Omdat het voorloopwiel van mijn Br 23, en vroeger die van de Br 64 maar die rijdt nu de andere kant op, er nog wel eens uitliep op deze wisselcombinatie, heb ik wat ruimte gemaakt tussen de meegebogen wissels en de rest, nu "liggen" de wissels beter, omdat het stukje rails wat meer flexibiliteit geeft.
De resultaten zijn goed, daarbij had ik ook een probleem op de meegebogen wissels met een 3-assige Umbauwagen, de middelste as moet heen en weer schuiven om de bocht te volgen.
Op de meegebogen wissel zit in het verbindingsspoor een heel scherp bochtje, waarbij, denk ik, de middelste as tegen de imitatie aspotten aan komt, deze wat uitgebogen en ook een druppeltje olie gegeven, nu gaat de wagen goed door de meegebogen wissels heen.
De rest van de tijd besteed aan nog wat finetuning van de melders voor de Raptor en de afremmassasimulatie in de decoder van één lok (gebruik ik voor zo ver dat mogelijk is om de overgangen tussen de snelheidsstappen wat af te vlakken, Raptor doet zelf de massasimulatie) en ik ben weer begonnen met wat grond-, heg- en grasbewerking bij de kolen- en houthandel.
Eigenlijk zouden we weg zijn met onze sleurhut, maar dat is in de regen helemaal niks.
Groet, Anne W