Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo alle
de klip tegen het wiel is inderdaad voor de massa de onderdelen volgens tekening zijn voor voor het omschakelen van de verlichting indien men van rijrichting veranderd , bij mijn railbus was de klemming te los om de as terwijl de verlichting zonder knipperen het gewoon deed enkel veranderde de verlichting niet mee met de rijrichting , na het strakker maken van de klemming van de klip om de as functioneerde alles weer naar behoren ,
Mvg,Richard
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bedrading van de seinverlichting en de huis/straat verlichting, twee aparte circuits, heb ik aangelegd met de bekende stekkertjes, op zich geen probleem op plaatsen waar je nooit hoeft te zijn.

Maar op plaatsen waar je wel eens moet zijn, is dat minder en gaat er wel eens wat mis, ik heb een https://www.modelbouwled.nl/contents/nl/p309_Kroonsteen_PCB_Bouwpakket_treinen_miniatuur.html gekocht, kun je natuurlijk ook zelf maken, maar ik steun graag de kleine leveranciers/makers.

Op die "kroonsteenprint" heb ik van een bepaald gedeelte van de baan alle verlichting aangesloten





Ook heb ik nu de verlichting van het Wartesein en het rad van de watermolen achter een schakeldecoder gezet, zodat ik die indien gewenst ook kan laten werken.

Op Eurospoor heb ik nog wat kroonsteenprinten gekocht zodat ik nog wat meer kritische plaatsen kan vernetten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag de treinen laten rijden om te controleren of alles nog werkte, ja hoor, alles reed zoals het hoort.

Verder even naar de bijwagen van de railbus gekeken en gemeten, zeker is dat:

de wielen op het asje met de rijrichtingschakelaar elektrisch niet met elkaar verbonden zijn, dat wist ik eigenlijk al, de detectie werkt niet, reden waarom de motorwagen de bijwagen de berg op moet duwen, anders stopt de trein te laat in het station beneden.

de beide assen met de wielen geen verbinding met elkaar hebben, wat dan weer betekent dat de contactstukken niet met de massa van de elektronica verbonden zijn.

wat ook weer betekent dat de massa alleen maar via het slepertje op één wieltje met de rail verbonden is.

ook ben ik begonnen met het doorgronden van het nieuwe Viessmann armsein 4700

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De nieuwe Viessmann 4700 armseinen met ingebouwde decoder hebben hun geheimen aan mij prijs gegeven



Adressen programmeren middels de "draadjes" methode lukte

Echter het sein reageerde verkeerd, bij instructie adres "rood" ging hij op "groen" en dat was via de "draadjes" methode niet op te lossen.

Dus dan maar "POM" proberen, dat ging prima, dat had ik van de Raptor niet verwacht, lokdecoders programmeren is geen probleem, maar ik had niet verwacht dat hij ook "magneetartikelen" decoders kon programmeren, ik hoefde de decoder dus niet op de "Lokdecoder POM Modus" te zetten (het bekende adres 9999)

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W

Mooi dat het gelukt is, ik heb de gewone armseinen van Viessmann. En die bevallen mij heel goed, ik schakel ook dan alles met de gekende drukknop kastjes.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Peter,

Ik heb een 16 gewone armseinen van Viessmann staan, een aantal blijft goed werken, andere stoppen er mee, die ga ik langzamerhand vervangen door deze nieuwe seinen, in de verwachting dat die er niet mee stoppen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vwb de assen van de bijwagen.
Heb je de bus nieuw of gebruikt gekocht.
Indien gebruikt, zou een vorige bezitter deze hebben omgebouwd naar 2 rail? (en alleen de motorwagen weer teruggebouwd?)
Of zelfs een "fout" af fabriek?
Zitten de  veertjes en contactstukken nog op zijn plaats?
Mogelijk kun je de wielen weer elektrisch met elkaar verbinden met geleidende lak?
Wordt vervolgd.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Beide railbussen zijn origineel af fabriek, in de toekomst zal ik de bijwagen eens openmaken om te kijken hoe de "elektroontjes lopen", alles goed in Portugal?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het nieuwe sein is gemonteerd, er was één moeilijkheid, twee schroefjes, M1,5 op zich geen probleem, maar wel veel te lang, opgelost met kortere schroefjes M2,5, moet nu wel de koppen grijs schilderen.

Sein aangesloten op de digitale ringleiding voor het wissel en seinschakelwerk, gereden en alles werkt zoals het hoort.

Het eindresultaat in foto's:







Inmiddels stel ik pogingen in het werk om het afkomende sein, een Viessmann 4500, weer aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet erg.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nee, het afkomende sein is niet meer aan de praat te krijgen, het laatste redmiddel is dan de aandrijving openmaken, maar daar zag ik geen directe oorzaak en bij de pogingen de boel weer in elkaar te krijgen "verwerden" de schakelstrips tot spaghetti, dus "weg ermee".

Op de eerst foto zie je twee sporen, ook het linkse spoor heeft een uitrijdsein dat ook niet meer beweegt, eerst de bedrading gecontroleerd, o.k., daarna met een Faller lampje de oude Edits decoder, o.k., daarna het sein gedemonteerd, op de werkbank geprobeerd aan de praat te krijgen, niet dus, dus "weg ermee", van de week even kijken of mijn "vriend" in Waalwijk nog een 4700 op voorraad heeft.

Omdat ik nu een tweede sein "POM" moet programmeren een apart snoertje gemaakt om dat te kunnen doen met een reserve booster, anders wordt het eerste sein ook weer mee geprogrammeerd.

Verder gegaan met het vernetten van de bedrading onder het station Darligen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Eerst maar de huishoudelijke/medische mededelingen:

elke keer weet die verdraaide cardioloog mij duidelijk te maken dat de storing aan mijn bloedcirculatie pomp meer schade heeft veroorzaakt als ik denk.

aan de andere kant mag ik nu om de 6 maanden op controle komen en kom ik wegens mijn hoge kwaliteit van leven en mijn positieve instelling in aanmerking om een defibrillator ingebouwd te krijgen zodat in de toekomst mijn leven niet beëindigd wordt door een plotselinge hartstilstand, wordt vervolgd maar dan wel in een universiteitsziekenhuis...

dan iets wat bijdraagt aan die hoge kwaliteit van leven: het tweede "knooppunt" bedrading onder het station Darligen is klaar.



op naar het derde knooppunt



en het vierde knooppunt



Maar vergis je niet, het station Darligen met de verlichting en seinen is al vele, vele jaren klaar, dus heeft de bedrading vele, vele jaren probleemloos gefunctioneerd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je hebt daar een lekkere spaghetti van draadjes :-)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Die stekkertjes trek je zo los .....  :thumbdown:
Gelukkig zijn de hedendaagse defibrillators "gesoldeerd".   ;)

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Die stekkertjes trek je zo los, klopt, maar dan moet je wel met je hand(en) in die bedrading komen, de bedrading onder St. Niklaus op de linkerpoot ziet er net zo uit, maar ik kan me niet herinneren daar de afgelopen 10 jaar met mijn handen te zijn geweest, die bedrading ga ik ook niet "vernetten".

En nou maar hopen dat ze bij jou in Utrecht inderdaad de defibrillators zo netjes bedraden......

Beste Basjuh,

Inderdaad, we hebben daar een naam voor in het Engels: spaghetti wiring, maar vergis je niet, de Amerikanen doen niet anders.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Het heeft niet mijn voorkeur, maar voor tijdelijk zou ik het accepteren. Anders ga ik mij eraan ergeren :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het derde knooppunt onder station Darligen is klaar, er is en blijft wat spaghetti en het gebruik van stekkertjes, het hoeft van mij ook niet perfect te zijn.



Aan de bovenkant is natuurlijk niets veranderd, desondanks twee foto's





Op naar het vierde knooppunt, dat is de seinverlichting in noordelijke richting van station Darligen



Maar ik heb gisteren ook een vervangend Viessmann armsein gekocht, dat ga ik eerst weer afstellen en monteren.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Ik zie daar rechts achter een draadje los hangen, nog ff vastzetten.    >:-D

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Fijn om te zien dat je weer lekker bezig bent met de baan! :thumbup:
Al wordt de gezondheid wat minder, de baanbouw gaat prachtig verder.

Veel plezier met de verdere bouw en sterkte met de gezondheid.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Uit de seinen komen diverse draden die je kunt gebruiken b.v. voor het stroomloos zetten van een stuk rail, die heb ik nooit afgeknipt, maar dat ga ik nu wel doen, die zie je denk ik.

Maar zoals gezegd het wordt niet perfect maar wel 100% functioneel, onder St. Niklaus ziet het er al een jaar of 20 net zo uit, maar het functioneert prima.

Beste AJ,

Gelukkig heb ik het karakter van mijn vader, het leven komt zoals het gaat en het glas is altijd halfvol, ik doe op het moment een "na-hartaanval" training over hoe met stress om te gaan, minstens de helft van de deelnemers heeft stress om dat ze geen vertrouwen in hun lichaam meer hebben, daar heb ik gelukkig geen last van

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Mijn opmerking  >:-D  was niet echt serieus.
Als het werk dan werkt het, iedereen doet het op zijn eigen manier.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik schrik van je bericht over je hart. Ik wist dat niet. Maar ik wens je uiteraard alle goeds toe en dat de defibrillator ook zijn werk goed doet. :favorite:

Wat betreft je baan, daar heb je alweer de nodige uren aan doorgebracht zo te lezen. Fijn dat alle zaken weer naar behoren werken. Ziet er prachtig uit man.  :thumbup:

Succes Anne.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Bedankt, het klinkt een beetje vreemd, maar ik ben wel blij dat iedereen harder van mijn "malheur" geschrokken is als ikzelf, op het moment dat het gebeurde had ik het helemaal niet door, pas een dag later bij de huisarts werd het duidelijk, maar toen ging alles in een zo snel tempo (diagnose, ambulance, ziekenhuis, dotteren en naar de hartbewaking), dat ik de kans niet kreeg om te schrikken......

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Afgelopen zaterdag de 2e seinpaal van stekkertjes voorzien, afgesteld met de Raptor op adres 20 en geïnverteerd schakelen (fluitje van een cent als je het weet), de seinpaal gemonteerd, werkt voortreffelijk.

[/URL

[/URL]

Gisteren en vandaag het jongste neefje op bezoek geweest, veel gereden, vanmiddag kon ik weer verder gaan rommelen, een paar stukken rails schoongemaakt, het bergtraject met de Lux stofzuiger gezogen en gaan kijken waarom lok 8, de BR 85 op één bepaalde wissel steeds stil valt, ik ben tot de conclusie gekomen dat de door mij aangebrachte messing verdubbeling op de sleper net iets te smal is, nieuwe sleper gemonteerd, later een nieuwe verdubbeling op de oude sleper solderen.

Tijdens het gerommel met lok 8, viel de aansluiting naar de booster uit de Raptor, hier en daar begon er wat te rijden (de analoog herkenning nog aan), maar ook ging het nieuwe sein op groen.

Toen alles weer aangesloten was, het sein weer op rood proberen te krijgen, ging niet, de boel afgesloten en koffie gaan drinken, na de koffie weer geprobeerd het sein op rood te krijgen, noppes, toen de stekkertjes uit de aansluitstekkertjes getrokken (dus de decoder echt los van het systeem gemaakt), weer aangesloten en het sein ging weer op rood.

Oorzaak: de wegen van decoders zijn voor simpele zielen zoals ik ondoorgrondelijk, maar ik heb wel geleerd hoe ik de decoder kan resetten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Filmpje uit de losse pols



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leuk, deze filmpjes.
Ik zou de machinistenreactie iets later, 2 à 3 seconden zetten.
Nu is de machinist er wel erg snel bij.
Zelf ben ik nu ook weer verder met bouwen gegaan. Ik zal mijn verslag van Feldafing gaan aanvullen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Wat jij niet weet dat het volgende station heel dichtbij is en dat daar de koffie klaar staat......, natuurlijk is dat allemaal mogelijk, dat soort klussen bewaar ik tot de traplift me boven brengt......

Ik zie "Feldafing" met vertrouwen tegemoet.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De nieuwe messing verdubbeling op de sleper van de BR 85 zit er op, nog niet helemaal goed, nog een beetje bijbuigen.



Een filmpje van de noordelijke uitgang van het hoofdstation met o.a. de BR 85 en de 3-Rail Forum wagens, filmpje is een beetje vaag.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Nou het was evengoed te zien hoor, beste berg heb je gebouwd. Maar het is en blijft een mooi schouwspel, treinen die gaan en komen van uit de berg en station.
Succes met de aankleding hiervan.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik was vanmiddag toch aan het rijden, dus heb ik het, van een dankbare Raptor gebruiker gekregen, statief tevoorschijn gehaald, opgesteld en een langere film gemaakt, daarna koffie gaan drinken, de film in uploaden gezet en hij was tegen etenstijd klaar.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W

Mooie filmpjes heb je gemaakt, vol bewondering gekeken en genoten hier.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne


leuk filmpje en ook weer wat ideetjes opgedaan  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren begonnen met het vernetten van de bedrading van de verlichting van de 5 seinen bij Darligen noord, vandaag afgewerkt



van één van de hoofdseinen mist de "bril" met het groene en rode glaasje, moet er weer een keer op, maar dan moet ik het dorp er uit tillen en daar heb ik nog even geen zin in, ook de voeding van de decoder voor het linkse lichthoofdsein (en nog 3 anderen) zit op dit verdeelblok



Het blijft natuurlijk een warboel, het zijn 10 draden voor de lampjes en 16 draden voor de bediening.

Het volgende vernettingsprojectje is de verlichting bij de mijn



Vandaag bij de "Vriendendag" van HIP/Werkendam geweest, heb geleerd dat, sinds ik een jaar of 35 geleden bezig was met logische poorten om de baan te "sturen", het allemaal vele malen kleiner is geworden, zoals met de Arduino, maar ook geleerd dat ik wegens tijd en nog te bouwen zaken, me hou bij wat de Raptor in combinatie met fabrieksdecoders voor me kan betekenen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het volgende projectje is de bedrading van de verlichting van de mijn, de verlichting ziet er zo uit:



En de bedrading na vernetting zo:



Nu moet ik even gaan kijken naar de seinbediening/seinverlichting/gewone verlichting op de halteplaats Zindelstein en daarna naar de bedrading onder de brouwerij.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Je hebt ook nog artistieke gaven, net een schilderij.  ;)

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Dat is nou moderne kunst, over 400 jaar is het net zo veel waard als nu de Nachtwacht, die dan niets meer waard is........

Ik ga de komende tijd ook binnen in mijzelf bedrading krijgen, dat geeft mooie foto's van mijn borstkas, alleen kan ik het niet zelf doen, want ik wordt "plat gelegd", een kastje en wat draden naar mijn bloedpompje om te meten en zo nodig een "aansporing" te geven.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Sterkte met het "bedrading" aan laten leggen.
Vraag foto's doe ik ook altijd en da's leuk voor "later".

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Voordat ze het van mij mogen gaan doen, gaan ze eerst nog wat onderzoeken, daarna volgt er een "planning" bij mij: mijn echtgenote ondergaat nu een immuun/chemokuur, die kan nog 12 tot 24 weken duren en ik mag een paar weken geen autorijden en dat botst een beetje.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Oeps....
Zijn jullie alle 2 aan de beurt? Dat is met rijden wel erg lastig.
Overigens, krijgen jullie nu korting? Of is dat iets teveel marktwerking!
Veel sterkte de komende tijd. Ook met de planning.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Als je een pessimistisch karakter zou hebben dan wordt je vanzelf depressief, maar dat hebben we geen van beiden, maar:

bij mij is 14 jaar geleden "tante reuma" opgedoken, is goed onder controle

bij haar is 12 jaar geleden een niet agressieve beenmergkanker op gedoken die na 12 jaar problemen geeft met de rode bloed lichaampjes, als het allemaal goed gaat is de kanker na de kuur een aantal jaren rustig

ja en bij mij ging in april mijn bloedpompje in storing en die krijgt een kastje om hem wakker te maken als hij weer in storing gaat

Nee hoor, korting krijgen we niet, maakt bij mij ook niets uit, in januari haal ik altijd 13 spuiten tegen de reuma (ook tegen baarmoederhalskanker, werkt perfect), kosten iets van Euro 13,50 per stuk, dus "dag" eigen risico.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Je hebt het dik voor elkaar Anne. :thumbup:

Ook gestopt met roken of mag dat nog van ome Cardioloog?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Voor mij blijft het moeilijk om te reageren op dit soort serieuze zaken maar ik probeer toch weer,
reuma, ik weet uit ervaring , want mijn vrouw heeft het ook die ziekte, is bijna altijd maar weer die pijn en bewegingsbeperking.
Daartussen nog een hersenabces en een darmperforatie .
Ja je kan er oud meer worden maar je leeft wel van dag tot dag ?..
Zelf ben ik na 2 burn outs ook niet meer de oude en zie ook erg tegenop de MRI scan uitkomst m.b.t prostaat klachten
Wat ik probeer te zeggen ..wat Anne al zei?duw je zelf in een positieve positie want de spiraal naar beneden heeft geen einde.
en zoals een bekende chinese wijsgeer zei...je bent een ridder zonder zwaard en zonder paard.....

groet, Ruud





Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Jawel Ben, maar dat was ik vorig jaar april al......, overigens gaat ome cardioloog met pensioen, ik heb gevraagd om een tante cardioloog  omdat ik ook al 14 jaar bij een tante reumatoloog kom en dat bevalt me wel (ik ben ook genoemd naar Tante Anneke.....)

Beste Ruud,

Ik dank "XXX " op mijn blote knietjes dat mijn reuma goed behandelbaar is en dat ik tegen de medicatie kan, of dat zo blijft is altijd de vraag, maar wie dan leeft wie dan zorgt.

Tegelijkertijd komt er nog een tegenslag binnen, ik heb een "zwager/weduwnaar" (de man van mijn overleden zuster), die komt thuis uit Frankrijk, heeft al een paar dagen wat rare verschijnselen die duiden op een TIA (miniem hersenbloedinkje), gaat naar huisarts, de stuurt hem door naar de neuroloog, die maakt een scan, resultaat: een agressieve tumor van 2,5 cm op een onbehandelbare plaats.....

Kortom: ik ben met mijn reuma en mijn beschadigde bloedpompje nog helemaal gezond.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Ja zo'n agressieve tumor van 2,5 cm is niet leuk. Het zal je maar gebeuren en blijf dan maar eens positief. Dan kan je toch maar beter net als mijn vader in één keer doodgaan zonder ziekbed en lijdensweg. Maar ja, die was ook al kei oud.

Onze buurvrouw heeft nog naweeën van haar twee zwangerschappen, ze praat er vaak over met ons. Heeft het HELLP syndroom. Ze post er over op het Viva forum, wil je daar meer van weten: haar account is zonnetje78.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne, ik wens je veel geluk en vertrouwen in je pacemaker.
Toen m'n vader overleden was aan een hersenbloeding, bleek dat z'n pacemaker nog steeds functioneerde.
En dat was "techniek van toen". ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Het is niet moeilijk om vast te stellen dat het "leven" op deze planeet in alle facetten niet perfect is en ook niet zal worden, maar dat is een aanname.

Elk nadeel heb zijn voordeel: wij hebben geen kinderen kunnen krijgen, dus mijn vrouw heeft ook geen HELLP kunnen krijgen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 06 december 2018, 11:08:06

Elk nadeel heb zijn voordeel: wij hebben geen kinderen kunnen krijgen, dus mijn vrouw heeft ook geen HELLP kunnen krijgen.


Prijs je gelukkig, zo leuk is het hebben van kinderen nou ook weer niet. Je mag ze tegenwoordig geen pak rammel meer geven en je hebt er pas echt lol van als ze het minimum jeugdloon gaan verdienen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het minimum jeugdloon van onze twee kinderen was -na aftrek van de persoonlijke uitgaven- volstrekt ontoereikend om daarvan de kosten van hotel "Mama" te betalen.
Het plezier ontstaat pas als ze de ouderlijke stulp hebben verlaten, op zichzelf wonen én voor zichzelf zorgen.

Cees
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik zeg altijd tegen mijn 3 kinderen , op t moment dat juliie ter wereld kwamen hadden je moeder en ik levenslang  :P, je blijft altijd bezorgd en voor ze zorgen.  :D

Gr. Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
"Kinderen zijn hinderen." Bron ===> klik