Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Stekkertje los gehad en de accu werd weer oplaadbaar, nu elke dag maar even aan de lader hangen en kijken wat er gebeurt.

Een nieuwe accu is al sinds eind vorig jaar in bestelling, ook Sparta heeft nu problemen met het leveren van vervangende accu's, ik krijg het gevoel dat de markt voor accu's voor elektrische auto's te "goed" is en dan delft de fiets het onderspit, moet je nagaan wat er gaat gebeuren als de accu's van auto's slecht worden.......

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels over de accu's contact gehad met Gazelle, ze vertellen me dat bij de leverancier een mal kapot is gegaan......, maar dat ze binnenkort komen, klopt ik was vandaag bij een andere fietsenwinkel en die was net een paar nieuwe aan het opladen.

Ik heb de afgelopen dagen gehobbyd met een Viessmann lichtstrip delen, wat moeite opleverde om de juiste soldeerpadjes te vinden om losse delen elektrisch te verbinden, zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=74383.0

Het is me gelukt om ze te vinden, het resultaat na montage van één strip in gedeeltes, de elektronika komt apart, één stuk boven de lange etalage en een klein stukje boven de korte etalage, later komt er ook nog echte binnenverlichting in het gebouw wat ook de onderste etalages zal verlichten.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Alle lichtstrips zitten op hun plek



Nu met spanning ingeschakeld



Het licht van de vertikale stripjes is te weinig om de onderste etalages genoeg te verlichten, dus er moeten t.z.t. nog andere lampen bij, maar dat gebeurt straks als alle gebouwen verlichting ingebouwd krijgen.

Het voorlopige eindresultaat, kan weer verder met het isoleren van het plafond en de bouw van de Goethestrasse B



Oh, ja, Imageshack deed het nu prima

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Henninger: begonnen met het lichtisolatie plafond



Dan ben ik bezig gegaan om de "Wim Vink" methode uit te proberen, Wim Vink is ook lid hier, maar niet actief, hij is actief bij de buren met de bouw van een grote baan, https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.0

Deze methode zorgt er beter voor dat bij "baksteen" muren de kleur van de voegen niet gaat overheersen, je kent dat wel, mooie bakstenen, dan de voegen lichtgrijs maken en er zit gelijk een wittige waas over alles, het is erger als het kleine bakstenen zijn.

De "Wim Vink" methode bestaat uit het nakleuren van de bakstenen met kleurpotloden van het merk Faber Castell, type Albrecht Dürer, het schijnt belangrijk te zijn om alleen deze te gebruiken, kan kloppen, dat heb ik ook met door mij gebruikt krijt, Talens, type Rembrandt, ik gebruik dit krijt als pigment poeder, natuurlijk na het met een vijl tot poeder te hebben gemaakt.

Nu las ik al dat onze "internet" generatie moeite had om deze potloden op internet te vinden, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat binnen een afstand van 15 kilometer zich bij mij bevinden twee modelspoorwinkels, een elektronica winkel en ook een grote winkel voor kunstenaars- en hobby benodigdheden met de treffende naam "De Kwast".

De resultaten:

een muur uit de doos



een muur na het voegen (op de foto veel minder grijs als in werkelijkheid)



een muur na het kleuren, eerst met kadmium rot, mittel, daarna licht met krapplack, het is roder als in werkelijkheid



een vergelijkje



Voor mij is het experiment al geslaagd, het voordeel is dat je dit ook later kunt doen, bij de Goethestrasse B doe ik het niet, je ziet er straks niets van.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er goed uit toch Anne. Wel oppassen met verlijmen en vocht, het spul lost snel op. Andersom is gemakkelijker: eerst in elkaar zetten en dan kleuren maar dat is een keus.

Citaat van: Anne W op maandag 18 februari 2019, 22:59:53

Nu las ik al dat onze "internet" generatie moeite had om deze potloden op internet te vinden, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat binnen een afstand van 15 kilometer zich bij mij bevinden twee modelspoorwinkels, een elektronica winkel en ook een grote winkel voor kunstenaars- en hobby benodigdheden met de treffende naam "De Kwast".


Ik haal ze ook bij de Kwast......





....maar voor wie dat te ver is en slecht kan zoeken op het web: de Kwast heeft ook een online winkel. ;)

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een productieve dag vandaag

Henninger:

de overgangen tussen muren en plafond zitten goed vast en zijn omgebogen



het plafond zit op zijn plaats

van binnen



van buiten



Goethestrasse B

de zijgevels geïsoleerd



de onderste voorgevel voorzien van ornamenten



de tussengevel voorzien van isolatie en een gordijn



de tussengevel gekleurd, zie het verschil met de foto van gisteren



de onderste achtergevel voorzien van koppelstuk naar bovenste achtergevel



de bovenste achtergevel voorzien van isolatie en gordijnen





Daarnaast nog per computer "gesproken" met 2 ziekenhuizen, 1 ziektekostenverzekeraar, 1 keukenboer, het CBR en nog 5 kilometer gewandeld, echt een leuke dag, nu nog een collega Raptor gebruiker helpen, maar dat wordt morgen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De beginnende Raptor gebruiker zo goed en zo kwaad als dat gaat per PB geholpen, normaal bied ik aan om naar hem toe te gaan als het relatief dichtbij is, maar het CBR zit nog te denken of ik wel mag autorijden, over het algemeen is met één bezoekje het wel klaar, de eerste berg is niet de moeilijkste maar wel de hoogste omdat men niet weet hoe bergen beklommen moeten worden.

Naast huishoudelijk werk (stofzuigen) nog wat gedaan:

Henninger: het vaste plafond gemonteerd



Goethestrasse B

de bovenste achtergevel gemonteerd



de eerste muren zitten aan elkaar.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ineens kan blijken dat het resterende leven niet lang meer is, werd ik afgelopen jaar daar zelf op gewezen, nu doet een familielid het, een zwager (weduwnaar van mijn zuster) komt in november 2018 thuis van een camperreis, gaat naar de dokter want hij voelt wat afwijkends, foto in het ziekenhuis, inoperabele/onbehandelbare tumor in de hersenen, vanmiddag overleden.

Dus doorleven en vooral doen waar je zin in/aan hebt, maar zonder anderen te schaden.

Henninger:

begonnen met het plaatsen van het dak het is een gevel, een stukje lei en een stukje pannen



Goethestrasse B:

de 2e voorgevel aan het bewerken: ramen, glas en isolatie





de achtergevel zit vast aan een zijgevel.



De Raptor gebruiker is inmiddels uit de problemen, een andere lok verhinderde de uitvoering van een rijweg, mijn commentaar voor hem was: Heel mooi, afgezien van de initiële invoerfouten kun je van deze exercitie één ding leren: er is altijd een logisch reden (nee, dus niet: hij "doet" of "pakt" het niet) waarom de computer Raptor iets niet doet.

Dit geldt overigens voor alle computerprogramma's, een computer maakt geen fouten, of de programmeur of de operator maakt een fout waarom de computer niet doet wat hij geacht wordt te doen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 21 februari 2019, 23:11:41
Ineens kan blijken dat het resterende leven niet lang meer is, werd ik afgelopen jaar daar zelf op gewezen, nu doet een familielid het, een zwager (weduwnaar van mijn zuster) komt in november 2018 thuis van een camperreis, gaat naar de dokter want hij voelt wat afwijkends, foto in het ziekenhuis, inoperabele/onbehandelbare tumor in de hersenen, vanmiddag overleden.
Gecondoleerd Anne.

Zo heb ik zaterdag een begrafenis van mijn oom. Dat hoort nou eenmaal bij het leven. Het enige wat zo'n beetje vast staat. Daarom lekker van het leven genieten zolang als het gaat :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne; Mijn deelneming met het overlijden van je zwager.
Met het klimmen der jaren, zie je meer en meer bekenden en dierbaren wegvallen.
Tot je alleen overblijft.
Een jaar of tien geleden gaven de medicijnmannen geen spie meer voor mijn toekomst.
En ik prijs me gelukkig dat ik nog een broertje (71 jaar jong) heb.

Vervolmaak je fraaie baan en put daar genoegen en levenslust uit.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
gecondoleerd,Anne
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, gecondoleerd.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gecondoleerd Anne
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gecondoleerd Anne.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Natuurlijk iedereen bedankt voor het meeleven, mijn boodschap was: doorleven en genieten, dus gewoon verder

Henninger:

de dakkapellen zijn geschilderd en voorzien van gordijnen, lichtisolatie hoeft niet want het blijft donker op zolder



weer een tweetal stukken dak geplaatst



Goethestrasse B

binnenzijde achter en zijgevel afgeïsoleerd en een paar ramen lichtdicht gemaakt.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het leien dakje van Henninger is compleet, nu eerst de dakkapellen en daarna het pannendak



De binnenmuren van Goethestrasse B zitten vast aan de achtergevel, nu eerst de linker zijgevel en daarna de bodem



De nieuwe accu voor mijn fiets is binnen, niks geen mal kapot, andere leverancier dus een nieuwe mal, het schept ook verplichtingen zo'n nieuwe accu, de eerste 3 keer moet ik de accu leeg fietsen, nog een kilometer of 30 dan is de eerste achter de rug.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het leven begint weer wat normaal te worden, behalve dan weer een paar komende "medische" zaken, gisteren begonnen met het "verlichten" van de 3-assige umbau 2e klas/bagage wagon.

Uit de onderdelen lijst van de normale wagons (die Märklin in dubbele uitvoering verkocht met ingebouwde verlichting) heb ik de nummers voor de massaveer met de bijbehorende schroefjes gehaald, mijn winkel leverde ze binnen 14 dagen.

Twee massaveren gemonteerd, ze zitten vast aan de "gewichts" plaat, dus één draadje voldoet, aan de koppelkant een geleidende koppeling gemonteerd en er een draadje aan gesoldeerd.



Aan de bovenkant ziet het er zo uit



Wat passagiers "geladen" en ook nog een werknemer in de bagageruimte.



Ik heb een halve Digikeijs strip gebruikt en gekozen voor gele leds omdat ik die ook een keer wou zien en mijn spoorwegmaatschappij besloten had om deze wagons niet te moderniseren.

Het resultaat in de stoptrein "tegen de klok in"







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag op consult geweest bij mijn "bloeddeskundige" (hematologe), ik hoopte eigenlijk dat ik er van af zou zijn, maar nee hoor, ze stuurde me door naar de maag/darm/lever afdeling, zij moeten gaan kijken of er hier of daar niet een lekje in mijn bloedleidingen zit.

Zo kom je 13 jaar alleen maar bij een reumatologe en dan ineens kom je bij de cardioloog, de hematoloog en de mdl deskundige, ik ben af van de hart revalidatie en de hart stress training, eind van de maand nog een controle bij het UMC dan ben ik daar ook van af als het goed is, met recht: je wordt niet "minder jong" zonder "uitdagingen".

In de bouw is ook weer wat gebeurd

Nenninger:  de dakkapellen zijn gemonteerd, hieraan kon je echt zien dat dit een model is uit de "surseance" tijd van Faller, normaal is het dak voorbewerkt waardoor de kapellen "in" het dak zitten, na staan ze er op.



Goethestrasse B: de bodem zit vast en de 2 gevel zijn nagenoeg klaar.





Groet, Anne W



Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Die bouwpakketten van Faller zijn toch wel sterk, het pannendak van Henninger wordt "op zijn plaats gehouden", ik heb wel eerst de bovenrand van het leien dak wat afgevijld om een rand te creëren waarop het pannendak gelijmd kon worden, nog een misser in dit bouwpakket, net als de dakkapellen, waarvan er bij de montage van het pannendak een paar los kwamen.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een overzichtje

Het dak zit vast op Henninger, maar er zijn een aantal dakkapellen weer afgevallen.



En de dakkapellen zitten er weer op, voorzichtig behandelen, dit was niet de echte Faller kwaliteit.



Goethestrasse B:

Het gangetje binnen heeft een plafond en gevel van de eerste verdieping ligt klaar.



De 1e gevel is gemonteerd en de 2e gevel in voorbereiding



De 2e gevel zit gemonteerd en de 3e gevel is in voorbereiding



De gevels hebben nog wat sierstrippen "ontvangen" en de 3e gevel is bijna klaar voor de montage.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag twee "gebeurtenissen":

eerst een melding "lok 12 is te laat", inderdaad stond stil maar met brandende lampen, het is mijn "test-piko", die voor de tweede keer stil stond omdat een bitje verkeerd is geschoten, even de "voetjes van de vloer", is decoder spanningsloos en hij reed weer, naar dat moet niet te frequent gaan gebeuren anders is de test mislukt en moet ik bij Märklin blijven.

lok 19, de BR 94 gaf al een poosje aan dat hij qua draaiuren aan een beurtje toe was, leek een normaal fluitje van een cent, hier en daar een klein drupje olie en wat poetswerk, maar nee hoor, draaiend in mijn "testspons" bleek het toerental onregelmatig, uiteindelijk de motor opengemaakt en lamellen van de rotor bleken een verbinding met elkaar te hebben, kan wel na vele jaren.

de rotor ligt een nachtje te weken in de wasbenzine, morgen is het wel zacht.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lok 19 rijdt weer, ging nog wel een draadje los, dus solderen op z'n kleinst

Henninger

de onderdelen die overbleven omdat ik hem een verdieping lager hield.



de onderdelen die overbleven nadat het gebouw klaar was, een grote hoeveelheid, ik heb al eerder gezegd dat ik dit pakket niet goed vond en nu zeg ik erbij dat er heel veel overbodige delen bij zitten, er is duidelijk bespaard op "mal" ontwikkelkosten en er zijn dus veel bestaande mallen gebruikt, een paar keer maar één onderdeel van een gietboom.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Je betaalt wél voor al dat plastic. Zo raakt je rommeldoos goed gevuld. ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Dat is weer een prachtig staaltje bouwwerk. Ja het viel mij ook al eens op dat Faller soms bezuinigd op kwaliteit en het passen van de stukken in elkaar. Voorbeeld heb je laten zien (dakkapellen). Al met al tot een mooi gebouw geworden en slim van je om ledstrips te gebruiken  :thumbup:

Nou succes weer met je volgende projectjes.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
trouwens wat is de kostprijs van een cm3 plastic :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

In ieder geval minder als het ontwerp van een gietmal, aan de andere kant als je als fabrikant deze weg heel vaak volgt dan heeft dat invloed op het aantal spuitgietmachines en magazijnen wat je nodig hebt, dus een paar keer is niet erg, maar niet te vaak.

En inderdaad de rommeldoos vaart er wel bij.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Henninger is klaar, nog wat bijverven en een foto maken van waar hij ongeveer komt te staan.





Goethestrasse B, de 3e gevel zit op zijn plaats



De volgende bouw, Goethestrasse A, uit de verzameldoos gehaald.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
In november vorig jaar heb ik twee Viessmann 4700 armseinen gekocht en geïnstalleerd, dit is het nieuwe type met ingebouwde motor/servo en decoder.

Nu lijkt het er op dat één van de twee en dan nog wel degene die het minst vaak hoeft te schakelen, geen armbewegingen meer geeft, ik hoor de motor/servo wel bewegen, dus adres en decoder werken.

Ik zal hem uitbouwen en van binnen bekijken, wellicht is er nog iemand die al ervaring heeft met deze nieuwe armseinen....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne. Ik heb geen ervaring met de nieuwe armseinen. Wel heb ik een  flink aantal van het oude model. Ooit bij één van deze ongeveer hetzelfde probleem gehad. Opgestuurd naar de fabriek en binnen twee/drie weken kwam het sein gerepareerd terug.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Piet,

Hartelijk dank, ik heb een heel aantal van het oude model en stuk voor stuk gaan ze op den duur vast staan, het zuiger/cilinder mechanisme geeft dan te veel weerstand denk ik, een spuitje electroclean helpt wel, maar meestal te goed, dan gaat de boel te snel, vandaar dat ik met het nieuwe type begonnen ben.

Eergisteren heb ik de twee bodemschroefjes wat losser gezet, dat had toen geen resultaat, maar ........ gisteren en vandaag wel, dus heeft er wat klem gezeten of zo.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het Viessmann sein doet het nog steeds, dus is goed, wellicht wat gevoelig voor de montage

Goethestrasse B



Het isolatieplafond zit er in, diverse delen zijn geschilderd, de dakkapellen zijn in aanbouw en er zit een luxe, koperen afdakje boven de erker



De schoorstenen en de daken zijn in aanbouw.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Het gebouw ziet er weer heel netjes uit, ik ga ook langzaam mijn huisjes beginnen te bouwen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Peter,

Jawel het wordt wel wat, alleen het tempo is te laag, te veel andere (medische bezigheden), jij succes met de huizenbouw.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het dak zit in elkaar



Het dak zit er op



Klein berichtje van het gezondheidsfront: vandaag heeft de Bossche cardiologe mij goedgekeurd, als ik me goed blijf voelen dan hoef ik volgend jaar pas terug te komen, nu nog even van een stijve rug, waardoor pijn in heup, af, dan kan ik de zomer in.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Mooi dat je volgend jaar pas bij je cardiologe hoeft terug te komen.   :thumbup:

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Met die rug ging het wel de goede kant op, tot vandaag, even naar de ANWB in Waalwijk gefietst, 28 km in totaal, helemaal fout....

Goethestrasse B

De nokvorsten, dakkapellen en de zolderkamer uitbouw zitten er op, het begint nu flink op te schieten.





Goethestrasse A

Na het nodige schilderwerk zijn de eerste delen in aanbouw, dit gebouw heeft een winkel, dus kan ik de van Henninger overgebleven leds weer gebruiken.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goethestrasse B is, op de dakgoot achter en de regenpijpen na, klaar





Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Dat is een heel erg mooi gebouw, zal weer mooi staan op je baan  :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is weer eens tijd voor de urenstanden van de 20 loks die op mijn baan rijden



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Wouw dat zijn heel wat uren.  :thumbup:
Dat worden vele service-beurten.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goethestrasse B, het eindresultaat





Op de laatste foto is ook "Henninger" op de geplande plaats te zien, hij gaat nog wel een stukje naar rechts

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Als ik per jaar in totaal voor de 20 loks 500 uur reken, dan kom ik op iets van 12 servicebeurten (om de 40 uur), vorig jaar gebruikte ik nog 25 uur, dan was het 20 servicebeurten geweest.

Recent heb ik lok 19 en 40 gedaan, die komen dit jaar niet meer aan de beurt, alhoewel de 19 wel eens voortijdig wil "knerpen" en de 40 met zijn soft drive sinus met een slecht ontwerp elektronica wellicht aan een "spanningshulpje" moet.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemorgen Anne,

Vraagje, is de manier waarop de huizen geplaatst zijn hun definitieve plaats ? Ja, ik had gelezen dat "Henninger" nog iets verschoven zal worden. Waarom ik dit vraag is omdat de kerk nu niet voor/achter die middenplaats wordt gepositioneerd waar ik vermoed een plein komt ? Zou (logischer) mooier zijn dat die daar stond niet ?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Omdat tussen Henniger en de achtergevel van "Dürer" de twee andere huizen van de Goethestrasse komen, tussen Henninger en de rand komt nog wat, wellicht de kerk, maar wellicht een hotel en op de hoek nog een oude toren.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het eerste stukje van de Goethestrasse A is in aanbouw.



Morgen komt er een bekende Bossenaar op bezoek, hij heeft een oude Trix Express baan die helemaal geautomatiseerd is met schakelwalsen, inmiddels heeft hij wat problemen met de polariteiten van e.e.a., bij Trix Express kun je 3 fouten maken op dat gebied, dus hij komt eens kijken hoe mijn systeem presteert.

Hij is iemand die logisch kan denken, dat bewijst hij met zijn schakelwalsen, dus hij zal goed overweg kunnen met mijn "niet-grafische" systeem, net als mijn clubcollega met een volledige gezichtsbeperking.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemorgen Anne,

Je hebt in de loop van tijd een behoorlijk grote stad bij mekaar geplakt! Imposant hoor. Dat wordt zeker heel erg fraai als er straten, lantaarns, een beetje groen, auto's en een hele massa Preisertjes bij komen. :thumbup:


Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bekende Bossenaar is een uurtje of 3 geweest, van wat hij zag en van wat ik vertelde kon hij delen "overbrengen" op zijn eigen Trix Express baan met schakelwalsen, dus ik denk dat hij gaat digitaliseren en automatiseren en daarbij gebruik gaat maken van een Raptor.

Van de Goethestrasse A is de linkerzijgevel in het "lijmdroogproces"



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een petieterig klein bouwberichtje, Goethestrasse A.

beide zijgevels in de isolatie

begonnen met de ramen in de achtergevel, ik ga afwijken van de bouwvolgorde, de handleiding "bouwt" eerst de voorgevel compleet en dan pas de achtergevel, ik ga het net zo doen als bij Goethestrasse B, eerst de achtergevel, gaat beter met de lichtisolatie



Inmiddels is de bestelde Roco 74623 ook binnen gekomen, een Donnerbuchse stuurstand rijtuig, was een nieuwigheid bij Roco, maar is in werkelijkheid een Fleischmann, even kijken of de functiedecoder werkt, dan een paar 3-rail wielen eronder en er een stroomvoerende koppeling aanmaken en verbinden met de decoder, dan krijgt die spanning van uit de voorgaande Märklin wagon met sleper.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het huizen bouwen gaat je goed af. Leuk om te volgen. Het zijn ook mooie bouwpakketten. Ik zeg vaak een huisje kopen en plakken kan iedereen maar dit is toch het betere werk waar je iets meer skills voor moet hebben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja, ja even een paar 3-rail wielen kopen is geen sinecure, het antwoord was simpel, dat klopt niet, want alle Roco 3-rail wielen beginnen met het cijfer 4 en dus niet met het cijfer 1, maar hij ging in de slag met Roco want het is tenslotte een Roco wagon.

Door wat googlen bevestigd gekregen dat het, op de Roco gebruiksaanwijzing, vermeldde onderdeelnummer 137025 een nummer van Fleischmann is.

Dus even afwachten, jammer want er komen een aantal regendagen aan.....

Groet, Anne W