Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Nee hoor, ik heb niet gelachen, alleen me maar een heel klein beetje geërgerd aan die "Heren".

Ik schilder alles van te voren, behalve gevels waar een "vakwerk" over heen geplakt gaat worden, zoals het geveldeeltje van huis 4, verder lijm ik met Faller Expert, elastiek, wasknijper en lijmklemmen of -metjes komen meestal om de hoek kijken bij de laatste gevel, dan wringt het meestal wat.

Verder geen update vandaag, ben vandaag bij een collega Raptor gebruiker geweest die een "meedenker" nodig had.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag het 1e herhalingsvoorsein geplaatst





Ik vind het "herhalings" lampje wat te overheersend, het is dan ook een lampje, geen led (oude voorraad van mijn winkel opgemaakt), dus maar wat experimenteren met weerstanden.

Overzichtsfoto's, in de verte zien jullie de hoofdseinpaal:



Geen trein in aantocht, beide seinen op onveilig, in Duitsland gaan seinen pas op veilig als er een trein in aantocht is.



Trein in aantocht, beide seinen op veilig



De staart van de trein is nog te zien, zodra de lok voor het hoofdsein is gekomen op de stop-aankomstmelder schakelt het voorsein op onveilig, achter het hoofdsein ligt een kort verbindingsblokje met een aankomstmelder, die zet het hoofdsein op onveilig.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er goed uit! Maar je hebt gelijk dat het herhalingslampje wat overheersend is.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb inmiddels gemeten dat er een 100 Ohm weerstand in zit, dus maar eens experimenteren met een extra 100 of 200 Ohm, het wordt overigens niet perfect omdat het een lampje is, klusje voor de verre toekomst, vervangen door een ledje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag eerst maar even bij HIP in Werkendam (altijd leuk) gaan kijken of de Raptor op de pendelbaan nog deed wat hij moet doen, ja hoor, behalve dat de mens die hem de laatste keer heeft uitgezet, vergeten had om eerst de baan-trein toestand op te slaan, ondanks het feit dat het apparaat er niet uitziet als een computer, is het echt een computer.

Verder begonnen met het plaatsen van het tweede voorsein voor het andere spoor en nog wat huisgevels geplaatst



Hierbij ben ik afgeweken van de handleiding, die vermeldt dat je voor het groene balkje op het eerste gele geveldeel plaatst, je eerst de folie met het vakwerk moet aanbrengen, maar dan zit het daar terwijl ik nog verder moet bouwen en daar wordt die folie niet mooier van, dus straks moet ik wat "hapjes" uit de folie knippen.

Morgen mooi weer, dus auto wassen en maar even naar Waalwijk fietsen voor de weerstandjes, toch lekker makkelijk een treinen- en een elektronica winkel in de buurt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Mooie foto en je sein doet goed zijn werk.
Jammer dat ik niet dichterbij woon, dat zou voor mij ook handig zijn om regelmatig eens bij HIP te bezoeken. Ik mis toch regelmatig iemand die mij eens wat kan vertellen over de nodige electronica en besturingsprogramma's.

Je huisjes vorderen goed en zien er strak uit. De maskers die erin zitten, plak jij daar ook nog diverse ramen van af? Ik zelf laat nooit het hele huis qua verlichting branden. Ik plak aan de binnenzijde van het masker met een zwart stukje papier de nodige ramen af, zodat daar geen licht doorheen komt.
Succes met de afronding.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goede morgen Anne,
Op de foto's is te zien dat de goederenbegeleid wagen aan het einde van de trein hangt. Dit was meestal niet het geval. In tegenstelling tot USA is dit geen remwagen maar zit hier degeleidend personeel voor de goederen trein in bijv. Rangeerder , conduteur als een soort trein begeleider die de papieren afwikkeld. De wagen hangt dan ook direct achter de lok zodat er gemakkelijk met de machinist gecommuniceerd kan worden. In veel gevallen bleef hij bij het rangeren onderweg aan de lok hangen. Oja, als je het zelf zo mooier vind, ook goed maar dacht dat dit wel even leuk was om als wetenswaardigheidje te melden. Compliment voor je mooie gebalanceerde landschap en veel bouwplezier.

Groeten Jeroen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
"Ze hingen achteraan goederentreinen en boden een werkplek aan de conducteur, die onderweg de wagenpapieren in orde maakte."
Uit ===> klik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja dat klopt maar bekijk onderaan je eigen linkje de duitse foto's maar eens.


Groeten Jeroen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik plak inderdaad sommige ramen af en, omdat ik het masker niet als één geheel op 'n plaats plak, ook sommige hoeken.

Beste Jeroen,

Ik wijk op wel maar plaatsen van de DB af, het heet dan ook geen DB, maar de AB.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De 2e gevel op gebouw 4 is gemonteerd, ook begonnen met het masker/ de gordijnen achter de gevels.



Weerstand van 100 Ohm erbij gezet in het "herhalingslampje"



Weerstand van 100 Ohm vervangen door weerstand van 220 Ohm, ik vind dit mooier, er hangt me ook bij dat in de werkelijkheid de herhalingslamp ook geen "lens" heeft, gezien deze zomer tijdens fietstocht van Oberwesel naar Bingen v.v. (links-Rheinische spoorlijn)



Het andere sein ook voorzien van de nodige draadjes, het enige punt waar je hem goed kunt zien is vanuit de tunnel



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het blijven schitterende plaatjes Anne :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

De details zoals een grotere weerstand tussen het lampje maken het verschil, wat heb je toch een schitterende baan.

Gisteren was ik bij Hobby In Praktijk, de raptorbaan heeft zonder problemen de hele dag gereden  :thumbup:

@ Ronald,
Binnenkort zijn er beginners workshops voor de OC32, hiermee kun je zeer eenvoudig en veeeeeeel goedkoper je seinen aansturen dan je nu van plan bent.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat een prachtige baan heb je toch, elk detail elke kleur klopt gewoon.

Groetjes,

Martijn
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gebouw 3 heeft de "zolder" lichtafscherming en gebouw 4 de gordijnen.



Voor gebouw 3 zijn de eerste stukken daken geschilderd en voorzien van vensters en glas,



Van gebouw 4 zijn diverse ramen en de zijgevel verduisterd



Inmiddels is de openbare en de seinverlichting ook "gearriveerd" onder het industrieterrein, de eerste lampjes branden, ook zijn de diverse seinen geprepareerd v.w.b. de aansluitingen, zaterdag een LDT LD-DEC-DB decoder ophalen in Houten, dan kunnen de seinen aangesloten worden.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Net echt die derde vierde (dus laatste) foto  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Altijd prachtig om foto's van jouw bijzonder fraaie baan te zien! :thumbup:
Ook erg mooi dat de gebouwen in aanbouw weer jouw uitgebreide aandacht krijgen om zo mooi mogelijk op de baan geplaatst te kunnen worden.

Veel plezier en succes met de bouw en de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is erg fraai wat je gemodelleerd hebt. Motiverend om naar te kijken. Zou het niet mooi zijn om in de hal van de fabriek het sillouette van een machine te laten zien?


Groeten Jeroen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jeroen,

De "ruiten" zijn niet helder (melkglas zeg maar), ik heb het idee dat je in werkelijkheid ook niets ziet, daarnaast is de kijkafstand in 1:1 meer dan 100 meter, zou je dan nog steeds wat zien?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
dat zou ik je niet durven zeggen maar het is het proberen waard. Vaak zijn het de kleine details die het doen. Succes!!!


Groeten Jeroen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jeroen,

Mijn eerste doelstelling is de baan afgebouwd te krijgen, daarna komen (maar dat duurt dan nog wel een paar jaar:

verbeteringen (o.a. 300 dennen en wellicht wat in de brouwerij)

verlichting in wagons

lokdecoders beter instellen of vervangen

Vandaag nog wat lampjes en lantaarns gehaald en morgen de LDT seindecoder.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nog wat achterstallige foto's:

Het 2e geveltje van de achtergevel van gebouw 4 zit er in, het eerste stuk dak van gebouw 3 zit er op en de dakkapellen voor gebouw 3 zijn klaar.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Het blijft heerlijk en inspirerend om jouw vorderingen te volgen. Soms lijkt het zo makkelijk en snel te gaan dat je bijna vergeet dat je al jaren bezig bent met de bouw van je baan.

Ook het rijden met de raptor blijft mij intereseren.

Weet je al welk station je bij de stad gaat gebruiken?
Wordt het een groot station voor een grote stad of meer een middelgroot station bij een provincie stadje.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Het wordt geen heel groot station, het moet iets worden wat bij de stijl van de stad past, dus de beslissing valt pas als de stad af is, ik neig nu naar Schwartzburg bijvoorbeeld.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik moet zeggen dat ik die ook in mijn hoofd had bij jouw baan. Staat heel mooi bij de römerberg en is een leuk middelgroot station. Ik heb deze zelf ook gebouwd en is met de overdekte wachtruimte een heel leuk model.

Ik blijf je volgen en genieten van je updates. Succes!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels de LDT Seindecoder binnen, die heeft intern voorschakelweerstandjes, dus die aan de seinen zitten er af geknipt, maar het witte licht van de rangeerseintjes is toch wel wat fel.



De rode lichtjes van de dwergseintjes zijn o.k., dus de witte lichtjes voorzien van een extra voorschakelweerstand.





Het voorsein, werkt zoals het hoort, raar gezicht nu, geen hoofdseinen er voor (4 sporen) en er na, alleen dit voorsein.





Van gebouw 4 de 3e achtergevel geplaatst, van gebouw 3 het 2e stuk dak en alle dakkapellen geplaatst





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De olielaadplaats heeft ook verlichting gekregen, eerste foto zonder bijverlichting, tweede foto met bijverlichting





Vier balken geplaatst in gebouw 3, op de foto is duidelijk te zien dat één van de tekenaars of mallenmakers bij Faller even niet opgelet heeft, de stukken dak zijn een paar tienden millimeter te smal.



Eigenlijk te laat een probleem ontdekt, om de ramen zit een dikkere rand, die het niet mogelijk maakt om de vakwerk plakstickers netjes en blijvend er op te plakken, dus wat precies vijlwerk nodig



De brouwerij voorzien van tl-licht, in H0 is dat een ledlampje, eerste foto met hulpverlichting, tweede foto zonder hulpverlichting, op de foto's niet zo goed te zien, maar het is er maar één, niet erg want er branden er in werkelijkheid ook niet zoveel, de brouwerij ligt 's-avonds en 's-nachts stil...





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals elke donderdag ben ik vandaag bij de MSG geweest (donderdag overdag open voor de leden die niet meer hoeven of kunnen werken) en voor het eerst bezig gegaan met de verbouwde Silberberg Strecke en de Raptor.

De elektriciën is net klaar en had me gevraagd naar twee wat onwillige kruiswissels (K-Rails) te kijken, van één heb ik geconstateerd dat hij veel te "klem" ligt tussen de aansluitende sporen, het bedieningsstripje schiet uit zijn klemmetje, waarschijnlijk omdat het kruiswissel iets bol staat door de spanning, ik verwacht dat zoiets ook nuttige informatie is voor de meelezers.

Verder moet de elektriciën eens nadenken over het feit dat de wissels in de middenpoot veel krachtiger schakelen als in de rechterpoot.

Een nuttig ander punt is: zorg er voor dat ballast ten allen tijde lager ligt als de middencontacten, bij een vereniging is dit altijd een wat moeilijker punt omdat er altijd de kans is dat de ballaster een 2-railder is....

De Silberberg Strecke heeft sinds 2009 altijd met een Raptor gereden, omdat iTrain bij de vereniging wordt uitgetest en gebruikt op trein- en autobanen, is besloten ook eens te kijken of iTrain ook op deze baan goed kan werken, voor mij ook een leuke test, ik ken Silberberg en Raptor door en door, dus is het een mooie vergelijking, één verschil ken ik al, dieselloks met sound die eerst hun diesels op toeren moeten zetten voor ze gaan rijden zullen bij iTrain de eerste acceleratie wat sneller doen, bij Raptor zal dat gelijkmatiger gaan omdat die niet gaat accelereren voordat de sound klaar is.

Voor mijn eigen baan heb ik gisteren het eerste bovendak gemonteerd op huis 3, ook zijn de dakjes op de dakkapelletjes gezet.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 13 november 2014, 22:59:17


De elektriciën is net klaar en had me gevraagd naar twee wat onwillige kruiswissels (K-Rails) te kijken, van één heb ik geconstateerd dat hij veel te "klem" ligt tussen de aansluitende sporen, het bedieningsstripje schiet uit zijn klemmetje, waarschijnlijk omdat het kruiswissel iets bol staat door de spanning, ik verwacht dat zoiets ook nuttige informatie is voor de meelezers.

Verder moet de elektriciën eens nadenken over het feit dat de wissels in de middenpoot veel krachtiger schakelen als in de rechterpoot.

Een nuttig ander punt is: zorg er voor dat ballast ten allen tijde lager ligt als de middencontacten, bij een vereniging is dit altijd een wat moeilijker punt omdat er altijd de kans is dat de ballaster een 2-railder is....


Groet, Anne W

Hallo Anne,

Ik heb ook regelmatig dat mijn kruiswissel niet alle vier de tongen overgaan. Gevolg trein rijdt verkeerde baan op met alle gevolgen van dien... :?  :evil:
Is dit volgens bovenstaande dan een gevolg van de spanning met de rails die daarop aansluit of is het de ballast? Ik kon de juiste oorzaak niet vinden. Het ging helemaal niet goed toen ik er nog een servo aan had zitten, want dan gingen maar twee of drie tongen om en soms maar 1. Die heb ik er toen gauw afgehaald en een peco magneetschakelaar eronder gebouwd, waardoor deze een klap geeft en de tongen beter om gaan, maar ook hier weigert er af en toe één.

Wellicht zijn er meer mensen die hier last van hebben of het probleem kennen. Ik ben erg benieuwd naar een eventuele oplossing.

Verder is je huis al aardig gevorderd en ziet er zeer goed uit. Ik heb zelf ook LDT seindecoders, maar ik laat de weerstanden op de seinen zitten. Hierdoor is het rangeersein keurig qua verlichting.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Het stangenstelsel in de Märklin standaard kruiswissels is dusdanig ontworpen dat de schakeling met veel snelheid moet gebeuren, het is een niet al te best ontwerp, met servo's lukt dat niet echt, bij de club gebruiken we de wisselmotoren van Conrad, dat gaat goed, tenminste nadat ik er bij één wat aan het experimenteren ben geweest met stukjes papier op een bepaalde plaats, maar belangrijk is "spanningsvrij" monteren, liefst de kruiswissel zelf niet vastleggen en ballasten kan zo wie zo problemen geven, o.a. dunne ballastlijm aan de zijkant bij de opening waar een stangetje naar binnen kan, dunne lijm kan ook die opening in....

Bij de volgende rangeerseinen laat ik de weerstanden ook zitten, wellicht ook de rangeerseinen in een gecombineerd hoofdsein, maar dat moet ik straks maar even bekijken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Yeoman op dinsdag 04 november 2014, 18:16:34
...
Ik zou de Silberberg baan wel eens bestuurd zien worden met iTrain B)
Misschien een leuk projectje voor tijdens de gastendag...
...
En
Citaat van: Anne W op donderdag 13 november 2014, 22:59:17
...
De Silberberg Strecke heeft sinds 2009 altijd met een Raptor gereden, omdat iTrain bij de vereniging wordt uitgetest en gebruikt op trein- en autobanen, is besloten ook eens te kijken of iTrain ook op deze baan goed kan werken, voor mij ook een leuke test...
Leuk dat aan mijn wens wordt voldaan :D B)

Groeten,
Ton (die geen voorkennis had)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ton,

Ik ben ook heel erg benieuwd, maar troost je, ik zet voor de zekerheid Silberberg L ook in de Raptor, doe ik op de donderdagen want dan zijn de iTrain lovers er toch niet....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Afgelopen weekend bij de MSG veel geleerd over iTrain, veel overeenkomsten gezien en ook veel verschillen, ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben, t.z.t. kan ik een conclusie trekken met welk systeem de Silberberg L het beste rijdt.

Voor de verlichting op het terrein van de brouwerij, de eerste dubbele lantaarn geplaatst



Een tweede dubbele lantaarn staat achter het gebouw, je ziet hem net door de boom schijnen



Ik had toch het statief opgesteld dus ook maar een foto van het dorp.



Van huis 3 is nu het dak gereed en het onderstuk van het "vakwerk" aangebracht, het bleek dat de plakkracht wat weinig was (ouderdom) dus maar even een pritstift er bij gehaald, van huis 4 de lichtisolering van de achtergevel aangebracht.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne

Heb weer met veel bewondering naar je foto's gekeken, en moet zeggen heel heel mooi knappe aanpak verlichting op je baan doet het toch vind ik.

Groeten en succes verder;

Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Ik heb weer met bewondering naar je vorderingen gekeken en mooie nachtopname van je dorp.
Ik wens je veel succes met de afbouw van je huis, wat er zeer strak uitziet.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Iedereen weer bedankt voor het kijken en de complimenten.

Huis 3 is nu helemaal klaar (voorlopig)







Huis 4 heeft de laatste gevel gemonteerd gekregen, straks even lichtlek controle op de hoeknaden en dan kan het isolatiedak dicht, van de achtergevel de kozijnen gemonteerd.



Huis 3 in het rijtje bij huis 1 en 2



Wat er tot nu toe gebouwd is voor de stad.



Op naar gebouw 5 en 6, inmiddels is het stadhuis voor de stad ook binnen, Rathaus Alsfeld, Kibri 38900

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet r weer magnifiek uit Anne!
Ga je t nog verweren?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Simon,

Als straks alle gebouwen klaar zijn en ik weet waar e.e.a. komt te staan, dan komt er nog wat krijtpoeders aan te pas.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Gaat zeker iets mooi worden, blijf je volgen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat is een mooi rijtje huizen Anne. Vakwerk :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na een vakantie in de zon, het inhalen van leeswerk, het rijden voor de buurjongetjes en een onderzoek naar de slijtage van mijn BR 85, heb ik ook weer wat kunnen doen aan "huis 4".

Het dak zit er op





De voorgevel is bekleed met het vakwerk, ik heb voor de groene versie gekozen.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Huis 4 van de Römerberg is, afgezien van nog wat verfwerk en krijten, klaar.



Opgenomen in het rijtje



Inmiddels heb ik de inhoud van de door van huis 5 en 6 gecontroleerd, dus ik kan gaan schilderen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Prachtig om, net terug van vakantie, weer gelijk aan het "werk" te kunnen! :D
Erg leuk om te zien hoe de bouw gestaag vordert.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat gevels geschilderd en vandaag begonnen met het montagewerk, ik liep daarbij al snel tegen een foutje van Faller op: ik miste een stukje glas (het nummer zat niet in het gietraam), een nauwgezet vergelijk leverde op dat ik ook een ander stuk glas met een ander nummer overhield en ook iets hoger, op maat gesneden en probleem opgelost.

Onderstaand de foto's.





De baan heb ik weer rijklaar gemaakt, het is kerstvakantie dus de buurjongetjes zullen wel een keer op de stoep staan, verder was er een lok aan onderhoud toe, gelijk maar eens de wielen schoongemaakt door twee krokodillenklemmetjes aan te sluiten en met een wattenstokje/wasbenzine de wielen te reinigen, ook de achterkant van één wiel van de railbus bijwagen, de massa aansluiting van die bijwagen is niet zoals we dat van Tante M gewend zijn.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Zo te zien heb jij de komende kerstdagen weer genoeg op stapel staan  :P
Het wordt al een leuk straatje met al die gebouwen, erg mooi.  :thumbup:

Fijne feestdagen verder,

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Laatst een paar keer door je topic gebladerd en ben onder de indruk van je baan, de details, eigenlijk het gehele concept.
:thumbup: klasse.

mvg,

Ruud
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Van gebouw 5 "staan" inmiddels een paar gevels/gevelen, de andere geveldelen zijn klaar voor montage.



Vorige week in Breda geweest, ook even bij Trein 2000 binnen gelopen, het begint al aardig leger te raken, ik kwam een Brawa lantaarn 84024 tegen en daar heb ik er drie van in bestelling, maar Brawa is even uitverkocht, deze lantaarn nu geplaatst.



A.s. zondag komt er een collega MSG-er eens naar de baan kijken (is ook een iTrain-er en Railware-der), gelijk maar een paar andere collega's uitgenodigd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Weer leuke foto's. Ik vind de lantaarns van Brawa ook erg mooi. Het is altijd leuk als een modelspoorliefhebber op visite krijgt, kan je gezamenlijk je passie delen.

Succes en een goede jaarwisseling.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Allereerst wens ik "mijn" topic lezers, en de rest van de wereld, een gezond en voorspoedig 2015.

Dan de vorderingen van de afgelopen dagen:

De montage activiteiten van gebouw 5 zijn volop bezig







Voor gebouw 6 zijn er al wat geveldelen klaar voor montage.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Mooi om te zien dat de bouw in 2015 gewoon doorgaat! :thumbup:

De beste wensen voor een gezond, gelukkig en tevreden sporend 2015.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.