Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Albert Jan,

Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Eén van de directeuren die ik in mijn 30 jarige carrière heb meegemaakt, vierde zijn verjaardagen niet, simpel omdat dat geen prestatie is, "je hoeft alleen maar te blijven ademhalen".

Op zich zit er wel wat in het verhaal, maar natuurlijk is het grote onzin, hij had gewoon geen zin in feestjes.

Analoog aan zijn verhaal: zolang ik blijf ademhalen, in dit huis blijf wonen en de trap op kan, gaat de bouw gewoon door.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Voor jou en je familie ook de beste wensen voor 2015.

Gr.
Piwie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Van gebouw 5 is de achtergevel nu compleet en zijn de gordijnen ook aanwezig, nog even de hoek controleren op lichtlekken en nog wat ramen verduisteren dan kan de zijgevel op zijn plek.

Van gebouw 6 staan de "onder" en de "boven" voor- en zijgevel in elkaar, morgen boven en onder samenvoegen, dan kunnen de gordijnen er in en kan ik beginnen aan de achtergevel.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
  :) Je schiet al lekker op, het is een mooie rij huizen aan het worden  :thumbup:
Hierbij nog een plaatje van het origineel;

Dirk-Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Dirk-Jan,

Heel mooie foto, dank je, mijn rijtje wordt wat anders, ik vind vakwerk mooi.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Het wordt mooi....  :thumbup:

groet
Harald

p.s.
Omdat je het zo mooi vind maar een vakwerk huisje bijgeplaatst (foto: ceess)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Erg leuk dat Dirk-Jan de foto's erbij heeft gezet van het origineel. Kan je mooi vergelijken. Mooi rijtje zo aan elkaar, heb je ook de fontein erbij? Maak je ook een mooi plein ervoor?
Succes met de verdere afbouw.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inderdaad heel leuk. Kan iemand vertellen waar dat is?

Groet,

Guus
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Volgens mij staat het origineel in Frankfurt.
Typ in google maar Frankfurt Marktplatz voor nog meer foto's.

Groeten,
Ton.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat mij bij dit soort foto's altijd duidelijk gemaakt wordt is dat onze ogen te groot zijn voor de modelbaan........., we zouden eigenlijk een verkleinende bril op moeten zetten, zodat we "preiser" ogen hebben.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Guus,

Harald (of Ceess) zal je het antwoord op je vraag moeten geven.

Beste Ronald,

Ik ben voorlopig aan het "gebouwen" selecteren en bouwen, ik heb het "Rathaus Alsfeld van Kibri (38900) nog liggen, mijn winkel heeft het huis van Dürer van Faller op voorraad en ik ga eens kijken of ik de stadsmuur van Faller of Kibri wil, als het een beetje vol begint te raken, krijg ik ook wel een idee van de indeling.


Vandaag wel wat aan de gebouwen gedaan, maar dat is nog niet fotoklaar, ook het dak van 5 en wat houtwerk van 6 geschilderd.

Van mijn 17 rijdende treinen hebben er nu 9 een dubbele sleper, hetzij op de lok zelf, hetzij op de eerste wagon en dan met een elektrisch geleidende koppeling naar de lok.

Vandaag de Tee Lok, SBB RE 4/4 , gedaan, was wel wat ingewikkeld omdat het gaatje voor het draadje met een S-Bocht door het draaistel loopt, het draaistel is identiek aan het andere draaistel, dus een sleper klik je er zo aan.



Ook een ander experiment begonnen, bij mijn winkel (van sinkel) een plaatje messing van 0,12 mm gehaald, een reepje afgeknipt en op een sleper gesoldeerd, doel: ervaring opdoen t.a.v. de levensduur, de lok heeft nu 29 netto rijuren, tweede doel: kijken op de puko's schoner of beter geleidend blijven, de lok pendelt heen en weer tussen het hoofdstation en het hoofdstation, dus rijdt beide hoofdsporen.





Verder vandaag nog wat uitgeprobeerd in mijn centrale/programma, in één richting wordt er te vaak gestopt op het paradespoor doordat het 2 sporige schaduwstation niet snel genoeg leeg gaat, niet gevonden, maar later (onder de douche, schijnbaar een goede plek om te denken) wel.

Het volgende grotere project is het vastleggen en uitbreiden van één van de schaduwstations, hij is nu 2 sporig per rijrichting, in één rijrichting komt er een spoor bij.



Gisteren heb ik ook een nieuwe BR 85 besteld, MTE had er nog één liggen, heeft weinig instelwerk nodig omdat ik de decoder van de oude overzet, overigens wel nadat hij een uurtje heeft gereden op de testbaan van de MSG, zodat ik weet dat hij technisch in orde is.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag heb ik mijn tweeling-buurjongetjes weer een plezier gedaan, om 3 uur op zolder-treinen laten rijden en tegen 5 uur (met tegenzin) weer weg, overigens hebben de 17 treinen krap 2 uur gereden met slechts 2 keer een lok "zonder stroom", de dubbele slepers beginnen aardig te werken.

Ook heb ik de oplossing van het probleem op het paradebaanvak geïmplementeerd, een hele enkele keer stopt er nog wel eens een trein, voor zover ik kan zien alleen als er een trein van het bergspoor op de hoofdbaan is, maar het is prima zo.

Van gebouw 5 zit de blinde gevel op zijn plaats en van gebouw 6 zijn "onder" en "boven" samengevoegd.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag begonnen met de voorbereidingen voor de werkzaamheden aan de twee schaduwstationnetjes in de rechterpoot van mijn "U"-vormige baan, alle treinen die normaal op het hoofdspoor rijden en ook de VT 04.5 die toevallig beneden op de hoofdbaan stond, staan nu geparkeerd op de linker- en middenpoot.







Inmiddels heb ik ook de eerste stukken rails gedemonteerd, daarnaast was mijn echtgenote zo slim om beneden alle deuren open te zetten, waardoor op zolder een raam openklapte, resultaat, twee nieuwe scharnieren kopen, tja iedereen heeft zijn goede en slechte eigenschappen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zo , hallo Anne .

Dat ziet er allemaal mooi uit man.

Bewust volg ik je topic niet , je weet , ik ben niet zo van de huisjes boompjes beestjes.....maar het eind resultaat tja , daar kank uren naar kijken.
Echt schitterend Anne...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto van het spoor en de bergen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Piet,

Hartelijk dank voor, speciaal, jouw compliment.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne.

De laatste foto is je goed gelukt  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op vrijdag 09 januari 2015, 23:25:54
daarnaast was mijn echtgenote zo slim om beneden alle deuren open te zetten, waardoor op zolder een raam openklapte
En toen werd het toch nog gezellig in huize Anne W.  >:-D :-)
8o Nog mazzel dat het hele raam er niet uit klapte.
Je mag gerust meer foto's maken van het totaal plaatje van je baan, het ziet er goed uit zo te zien op de laatste foto  :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag heb ik de rails in het schaduwstation gedemonteerd en ben begonnen met het op maat snijden van de blauwe plaat.





Ik ben ook wat verder met huis 5 en 6, maar ik ben vergeten foto's te maken, morgen....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Jullie hebben nog wat foto's tegoed:

In huis 5 zit het lichtisolatieplafond on zijn plaats



In huis 6 zitten de gordijnen op hun plaats en zijn de nodige ramen en hoeken verduisterd



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb deze huizen aan de binnenkant zwart geschildert  mat ,en tussen de verdiepingen zwartfoom gemaakt daar zit nu een lichstreng
aan  ,aan de binnen kant aluminium foli geplakt .dan heb je geen doorschijning van licht naar buiten.

De kruiswissel heb ik voorzien van een bi relais van ptt ,deze werkt op24v gelijkstroom,alle andere wisselsook
.Ik heb het als volgt gemaakt (trek een zwarte draad zeer strak.neem de maat +-15cm ,daaraan soldeer je dit aan het bi relais en buig je de stang om ,om in het gaatje tekomen van wisselaandrijvng(omzetter) alles nu aan sluiten  op de 24v ,met schakelaars .Ps ik zal proberen om hiervan foto te maken.

groetjes Robert Hoesman


Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat station wat langs de baan staat(met de loopbrug) van welke firma is dit +de hout verwerking

vrg RobertHoesman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robert,

Station: Vollmer 3515 Bahnhof Därligen

Loopbrug: Faller 120178 Fussgängerbrücke

Houtverwerking: Faller 130229 Sägemühle


Vandaag veel achter de computer gezeten (perikelen met BR 85 en Familieweekend, het leek een beetje op een kantoordag op mijn voormalige werk), toch wat gedaan:

Huis 5 heeft het dak, het voordakje en de schoorsteen

Huis 6 heeft het 2e geveltje aan de achterkant



Binnenkort maar eens gaan kijken naar een partijtje oude stadsmuren, keuze tussen Kibri en Faller, ik vind de toren van Faller niet zo geslaagd, de stenen in de hoeken zijn versprongen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto's van je baan. Erg mooi de grote berg in de hoek. De Faller huisjes heb ik ook, krijgen binnenkort weer een mooi plekje op mijn baan.

Veel succes met de verdere bouw.

Gr henk
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het volgende bouwproject gecontroleerd op compleetheid, want



Römerberg huis 5 is klaar, afgezien van wat bijschilderen en verouderen.



Het schaduwstation project (blokken T605/T604 en M603/M602 en het nieuwe M601 is inmiddels voorzien van de bekende blauwe platen, deze keer, i.v.m de gaatjes in de platen, de platen alleen tussen de rails gelijmd, dus onder de rails zit geen keiharde houtlijm.

Vorig jaar heb ik een paar ledstripjes bij de Kruidvat gekocht, deze ook geplaatst, maar de Chinese lijm is niet al te best..





De eerste wisselstraat uitgebreid met de uitgaande wissel voor M601, alles getest en vast in de Raptor de wisselstraat van de rijweg van M602 gewijzigd.



Deze eerste wisselstraat ligt weer, aangesloten op de decoders en getest, in de aansluitende rails zitten ook melders, deze ook weer aangesloten en, natuurlijk, getest.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er goed uit Anne.

Ben je in ieder geval lekker van straat en heb je wat te doen.

Groet,

Wim
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Met dit weer heb je eigenlijk niets op straat te zoeken, maar vandaag was een schoonzuster jarig, dus toch even op de fiets gestapt....


Van huis 6 is, behalve de top, de achtergevel klaar, zitten de eerste horizontale balken op hun plaats en is de binnenkant voorzien van gordijnen, isolatie en verduistering.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een update-je met datum "gisteren", het eerste spoor ligt gelijmd



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het tweede spoor is gelijmd, links ligt het nieuwe spoor, ik ben bezig met het pas maken van de lengte



Aan de andere kant ben ik de wisselstraat aan het uitbreiden en pas maken op het nieuwe spoor.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De rails achter de wissels zijn nu ook vastgelijmd en de bedrading weer aangesloten en gecontroleerd, o.k., in het nieuwe spoor een melder gemaakt en er een draadje aan gesoldeerd, nog even een vrij meldpunt zoeken, maar dat kan pas als alles weer aangesloten is, ik zit heel dun gezaaid in vrije melders.

Van huis 6 zit de blinde gevel er in, ik heb bij de bouw van de huizen 1 t/m 4 geen fouten van de fabriek kunnen ontdekken, maar bij 5 en 6 kom ik toch wel wat foutjes tegen, ook bij deze gevel, op een gegeven moment heb ik de nokjes er maar afgehaald, ik kreeg de hoeken niet goed.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Helemaal geweldig om jouw updates te kunnen bewonderen! :thumbup:
Het is net of ik zelf aan het bouwen ben en ik hoef alleen maar te lezen en te kijken! :D
Iedere keer komt er weer een stukje bij en de zorg en aandacht voor de detaillering blijft prachtig.

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren het 4e spoor weer teruggelegd en de draadjes weer aangesloten/werking gecontroleerd, het 2e en 3e spoor zijn klaar, het rechter gedeelte van de baan weer "onder stroom" gezet en beide sporen/wissels op goede werking gecontroleerd met mijn oude BR 64 op kruipsnelheid, een beetje poetsen hier en daar, dus niet al te veel geknoeid met de lijm.

Na het testen en fotograferen, het 4e spoor gelijmd.





Gisteren en vandaag huis 6 voorzien van lichtplafond, lichtisolatie op de vouwnaden en de laatste gevel geplaatst.



Gisteren wat schilderwerk aan het Rathaus gedaan, vandaag maar eens gekeken hoe het gebouw er uit komt te zien, een voordeel van het Kibri kliksysteem, maar een ander voordeel van Kibri vind ik een nadeel, het twee kleuren spuitgietwerk, schilderen is dan nogal moeilijk, dus dat wordt alleen een beetje "poederen"





Inmiddels is het 5e spoor ook gelegd, aangesloten en gecontroleerd, morgen lijmen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het 5e spoor ligt weer op zijn plaats, bedrading gecontroleerd en na de foto's vastgelijmd





Het dak zit op huis 6, maar ik heb denk ik een spuitgietfoutje rechts onder in het dak, tenminste ik kan in de handleiding en de resterende onderdelen niet iets ontdekken wat daar zou moeten komen, dus straks maar wat verzinnen.



Op de foto zie je het plafond van de begane grond van het Rathaus, de begane grond is een open ruimte, dus moet verlicht worden, twee n-lampjes van Brawa gekocht, gaatje door- en opboren en dan is dat klaar, overigens moet er wel een voedingsleiding naar boven, maar daar is ruimte voor in het torentje aan de achterkant.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 29 januari 2015, 23:51:38
...
Het dak zit op huis 6, maar ik heb denk ik een spuitgietfoutje rechts onder in het dak, tenminste ik kan in de handleiding en de resterende onderdelen niet iets ontdekken wat daar zou moeten komen, dus straks maar wat verzinnen.
...
Hoi Anne,

Is het wellicht een uitsparing voor als je een ander huisje ertegenaan plaatst?

Groeten,
Ton.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ton,

Ik denk het niet, het staat niet op de beschikbare foto's en tekeningen, daarbij is de hoek rond en het afsnijvlak niet scherp, dus ik denk een spuitgietfout, een luchtopsluiting denk ik, dus het ontluchtingsgaatje verstopt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren en vandaag de verbouwing/uitbreiding van het schaduwstationnetje uitgebreid getest, de eerste keer dat mijn BR 03 op het nieuwe spoor kwam hoorde ik een tik en stond hij met een windleiplaat tegen de "paal" die je, op 29 januari, links naast de sporen ziet, ik vergat dat de voorkant van een stoomlok met een dubbelwielig voorloop draaistel nogal lang recht door gaat....

De paal heb ik inmiddels verplaatst, sindsdien heeft de baan en de 17 treinen een twee uur foutloos gefunctioneerd.

Twee plaatjes:





Nu komt er even radiostilte, sneeuw en Rail, groet, Anne W 
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Wat een prachtig stuk heb je er weer bijgekregen, je hebt een topbaan!
Goed om te lezen dat alles goed is gegaan na de "tik"

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Tik: laat ik het zo zeggen, gelukkig is het een Märklin lok, mijn BR 64 is in 2010 in Keulen van de treinbaan in opbouw van de MSG/Den Bosch gereden en een jaar later nog een keer, het is nu 2015 en hij rijdt nog steeds...

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Even de zaak wat omhoog schrijven na de wintersport en Rail, maar dat kon ook weer niet vroeger, de Amerikaanse jongens van Imageshack wilden weer geld zien en naar slechte (want daarom hebben ze altijd een tekort op de balans) gewoonte ging de prijs omhoog van 12 U.S.$ naar 48 U.S.$, nog zo'n verhoging en ze zijn op 'n minst een klant en een stukje export kwijt en een negatieve referent rijker.

Het dak van gebouw 6 is voorzien van de nodige dakkapellen en schoorstenen, binnenkort begin ik aan het delicate plakken van het vakwerk.





Van het Rathaus worden de muren steeds dikker.



Na gisteren nog een twee uur gereden te hebben heb ik een aantal loks ingepakt voor werk op de Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch, waar we al een paar jaar geconfronteerd worden met onregelmatige kortsluitmeldingen (Raptor meldt ook kleine, voorbijgaande  kortsluitinkjes), maar vandaag had ik daardoor ook te vroege aankomstmeldingen op eenheid no. 3, dus daar zit voor de komende donderdagen wat uitzoekwerk in.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste gevels van huis 6 zijn beplakt en de begane grond van het Rathaus heeft nu de muren compleet.



In het plafond van het Rathaus de twee lampjes gemonteerd.



De gevels van de 1e en 2e verdieping bestudeerd, wat kozijnen "proef" geplaatst, het Kibri kliksysteem is handig, maar maakt nogal wat lichtlekken, dus dat wordt veel "afplakken".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag de bedrading in het Rathaus gemaakt en "proefgedraaid"





Het ziet er van boven zo uit, even afwachten hoe de raambekleding van de verdiepingen er uit ziet, zie ook het potje ATF staan.



Van gebouw 6 is het vakwerk kompleet



Morgen begin ik aan de modificatie van het laatste schaduwstationnetje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Mooi resultaat met die verlichting.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Geweldig om te zien dat het aantal sporen nog steeds verder uitbreidt en dat alles uitstekend rijdt! :thumbup:
Bijzonder dat er een "foutje" in het dak zit, in al die jaren dat ik huisjes bouw, ben ik dat nog niet tegengekomen.
Het raadhuis van Kibri is een prachtig gebouw waarbij ook het inwendige er prachtig uitziet en uitnodigt voor een bijzondere invulling, hoewel je daar later niets meer van terug ziet.

Veel plezier en succes met jouw prachtige baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb het idee dat er een schaalverschil zit tussen Faller Römerberg en Kibri Rathaus Alzfeld......



De baan verbouw klus: zoals het is



Ontdaan van de rails



Voorzien van de bekende blauwe plaat.



Het is de laatste grote klus aan mijn baan, de rest is landschap en verfijningen in het railplan/automatisering en natuurlijk onderhoud, ik ben wel blij als het achter de rug is, mijn "vriendin" reuma hoeft zich dan ook niet meer in te spannen.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.

Als je ze zo naast elkaar ziet staan zijn de ramen in ieder geval al een verschil qua grootte.Ook de totale hoogte valt direct op.Het zal misschien op de baan niet zo opvallen als ze niet naast elkaar staan?

Harald & Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Zet er eens een Preiser bij, dan zie je het best welke volgens de juiste schaal is gebouwd.
Ik denk dat de Kibri het dichtst bij h0 komt.
De meeste wat oudere Faller bouwpakketten zijn over het algemeen iets te klein.

Groeten,
Ton.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 01 maart 2015, 23:39:49Ik heb het idee dat er een schaalverschil zit tussen Faller Römerberg en Kibri Rathaus Alzfeld......Groet, Anne W
Dit moet je echt uitproberen hoe het er op de baan uitziet. Verdiepinghoogte, raamgrootte, fijnheid van het vakwerk. Eigenlijk past het niet bij elkaar...........Maar in het echte "leven" zie je ook wel die verschillen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inderdaad, deze Faller gebouwen zijn wat te klein, maar het valt me nog mee, ik heb een boerderij staan die nog wat krapper is.





T.z.t. maar eens een goede combinatie van de diverse gebouwen zoeken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Mijn vermoeden klopt blijkbaar.
Bij twijfel over het formaat pak ik ook altijd een Preisertje erbij.
Dan kun je het het beste controleren.

Groeten,
Ton.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op dinsdag 03 maart 2015, 23:35:13
...deze Faller gebouwen zijn wat te klein...

Ik vind deze eigenlijk nog wel meevallen. Mij is opgevallen dat de verdiepingen soms meer verkort zijn dan de begane grond. En ik heb het idee op de foto waar je de twee gebouwen naast elkaar hebt staan dat dat bij die ook het geval is.
Ik ontdekte dat omdat ik in een huisje op de verdieping mensen neer wilde zetten en ze er gewoon niet pasten. En mannetje op het balkon moest ik zowat bij de knieën afknippen...