Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het werk van de afgelopen dagen, de bedrading onder Zindelstein, kan ik wat moeilijk bij, ik kan met mijn borstkas net tussen de "bergen" en de muur door (het is altijd wat met die modelspoorders......)

De twee klemmenstrookjes, de bovenste voor de digitale spanning voor de twee nieuwe Viessmann seinpalen, de onderste voor een lichtpaal op het station, de voeding van de lampen in/bij het bergrestaurant en de "graflichtjes" bij de kerk van Darligen.



De begraafplaats van Darligen bij daglicht.



Idem bij nacht en wat dichterbij



De voeding en het potmetertje van de graflichtjes.



Nu de andere kant van het station.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De andere kant van het station Zindelstein is ook opnieuw bedraad, lichtmasten, de verlichting van 4 seinen en de massa van de mijnschacht-motor in Darligen, draait 25 seconden elke keer als de rijweg T15 naar T20 wordt uitgevoerd.

Ik heb al een poosje een Piko lok lopen op de baan, inmiddels 21 netto draaiuren, vandaag was de eerst keer dat hij in opstand kwam, hij wilde niet vertrekken uit blok T10-1, de lampjes brandden, dus stroom o.k., wat duwen hielp ook niet, dus maar even de lok van de rails getild, even geen spanning en weer terug gezet en ja hoor, hij vertrok.

Conclusie: bitje verkeerd gesprongen, moet hij niet te vaak gaan doen, bij mijn andere 19 loks (Märklin) gebeurt dat niet, behalve bij de rode railbus (niet bij de blauwe), daar schiet ook wel eens een bitje verkeerd, dan klopt er van de verlichting en de sounds helemaal niets meer, maar hij blijft wel gewoon rijden en reageren.

Nu nog even de bedrading onder/bij de brouwerij en dan is het voor mij netjes genoeg.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Nou hopelijk was het éénmalig dat je Piko loc deze kuur had. Succes verder.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Heb je de analoog herkenning al uit staan in de decoder van die Piko loc ?

Mvg Robin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robin,

Jawel, volgens mij heb ik alleen DCC aanstaan, overigens ging hij gisteren weer gewoon rijden, ik verwacht eigenlijk dat het een éénmalig of zeer zeldzaam verschijnsel is, wat mogelijk veroorzaakt wordt door het multiprotokol gebeuren.

Natuurlijk heb ik me altijd afgevraagd waarom bij mijn rode railbus ook wel eens een "bitje verkeer schiet" en bij de blauwe niet, een verklaring zou kunnen zijn dat de rode een condensator schijnt te hebben en de blauwe niet.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals gezegd ben ik begonnen met de bedrading onder de brouwerij, het eerste lampje brandt



Maar met de straatlantarens wordt het nog een hele "oefening", omdat onder de brouwerij een 4 sporig schaduwstation zit, heb ik het verdeelplaatje op de zijkant van de tafel gezet, wat wel betekent dat ik een groot aantal draden moet verlengen.

Een aantal straatlantarens zijn van Brawa met een "patentsteckfuss", de lantaarn trek je er zo uit, maar de voet niet......

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het "verdeelstation" voor de verlichting in/rond de brouwerij.



De tweede straatlantaarn brandt ook weer



En de verlichting op het laadperron van de boerenbond ook



De voet van de 3e straatlantaarn is ook behandeld.



Het gaat wel lekker zo, maar er komen nog een paar verlengingkjes die solderen onder te tafel nodig hebben.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De draaiuren standen t/m vandaag



De bedrading rond/in de brouwerij is klaar, nog wat reparatiewerk een muurtjes.

Het nu volbezette verdeelstation



De "lampjes", zo wel binnen als buiten vanuit diverse hoeken.









Nu ben ik boven voorlopig wel klaar en kan ik weer verder met de "huizenbouw".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk die draaiuren Anne, zo te zien heeft de spoorbaan in november en december zo?n 5 uur aan gestaan waarbij ?alles? reed en een aantal uren waarbij alleen een klein deel van het materieel reed, uitschieters zijn de e04 met 7 uur en de br798 met 10 uur. Of worden die verschillen veroorzaakt door de ?dienstregeling? in raptor? 

Fijne feestdagen!

Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

Ik denk dat in de lijst bij loknr. 62 een foutje zit, hij rijdt net zo veel als loknr. 60, zelfde traject, en die heeft sinds oktober er maar 3 uur bijgekregen, dus ik denk dat de 62 in oktober iets van 127 uur had.

Verder is alles afhankelijk van de basisprincipes van modelspoorautomatisering:

is er een rijweg vrij waar ik naar toe mag?

is er geen kruisend verkeer?

heb ik geen wachttijd?

Verder kun je  je voorstellen dat treinen die zich vanuit het hoofdstation zonder tegengesteld verkeer te moeten kruisen, invoegen, meer draaiuren kunnen maken, als die treinen die èn een vrije rijweg moeten krijgen èn ook nog met kruisend verkeer rekening moeten houden.

Dit verschil zie je het beste als je loknr.4 en loknr. 23 met elkaar vergelijkt, beide stoptreinen, maar 4 voegt in en 23 moet kruisen, wat dus een verschil van 2 rijuren opleverde.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
@ AnneW,
Leuk, om zo alle verlichting aan het werk te zien.
Draaiuren voor beide railbussen tussen febr en nu: allebei +12 uur.
Dus ik denk dat er in okt een verkeerde waarde staat.
@ Frank,
Raptor telt alleen de draaiuren als er daadwerkelijk gereden wordt door die lok.
Stoppen in een (schaduw)station of voor signaal telt dus niet bij.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Of wellicht duidelijker gezegd: een draaiseconde is alleen een draaiseconde als de ingestelde rijstap ongelijk is aan stap "0", waarmee het voor een computerprogrammeur een klein fluitje van een cent is om dat te vertalen in bitjes.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik zeg altijd dat de bedrading onder mijn baan niet al te gestructureerd hoeft te "hangen", want de tafels bewegen niet, trillen niet en het geheel hangt in een redelijk droge omgeving.

Sinds augustus heb ik wat problemen met de accu van mijn elektrische fiets, een Gazelle Fuente Light, voorwielmotor en "gouden" accu, e.e.a. is van Panasonic geloof ik, het spul is bijna 5 jaar oud en er staat meer dan 13.000 kilometer op, maar over het algemeen alleen maar gebruikt in de lichtste ondersteuning, anders kan ik net zo goed gelijk een scootmobiel kopen......

Dat de capaciteit terug loopt heb ik gemerkt, kon ik vroeger meer dan 100 kilometer op een lading, dan is dat nu een 70 kilometer, maar sinds augustus wilde de accu soms ook niet opladen.

Eerst dacht ik dat het aan het (waardeloze) stekkertje van de lader lag, want met wat gerommel dan deed hij het wel weer, maar gisteren kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan het laden, natuurlijk ook niet met een andere lader.

Dus vandaag, na een kleine studie via "our best friend" de achterkant van de accu open gemaakt:

de schroeven zaten niet overdreven strak vast, dus twijfel ik over de afdichting, een zwak punt bij de fabrikant, ik ben ook met een tweede display bezig, want die stopte er ook mee door vocht, de 2e display vertoont nu ook condens op de binnenkant van het kijkvenster.

binnen in ontdekte ik een...........piepkleine stekkerverbinding zonder klemmen om de boel verbonden te houden, het is een stekkertje met een steek van 1,25 mm en 10 contacten, een echt dingetje voor in een droge, stationaire en niet trillende omgeving, maar niet voor in een fiets.

bij het openmaken was de stekker los, de draden zaten vastgeplakt in één of andere "mastiek", ik heb ze een stukje losgetrokken zodat ik met mijn vingers bij de stekkerverbinding kon, ik heb de stekker weer op zijn plaats gedaan, de boel weer dicht gemaakt en zie daar, de accu begon weer op te laden.

Mijn conclusie is dan ook dat of het stekkertje al los zat of dat er corrosie op was getreden, zodat de "meet" accuspanning niet op de bestemde plek kwam.

Mijn aanbeveling aan fiets fabrikanten is dan ook om dit soort elektrische/elektronische dingen niet door een echte elektronica fabrikant te laten maken, wat dat betreft denk ik dat de huidige marktleider in elektrische fietsenbusiness (Bosch) een wat betere uitgangspositie heeft.

Tot zo ver deze zijweg met een link naar mijn manier van het bedraden van mijn baan.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag, ondanks het opwekkende weer, 20 kilometer "proef" gefietst, inclusief twee maal over de kinderkopjes waarmee alle straten in de stad Heusden zijn uitgevoerd, alles bleef werken en thuis kon ik de accu ook gelijk weer laden, dus exercitie geslaagd.

Vandaag, naast schilder/plakwerk aan de twee gebouwen, ook begonnen met het restaureren van beschadigde items tijdens het bedraden, moet stuk voor stuk anders breekt er weer wat, dus de verste "hoogstam den" bij Zindelstein staat nu te drogen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dan het "normale" werk, verder aan de twee gebouwen:

"Henninger", de etalages van de 1e verdieping in wording, omdat ik kunststof wanden heb gemaakt, kloppen de maten niet meer, dus eerst het midden vastgelijmd



"Goethestrasse", ik ben toe aan het dak, bij het passen bleek me dat het niet klopt, op de achtergevel zitten ribbels waar het onderste gedeelte van het dak tegen aan komt, maar als je dat doet dan wordt er een heel stuk witte gevel zichtbaar.



Dus eerst de onderste delen van het dak maar aan elkaar gelijmd, dan klopt het wel, maar de ribbels zitten er voor niets op.



Onder een genoeglijk laten rijden van 20 treinen, wat delen geschilderd, o.a. het bovenste gedeelte van het dak en stukken van dakkapellen.



Ik kon wel merken dat ik het afgelopen half jaar wat anders aan mijn hoofd had (lees hart), één vraag was: welke kleur verf heb ik gebruikt?

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
"Henninger", de etalages zitten op hun plaats, nu eens kijken hoe de "ruiten" er in moeten.



"Goethestrasse", het eerste deel van het dak zit er op.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Dat wordt wederom weer een mooi bouwwerk. Jammer dat je dak niet ging zoals je wenste, maar zo te zien lost het zich op.
Je treinen rijden keurig hun uren zo te zien. Succes met de afbouw.
Ik wens je een fijne jaarwisseling en een gezond 2019 toe.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald en alle meelezers van dit topic,

Ik wens jullie een prettige jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2019.

De laatste vorderingen:

Henninger, de eerste glazen pui zit er in



Goethestrasse, nog wat lichtisolatie werken, beter te veel als te weinig



Wat losse delen voor het dak in aanbouw



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De tweede glazen pui zit er ook in.



Diverse zaken voor op het dak in aanbouw.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Jij ook de beste wensen voor het komend jaar.
Je hebt je tijd weer goed besteed zo te zien  :D

Blijft toch leuk om een winkel zo te voorzien van een etalage, top.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het laatste glazen puitje van de begane grond van Henninger zit op zijn plaats



De dakkapellen van de Goethestrasse zitten op zijn plaats en de muren van de eerste schoorstenen zijn gebouwd.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Henninger, de eerste "pilaren" zijn geplaatst, ik denk niet dat dit een heel erg populair bouwpakket is geweest, bij dit pakket heb je een timmermansoog nodig en dat heeft niet iedereen,



Goethestrasse, het koperen dak is geplaatst.



Bij de baan zelf heb ik e.e.a. beschadigd tijdens de bedradingswerkzaamheden, dat is gerestaureerd, gelijk heb ik bij de brouwerij e.e.a. verder aangekleed, nu nog wat werknemers en nog wat auto's.



Hier en daar zit wat IJslands Mos, dat is al heel erg oud, uitgedroogd en betast door bezoekende zeer jonge mensjes, dus afgebrokkeld, ik ben begonnen met de vernieuwing.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Weer wat verder gekomen tussen allerlei andere dingen door.

de "restauratie" van de begroeiing bij de tunnelingang bij St. Niklaus is klaar.



Henninger: de bovenste glazen puien zijn geplaatst.



De tussenliggende pilaren zijn geplaatst



Inmiddels kom ik tot de conclusie dat er iets echt niet klopt aan dit bouwpakket, het begint te dagen, maar ik kan er nog niet echt de vinger opleggen.

Goethestrasse

De bebouwing op het dak groeit en het dak van de vooruitbouw is er ook



En de bebouwing op het dak groeit en groeit



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Weer bijna één van je vele projecten af. Maar ben je er nou al achter gekomen wat er niet klopte aan het gebouw, is het het dak? Ik vind het wel een leuk gebouw/winkel.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Je vraagt het net op het goede moment, ik had net de nodige foto's gemaakt

De vraag was/is wat ik met de veel van de onderdelen op deze foto moest doen, want in de gebruiksaanwijzing komen ze niet voor.



Na bestudering van de foto kwam ik tot de conclusie dat die rechtsonder horen boven op de pilaren, dat was niet zo moeilijk te vinden, maar met de 10 grijze "planken" had ik meer moeite, als je heel goed kijkt dan zie je dat de pilaren achter het glas ook doorlopen, dus de glaswanden zitten tussen de pilaren en niet tegen de pilaren aan.



Ik denk dat er bij Faller wat heibel is geweest, het pakket en de mallen waren klaar en toen zei de mens die de handleiding moest schrijven dat het te ingewikkeld was voor de standaard "huisjesplakker", want de pilaren moet je er met een timmermansoog op zetten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Jammer dat de onderdelen niet op de handleiding staan, waar je ze moet plaatsen ga jij deze nog plaatsen of is dat al te laat.

Verder vind ik het een mooi gebouw, mss iets voor mijn baantje later
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Peter,

Wat op de pilaren komt plaats ik wel, de andere delen kan niet (goed) meer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een klein vorderingetje, het dak begint redelijk compleet te worden.



Gezondheids technische mededeling: ik krijg definitief een defibrillator tegen hartstilstand ingebouwd, hartstikke mooi, alleen daarvoor moet ik me op een maandagmorgen om 08.00 uur melden in het UMC in Utrecht, een onmogelijke tijd natuurlijk, is dat een Utrechtse gewoonte?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Succes met de inbouw van de pacemaker!
En pas op voor koperdieven met die dakbedekking... :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat @citaat Nou da's goed nieuws. Maar mauwen om ergens om 8 uur te moeten zijn past niet erg bij een scheepswerktuigkundige die naar eigen zeggen alle wereldzeeën heeft bevaren. Kom je toch een uurtje eerder uit je bedje.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ben,

Het bed van een scheepswerktuigkundige bevindt zich op ongeveer een minuutje lopen van zijn werkplek en de werkplek én het bed komen op alle wereldzeeën, dat is dus heel wat anders als "in persoon" om 8 uur in Utrecht moeten zijn.

De controle van het apparaat wordt overigens in een ziekenhuis in Uden gedaan, Uden komt me bekend voor......., ik moet er 3-4 keer per jaar naar toe.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ga op tijd rijden. Neem de reistijd * 1,5. Dan weet je ongeveer hoe vroeg je moet vertrekken. En ben je vrijwel zeker op tijd in Utrecht.

Sterkte met de operatie :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Succes met die operatie! Hoop dat je dan daarna weer energie hebt om met je mooie projecten verder te gaan!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De verbinding tussen Den Bosch en Utrecht is uitstekend, elke 10 minuten een intercity, tussen Utrecht Centraal en het UMC ook uitstekend, elke 4 minuten een bus (die ook helemaal vol zit met studenten), de ergste verbinding is die tussen mijn woonplaats en Den Bosch, als mijn echtgenote weer in conditie is dan ook geen probleem, maar zij is vandaag gestart met sessie 4 van een immuun-/chemokuur en het is altijd een verrassing hoe lang de conditie slecht blijft.

Dank jullie voor de goede wensen, groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Sterkte Anne, mijn broer zit in de pacemakers (als techneut, niet in Utrecht) en die laat het altijd klinken als een soort van lopendeband werk, voor de patiënt zal dat vast anders zijn!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

Ik denk dat de inbouw niet zo moeilijk is, alleen er kan, net als met de decoder inbouw wel wat fout gaan: in de long geprikt (klaplong) of door de hartwand geprikt (lek hart), maar die risico's zijn minder als een ritje naar de club in Den Bosch.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Het is mij al meer opgevallen dat Faller dezelfde gietbomen bij diverse bouwpakketten gebruiken. Ik denk dus dat Faller de gebruiksaanwijzing dan verwisseld hebben. zo iets moet het zijn lijkt mij. Ik heb een verzameldoos daarin liggen nog heel wat ongebruikte onderdelen.

Ik wens je veel succes met de plaatsing van je pacemaker.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Ik wil je even het aller beste wensen met de hartingreep mijn pa heeft dit ook al ondergaan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ja, ik heb inmiddels ook een hele grote doos met overblijvende onderdelen, gaat naar de club als ik niets meer kan dan de Raptor aan en uit schakelen.......

Nee, er zit een duidelijk verschil tussen de foto en de handleiding, ik heb nog even naar de digitale handleiding gekeken, maar die is hetzelfde als de papieren handleiding.....

Beste Peter,

Dank je wel, dus je vader hoort ook bij de gelukkigen die niet onverwacht/plotseling dood gaan aan een hartstilstand.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mijn twee oudste passagierswagons zijn vandaag naar de reserve gegaan, wat bij mij betekent dat ze gestald staan op opstel-/rangeersporen





Deze wagons heb ik in het begin van de tachtiger jaren van de vorige eeuw gekocht bij een speelgoedwinkel op het Statenplein in Dordrecht, afgezien van de vele uren die ze gereden hebben in de stoptrein "tegen de klok in", waren ze in die tachtiger jaren ook uitstekend geschikt om een bijzondere trein te identificeren.



In die tijd reed ik met een "gesoldeerde" computer m.b.v. logische poorten, als er op 4 bepaalde ingangen tegelijkertijd een positieve puls kwam dan betekende dat dat die bijzondere trein er was.

Op de 4 plekken onder de wagons zaten magneten, die een serie van 4 reedschakelaars activeerden, die reedschakelaars moesten dus wel net zo ver uit elkaar zitten als de magneten onder de wagons zaten.

Overigens maakt ik toen ook al gebruikt van "massa-detectie", er stond 5 volt op de geïsoleerde railstaaf ter lengte van het blok, geen trein dus een signaal van 5 volt, wel een trein dan viel de 5 volt automatisch weg naar de andere massa railstaaf.



De twee oude wagons zijn vervangen door de set 43173 van Märklin, dat is een set inclusief verlichting

Ik had nog een lichtstrip liggen overgehouden van een voorlichtingsbijeenkomst van het programma Railware bij de MSG, die baan rijdt nu met iTrain, zo lang is dat al geleden, wie wat bewaart heeft wat.

Lichtstrip ingebouwd in de Silberling, ook natuurlijk nog een elektrisch geleidende koppeling naar de nieuwe wagons, tussen de lok en de wagon, tussen de lok en de Silberling zit er al een, twee slepers onder een trein helpt heel goed om het ongestoord te laten rijden.

Het resultaat:





Nu moet ik nog wat maken in de laatste wagon, half passagiers/half bagage, ik heb nu in de onderdelen lijst van de 43173 de massaveren kunnen vinden.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne W,

Succes met de medische ingreep.
Hopelijk kun je er daarna weer hart tegenaan.

Gr.Wim
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Pas om 8 uur in Utrecht zijn  8o ik mag bijna iedere dag om 7 uur beginnen waar dan ook in het land  :)

Succes met de operatie in het UMC.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
succes met je ingreep;
:?: hoe heb je die spons uitgesneden?

mvg,
Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Veel succes en sterkte met de medische ingreep.
En hopelijk kun je daarna weer "ongestoord" verder met de aankleding van jouw prachtige baan.
De huizen zijn al mooi maar jij maakt hier prachtige eigen creaties van! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Veel sterkte en succes gewenst vandaag!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Iedereen weer bedankt voor de goede wensen.

Beste Peter,

Wijk bij Duurstede naar het UMC is bijna op de fiets te doen, ik had een paar grote klanten in Kaag, Aalsmeer en Monnickendam, daar ging ik al jaren niet meer in de morgen heen omdat de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam dicht zat, die zit nu weer dicht, het gaat dan ook niet om de afstand maar om de tijd.

Overigens betekende dat wel dat ik 's-avonds laat thuis kwam....., maar allemaal achter de rug, volg de prestaties van mijn voormalige klanten op https://www.facebook.com/dutchyachting/ , dat is veel makkelijker :-)

Beste Michel,

De vertikale sneden van de spons heb ik eerst gemaakt met een hobby mes, daarna "plukken" en snijden als je er bij kunt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De "Goethestrasse" is klaar op wat bijschilderwerk na, het is geen eenvoudige bouw, het klopt allemaal wel, maar het is wat ingewikkeld.







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De inbouw van de defibrillator werd vandaag ineens verplaatst naar.......morgen, dat was even aanpoten, o.a. de tablet weer op gang brengen.

Tot over een paar dagen, groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Sterkte :important:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vanaf het ziekenhuisbed kan ik  melden dat de operatie uitstekend verlopen is, het resultaat wordt morgen getest, dat kan wat minder goed uit vallen,  de hartwand is ter plaatse van de elektrische aansluiting erg slecht, klinkt als goede,sterke centrale,  dikke ringleiding, maar de rails geleiden niet goed, dus spanningsverlies.

Groet, Anne W