Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Gaat er weer top uitzien.  :thumbup:

Ja jammer is het wel dat bij het ene bouwpakket alles prima past en bij de andere vereist het weer kunst en vliegwerk om het knap te krijgen. Ik heb dit ook net ervaren met een goederenloods van Faller (120158) oom hier pasten de wanden niet goed in elkaar en ontstonden er behoorlijke kieren in de hoeken. Na veel vijlwerk is het redelijk geworden.
Ook het dak vind ik beneden de maat, ook hier zit  aan beide zijde een kier, die naar mijn mening voor Faller begrippen ook anders kan.
Ik zal t.z.t. op mijn draadje de foto's zetten van het eindresultaat.

Succes met de laatste fase van het dak, het zal wellicht een mooie plek krijgen op je baan.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Ziet er goed uit, maar hoe zit het met de deur links van de kapsalon? Ontbreekt daar iets of is het een vertekening op de foto's?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Gerrit,

Wat bedoel je, ik kan zo niets vreemds ontdekken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Het zal wel een vertekening zijn, gezien de perfectie, waarmee jij je spullen bouwt. Het lijkt namelijk op de foto's alsof er boven de deur een stukje ontbreekt. Vandaar mijn vraag.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Gerrit,

Die deur heeft een bovenlicht, bij die foto was hij nog niet bedekt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het haaks en vlak is redelijk goed gelukt, isolatiewerken ook verder



Inmiddels begint het dak ook completer te worden



Na in de kelder de lichtisolatie gecontroleerd te hebben is het "poppetje gezien, kastje dicht".



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Nou die is goed geïsoleerd  :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het dak zit er op en ook zijn er een aantal hoeken voorzien van (niet ontzettend goed passende) hoekstenen.





Nu ben ik weer een poosje weg, in oktober weer verder.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne W

Ziet er mooi uit,

Wens je alvast een prettige vakantie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
prettige vakantie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Zo het project is af zie ik. Het ziet er weer  :thumbup: uit.
Fijne vakantie en we horen je weer in oktober, wellicht doe je op vakantie weer nieuwe inspiratie op.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, prettig verlof moeten wij echt zo lang wachten terwijl jij ten volle van jouw verdiende vakantie geniet manmanman. :?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Een paar weken terug ben ik bij je geweest om je mooie baan te bekijken.
En het was een feestje.
Na een korte uitleg over het baanplan en wat er in de toekomst nog moet gebeuren is de Raptor in automatisch bedrijf gezet en heeft de rond 20 treinen aangestuurd.
Alles zonder ook maar èèn storing. Aan het eind stond er 1 uur en 3 kwartier op de "teller". Ondertussen hebben we lekker "geboomd" over de diverse mogelijkheden.
Een van mijn vragen was  de volgende:
Stel:
Er zijn 2 rijwegen die fysiek over het zelfde spoor gaan. Bijv door een station heen. Een kort stuk voor de korte treinen die stoppen en een lang stuk voor de lange treinen die niet kunnen stoppen, omdat er dan achterliggende wissels worden geblokkeerd.
Het korte stuk heeft een seinpaal.
Het lange stuk komt langs dezelfde seinpaal en zou dus groen moeten geven bij passeren.
Oplossing: door de seinpaal van de korte rijweg mee op te nemen in de wisselstraat van de lange rijweg gaat hij ook op groen bij doorkomst van de lange treinen.
Dit functioneert! Maar het sein blijft op groen! Nu moet na de doorkomst van de lange trein de seinpaal weer op rood. Een roodmelder werkt niet omdat de seinpaal niet bij de lange rijweg hoort.
Dan zie ik 2 mogelijkheden om het sein weer op rood te krijgen:
De seinpaal opnemen in de wisselstraat van de volgende rijweg. (nadeel kan zijn dat het sein op groen blijft, zolang de trein geen vervolg heeft gekregen)
Een 2e mogelijkheid is om de seinpaal weer op te nemen in dezelfde wisselstraat maar dan met een vertraging van (bijv.) 10 seconden.
Effect is het volgende:
Lange trein staat voor het station en wordt vrijgegeven over het korte spoor heen. Wisselstraat wordt geschakeld en tevens gaat het sein op groen.
Na een aantal seconden komt de trein langs het groene sein. Vervolgens kan dus het sein op rood worden geschakeld.
Nu mijn vraag: in welke module zit de mogelijkheid om de wissels vertraagd te laten schakelen?
2e vraag: gaat dit werken, met vertraagde schakeling, of is er een andere/betere oplossing?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: joske3 op zaterdag 02 september 2017, 18:44:54
Hoi Anne,.......Nu mijn vraag: in welke module zit de mogelijkheid om de wissels vertraagd te laten schakelen?
2e vraag: gaat dit werken, met vertraagde schakeling, of is er een andere/betere oplossing?
Het modulenummer heb ik gevonden: nr 018, deze geactiveerd en proberen maar.
Sein op groen in de wisselstraat opnemen en op rood na 15 seconden => 150 ingevoerd!
Ik kom er al snel achter dat bij deze module secondes per stuk gaan en niet per tienden. (zoals enkele andere modules)
Ik kan hier tot nu toe geen logica in ontdekken; de ene module (zoals stopmelder uitsteltijd) gaat per tiende seconde, deze module per hele seconde. Maar als je het weet........ ;) ;) ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Inderdaad 018 en inderdaad hele seconden, voor "leken" zoals jij en ik raar eigenlijk dat dit weer in hele seconden is, maar wees er zeker van dat een industriële automatiseerder, dus ook die van Raptor, altijd een logische reden heeft......

Je kunt het ook met elke melder doen die na de "korte" seinpaal ligt d.m.v. 031 stuurmelder

Ik ben nu bezig me door de berg kranten te werken, ook begonnen me door de berg forums te werken en natuurlijk het e.e.a. rondom het huis te doen, maar over 2 weken moet alles weer rijden want dan komen er twee neefjes logeren.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Fijn weer iets van je te vernemen. We horen graag van je over je vorderingen.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De vakantie en het "nawerk" van de vakantie is achter de rug, de baan is weer in bedrijf, gisteren heb ik de "Goethestrasse" afgemaakt, alle onderdelen voor het dak en zo lag klaar.









Op de plaats waar ik hem voorlopig gepland heb



Het volgende project wordt het laatste gebouw uit de Kibri serie "Miltenberg".



En ook moet ik nu gaan bedenken hoe ik de stad weer verder ga bouwen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Prachtig om te zien hoe jouw stad nog steeds lekker groeit! :thumbup:
Na een fijne vakantie kun je weer goed uitgerust alle "kleinsteedse" bouw perikelen oplossen en bedenken hoe je verder gaat.

Veel plezier met de verdere bouw en alvast een fijne modelspoor periode met de neefjes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Je stad word als maar mooier en mooier, en puzzelen hoort daar bij komt hier ook nog eens.

En lekker genoten van vakantie, kan je weer langzaam maar zeker de hobby weer opnemen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne, aan de buitenkant van het historische centrum zouden delen kunnen staan van een oude stadsmuur of toren / poort, daarbuiten zou je modernere bouwwerken kunnen plaatsen. Soms kunnen stadsbussen niet door het oude centrum heen rijden en vindt je daarbuiten een busstation oid.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

zie de foto's in #2356, de stadsmuur ligt aan de rechterkant, waar de nieuwere (maar onzichtbare) stad begint en dus ook de bussen komen op weg naar het station, wat voor/beneden de stad komt, aan de linkerkant ligt het industrieterrein (ja het blijft natuurlijk modelspoor)

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :) Hoi Anne, het word een een erg leuk stadje zo te zien. :thumbup:
Allemaal van die mooie panden, echt zo'n stadje waar je lekker ronddwaalt tijdens vakanties.
Suc6 met het Kibri bouwpakket, dat is toch weer net effe anders bouwen dan een Faller pakket.

Dirk-Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Dirk-Jan,

Ik heb in de stad nu Faller en Kibri, Vollmer komt wellicht nog, alles heeft zijn voor- en nadelen, de twee kleuren gevels van Kibri laten zich niet goed schilderen, aan de andere kant zitten er ook geen naden tussen het vakwerk en het witte pleister zoals bij Faller en Vollmer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren de inhoud van het bouwpakket gecontroleerd, o.k. en de boel even in elkaar geklikt.





De volgende stappen zijn: het schilderen van de gevels van de begane grond, monteren van ramen e.d. aan alle gevels en daarna het bekende "lichtisoleren".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Wederom weer een prachtig bouwpakket. Hoeveel huizen heb je nu al inmiddels?  :-)
Maar het blijft een genot om te zien hoe jij ze bouwt, schildert, inricht en tips geeft.  :thumbup:

We kijken weer uit naar het eindresultaat en hoe je stad er straks uit komt te zien. Succes.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Kijk maar even naar reactie #2391.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Helder Anne,

Het zijn stuk voor stuk mooie gebouwen en zeker zeer goed in elkaar gezet met oog voor detail.  :thumbup:
Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Miltenberg: de ondergevels zijn geschilderd en de kozijnen zitten er in.



Ook rijd ik nu zo veel mogelijk, ik ben in blijde verwachting van de "Blauwe Briesser", dan moet de baan goed in orde zijn.

Ik kwam vandaag wel een raar verschijnsel tegen, mijn E40 is omgebouwd met een Esu lokpilot, had wat voeten in de aarde vanwege de, in deze lok niet standaard, SDS motor/print, maar is goed gekomen.

Nu krijg ik bij opstarten van het bedrijf steeds een melding dat die lok te laat is, dan ga ik kijken, de lampen branden, hij heeft natuurlijk inmiddels de hoogste snelheidsstap, maar beweegt dan niet, maar wel na een paar minuten.

Voorlopig lijkt het er een beetje op dat het net is of er in de elektronika voor de SDS motor een condensator moet opladen, als de lok een keer gereden heeft dan blijft hij goed rijden en stoppen/starten, een grondige analyse is nodig dus.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En de glaszetter is ook langs geweest



Morgen of zo begint de isoleerder, die is niet zo snel.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je boft maar Anne dat ze in de bouw nog tijd hebben voor je... >:-D

Succes met de afbouw.

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W

Je gaat weer lekker met je bouwwerk, zet jij soms polen aan de slag want het gaat zo vlot  :-)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De isoleerder is begonnen en ook de gevelsamenvoeger.



En die twee hebben wat met elkaar gebabbeld, de begane grond moet op zijn kop worden gebouwd omdat de isoleerder anders de rand boven de ramen niet netjes/lichtdicht krijgt (het bruine is dus de verdiepingsvloer).

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dan mag de "lijmer" zich ook niet vergissen  >:-D

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nee hoor, de verdiepingsvloer zit nog niet gelijmd, dat is het voordeel van het Kibri kliksysteem.

Na een tweede bezoek aan de huisarts deze week, ik word wat minder jong en heb nogal wat last van mijn rechterheup, weer wat verder met de bouw




Daarnaast ook nog iets heel anders gedaan: de oplettende lezertjes zullen zich herinneren dat er vorig jaar op Houten digitaal en dit jaar op Rail bij de MSG/Den Bosch een demobaan "T4 decoder/koppel systeem" te zien was, de operator van deze baan was een collega clublid die visueel sterk gehandicapt is.

Voor deze collega hebben mijn vrienden van Raptor vorig jaar een speciale "braille" Raptor "gecomponeerd", waarmee de demobaan automatisch bestuurd werd.

Daarna zijn mijn collega en mijn vrienden van Raptor in contact gebleven en zijn bezig gegaan met het "één melder per blok" concept, een wens van mijn collega, inmiddels is de software daarvoor uitgetest en dat werkt.

Maar ja, nu moet het in de standaard firmware geïntegreerd en getest worden en met het testen ben ik vandaag begonnen, op zich rijdt het wel maar ik merk dat er en bepaalde zaak niet goed geïntegreerd is, dus heb ik dat gerapporteerd en krijg ik één dezer dagen wel een nieuwe testfirmware.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Weer wat verder met de begane grond van Miltenberg, soms is het veel beter om kleine stapjes te nemen, het laatste stukje muur kon er in één keer in, maar dan werd een hoek wat minder goed, dus maar in twee keer lijmen.



Inmiddels ook begonnen met de lichtisolatie van de bovenverdiepingen.



Als vervolg op de twee hoekpanden voor de kerk denk ik nu aan Faller 130704, Kaufhaus Henninger

Met de Raptor de tweede versie van de nieuwe firmware getest, maar nee, geen verbetering, daarna de originele firmware weer geladen, want het is natuurlijk altijd mogelijk dat een deelnemer aan de 3-Rail Gastendag van vandaag eens een kijkje bij Anne W zou willen nemen....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De begane grond is dicht en de verdiepingsvloer zit vast



Morgen eerst maar eens naar de "knedelateur", wellicht hebben sommige deelnemers aan de Gastendag mij zien schuifelen, na het smeren van alle bruine broodjes was mijn heup weer erg opstandig.......

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De lichtisolatie van de verdiepingsvloer is gereed en in de donkere kelder gecontroleerd en de begane grond vloer is ook gemonteerd.



Van de begane grond vloer is niet veel te zien



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Op de begane grond zijn de gordijnen gehangen



En zijn de ondervoegen geïsoleerd, maar nog niet gecontroleerd.



En zijn de eerste verdiepingswanden samengevoegd



Alle verdiepingswanden zijn ook geïsoleerd, dus dag na dag kan er een wand "bijgeplakt" worden, nog even de daken schilderen, dan ben ik met de lange klussen van dit huis klaar, dus binnenkort maar een beslissing nemen over het volgende huis en kopen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ziet er weer goed uit. Ga je de huizen ook nog verouderen en bijvoorbeeld ook de voegen nog maken in het steen?

Groet Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Dit huis staat nogal achteraf, dus ga ik er voorlopig niet veel aan doen, overigens doe ik aan het vakwerk gebeuren bij Kibri niets, het zijn complete gevels en plast is redelijk dof.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De 3e gevel is gemonteerd.



Gisteren naar de Marine Equipment Trade Show in de Rai/Amsterdam geweest, een vakbeurs waarop ik jarenlang als standbemanning heb mogen werken, nu ga ik er een dagje naar toe, is altijd een leuke reünie en het is verbazingwekkend hoe goed je gezichten en namen nog onthoudt.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in wat ons kleine kikkerlandje te betekenen heeft in de Grote Yachtbouw wat cijfers van 2016:

er zijn 18 jachten afgeleverd, totale lengte 999 meter, totale omzet 927 miljoen Euro en dat is veel meer als de hele modelspoorindustrie.

Voor de liefhebbers van Apple: het motoryacht Venus, in 2012 door een Nederlandse werf geleverd aan de familie van wijlen Steve Jobs is terug in Nederland voor een onderhoudsbeurt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De laatste gevel van het voorhuis zit er aan, natuurlijk ook begonnen met het isoleren van de hoeken



Vandaag even in Helmond bij Spoorgroep Zuid wezen kijken, was leuk, had ook nog een "ontmoeting" met het systeem van Gahler + Ringstmeier, een soort Dinamo/Automatisering, waar ik in het begin van negentiger jaren ook naar gekeken heb, maar wat eindigde met de Edits Digitale Centrale en Trainbrain (de voorloper van Raptor).

De jongens hebben hetzelfde probleem als wat ik een dikke 10 jaar geleden ook had, het draait op DOS, en daar draaide Trainbrain ook op, dat is de reden van het bestaan van de Raptor, "Trainbrain in een centrale", de jongens hebben een hele voorraad oude computers, zo kan het ook.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het nieuwe project is aangekocht, winkelier ook weer blij (krijg elke donderdag koffie van hem)



Hij komt op de achterste rij, tegen het bruin/witte gebouw aan, zie 23 oktober.

Vandaag ook, onder het genot van 19 rijdende treinen, de daken en de het houtwerk van Miltenberg geschilderd, en natuurlijk ook wat onderhoud gepleegd aan de baan, wie zegt dat je niets meer te doen hebt als de baan klaar is, vergist zich gruwelijk, er moet altijd wel wat onderhouden, gerepareerd, vernieuwd of verbeterd worden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En de een na laatste gevel is gemonteeerd



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En de laatste gevel zit er ook aan, hier heeft destijds iemand bij Kibri zijn werk niet goed gedaan, de bovenste nokjes komen niet in hun klemmetjes, ook de daken en het houtwerk zijn droog van het verven.



Inmiddels is het bovengedeelte vastgelijmd aan het ondergedeelte, van binnen af-isoleren, gordijnen plakken, bepalen welke ramen licht door mogen laten en dan beginnen aan de plafondisolatie.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De verdiepingen zijn afgeïsoleerd en de gordijnen zitten er ook in.





Morgen controleren op lichtlekken, bepalen welke ramen licht moeten doorlaten en daarna beginnen met het plafond.

Vandaag bij een collega Raptoriaan op bezoek geweest, was ik jaren geleden ook al eens geweest om de toepassing van Nederlandse seinen m.b.v. de LDT DB seindecoders "uit te vinden".

Mijn collega heeft een nieuwe baan gebouwd en was inmiddels de basis invoerprincipes in de Raptor een beetje vergeten, dat krijg je als je lang dingen niet doet, even samen de boel doorgenomen en hij weet het nu wel weer.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De lichtisolatie gecontroleerd, dat doe ik altijd met een zaklamp met leds, is lekker fel, ook de nodige ramen weer geïsoleerd, dan krijg je het onderstaande effect.



Verder de doos met het nieuwe bouwproject open gemaakt en de zaak gecontroleerd, ik heb het idee dat Faller een nieuw computersysteem heeft voor de productie en voorraden, de nummering is uitgebreider met deelnummers, het is voor de gebruiker niet makkelijker geworden de inhoud te controleren, uiteindelijk maar geteld hoeveel gietstukken er volgens de opgave moeten zijn en geteld hoeveel er werkelijk zijn en dat klopt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja, controleren doe ik ook altijd.
Maar toch ben ik een keer gefopt:
Het bleek dat er 2 gespiegelde sprues aanwezig moesten zijn. En dat waren twee dezelfde!
Was bij Revell, maar die hebben op hun site een bladzijde, die je kunt invullen.
Het was binnen 3 weken opgelost.
Hoe gaat Faller hier mee om?
Enne.....wordt je zolderverdieping ook nog geïsoleerd, of is dat schijn dat het doorschijnt?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Faller reageert heel erg snel en goed als dat nodig is, dus ik maar me helemaal geen zorgen, de verdiepingen onder de zolders krijgen een "geïsoleerd" plafond, daar ga ik vandaag mee beginnen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De "fundamenten" voor de licht-isolerende plafonds zitten er in, complicatie is dat het voorhuis maar één verdieping heeft en het achterhuis 2, dus moet er ook wat gebeuren met de wand tussen het voor- en achterhuis.



Onder het genot van 19 rijdende treinen begonnen met het schilderwerk voor het Kaufhaus Henninger, waarbij ik wel werd gestoord door een kortsluiting op de baan: de BR 64 heeft zo'n kliksleper, werkt heel goed, maar het plastic van de kliklipjes buigt op de langer termijn een beetje naar binnen, waardoor de sleper los komt naar één kant, scheef gaat zitten en dan een wisseltong gaat raken, en ja dat is massa, dus kortsluiting.

De kliksleper van de lok gehaald en met een tangetje de kliklipjes wat naar buiten gebogen, de sleper weer gemonteerd en ze "klikten", ik denk dat op de langere termijn er een nieuwe sleper nodig is.

Groet, Anne W