuurlijk is het tegenwoordig geen gips meer, maar een kunststof, een rol blauw "textiel", die houden ze onder de kraan en wikkelen ze dan om je voet/been heen en binnen een paar minuten is het al redelijk uitgehard, is denk ik, ook bruikbaar als basis voor landschap.
....
Hoi Anne W,
Ik was zelf ook niet zo actief en had de berichten gemist. Maar het glas is half vol lees ik en je hebt al een bestemming voor dat blauwe spul :D Ik wens je een snel herstel :thumbup:

Mvrgr,
Rob.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hééé Anne.
Wat is dat nu, gips om je been i.p.v. op de baan? 8o
Achillespees blessure is een vervelende, niet alleen pijnlijk maar vaak ook nog langdurig en je bent weinig mobiel.
Zelf heb ik dit jaren geleden ook meegemaakt, (met paard en wagen over de kop geslagen en de kar op mijn onderbeen gekregen en helaas een bijna afgescheurde achillespees) maar alles toch weer goed gekomen.

Sterkte en een voorspoedig herstel toegewenst.
Hopelijk ben je weer snel "ter been".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,
Ik wens je een voorspoedig herstel.

Groet, Erik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert Jan,

Nee, ik heb geen pijn, ook niet gehad, ben jij geopereerd?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Nee, niet geopereerd maar wel eerst 2 weken op bed met fysiotherapie thuis en daarna 6 weken op krukken met 3 x in de week fysio.
En nog héél lang fysio gehad met allerlei "cardio" oefeningen voor het getroffen been.
Maar daarna ook nooit meer last van gehad.

Sterkte met het herstel.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert Jan,

Dank je voor de info, ik kan in de ziekenhuis documentatie de fysio behandeling na een operatie vinden, maar niets over de fysio na de "conservatieve" behandeling zonder opereren, ik zal de fysio bij mij in de buurt eens benaderen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne.
Het was bij meer een zware kneuzing met minuscule scheurtjes.
Een operatie werd niet nodig gevonden maar het herstel en de fysio duurt wel erg lang.

Succes!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Loop ook al een tijd met een blessure aan de achillespees, sinds begin juli. Ik hoop over anderhalve week het veld weer op te kunnen. Zijn gewoon hele vervelende blessures.

Beterschap Anne. Wel goedmaakt je fysio en lichaam luisteren als je weer aan de gang mag.

Zes jaar geleden kruisband afgescheurd, nieuwe ingezet. Liever dat dan achillespees, je weet tenminste waar je aan toe bent. Zo'n pees is altijd lastig en vervelend
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb een aantal jaren terug mijn achillespees doorgescheurd (volledig), hierna operatie en gips. Ik heb het gips vrij snel laten vervangen door een brace (kon in een ander ziekenhuis), hierdoor was ik veel mobieler en kon ik beter werken aan herstel. Daarna nog zeker 4 maanden tweewekelijks fysio om kracht en lengte op te bouwen in kuitspier. Ben nu paar jaar verder, voetballen/hardlopen/schaatsen gaat goed. Tennis en squash doe ik niet meer.

Heel veel sterkte!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Hoe gaat het er mee, hopelijk al weer een beetje de oude. Ik mis je updates wel hoor!
Re: De treinen hebben vandaag weer gereden, maar hoe lang nog?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De treinen hebben vandaag weer gereden, maar hoe lang nog?
Beste Wim en andere Lezertjes,

Binnenkort volgen er nieuwe berichten, berichten waar jullie niet vrolijk van zullen worden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ga je de boel afbreken.  8o
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Raptor kapot en geen backup?  :roll:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Hoop niet op persoonlijke negatief nieuws.

M.vr.gr. Erwin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hopelijk geen problemen met de gezondheid Anne!