Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De uitbreiding van het aantal stationssporen is klaar, op spoor 3 en 4 komen nu de stoptreinen, de pendeltreinen naar het bergstation en de korte kolentrein komt er ook, als hij niet gelijk door kan rijden.



Op spoor 1 staat de TEE Bavaria, op spoor 3 een pendeltrein naar het bergstation, op spoor 4 de korte kolentrein en op spoor 5 staat de buurtgoederentrein in de "tegen de klok in" richting, die past er dus maar net in, een korte stopmelder en nog een beetje doorrijden op kruipsnelheid na de stopmelding, de buurtgoederentrein in de "met de klok mee" richting zie je net het station "Darligen" naderen.



Nu moet ik nog wat "afstelwerkzaamheden" doen aan één van de wissels, bij de Br23 wil het voorloopwiel een enkele keer uit de rails lopen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Geweldig om te zien hoe jouw "levensbaan" langzaam de hele ruimte gaat vullen!
Prachtig om ieder stukje van wat er in jouw hoofd zit, invulling begint te krijgen en de laatste stukken kale plaat aan het oog gaat onttrekken.
Ook mooi dat de sporen op het station nu de verschillende treinroutes aan elkaar knopen, het treinverloop zal er zeker alleen maar mooier door worden.

Veel plezier en succes met deze laatste "loodjes"!? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Omdat het voorloopwiel van mijn Br 23, en vroeger die van de Br 64 maar die rijdt nu de andere kant op, er nog wel eens uitliep op deze wisselcombinatie, heb ik wat ruimte gemaakt tussen de meegebogen wissels en de rest, nu "liggen" de wissels beter, omdat het stukje rails wat meer flexibiliteit geeft.



De resultaten zijn goed, daarbij had ik ook een probleem op de meegebogen wissels met een 3-assige Umbauwagen, de middelste as moet heen en weer schuiven om de bocht te volgen.

Op de meegebogen wissel zit in het verbindingsspoor een heel scherp bochtje, waarbij, denk ik, de middelste as tegen de imitatie aspotten aan komt, deze wat uitgebogen en ook een druppeltje olie gegeven, nu gaat de wagen goed door de meegebogen wissels heen.



De rest van de tijd besteed aan nog wat finetuning van de melders voor de Raptor en de afremmassasimulatie in de decoder van één lok (gebruik ik voor zo ver dat mogelijk is om de overgangen tussen de snelheidsstappen wat af te vlakken, Raptor doet zelf de massasimulatie) en ik ben weer begonnen met wat grond-, heg- en grasbewerking bij de kolen- en houthandel.

Eigenlijk zouden we weg zijn met onze sleurhut, maar dat is in de regen helemaal niks.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het terrein van de kolen-/houthandel heeft wat meer aankleding gekregen, heggen, andere kleur grond, gras, een paar dennetjes en 4 lantaarnpalen (2 horen bij de stations/straat verlichting), de schutting staat nu in de verf.



Van de andere kant, ook de seinpaalverlichting is nu aangesloten



Het dorp heeft er ook nog een lantaarnpaal bij gekregen, vandaag heel veel elektrische arbeid gedaan, ook de verlichting in, en van, het het seinhuis aangesloten.



Ik had eigenlijk al een week of twee met de caravan weg moeten zijn, maar ja, het weer heeft een andere mening.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Fraai :thumbup: Knus Duits dorpje. Krijg er vakantiegevoel van. Mooi gemaakt. Pluim. :important:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Schitterend dorpje zeg. Mooi gemaakt. Het geeft zoals Nobody aangeeft echt een vakantiegevoel.
groeten Martin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
ziet er geweldig uit.
ik kom ieder jaar in de Alpen landen en het ziet bijna hetzelfde uit. het enigste verschil is dat dit 1/87 is ;)

gr john
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kolen- en houthandel zijn wel zo'n beetje klaar, hekje er omheen, hier en daar nog wat hout gelegd en met de krijtkwast bezig geweest, nu nog wat rijdend materieel en figuren zoeken.

Foto van af het station Zinderstein



Ook van af Zindelstein maar uit een iets andere hoek.



De ballast is inmiddels ook verroest en ook is de krijtkwast langs geweest, nu nog een jaartje stof laten neerdalen en dan is het in orde.



Rond het seinhuis groeit inmiddels het gras ook, het wachten is op een lantaarnpaal en het afwerken van de andere kant van de brug, maar dat gaat nog wel een paar jaar duren, eerst het industrieterrein, de stad, het station en lokwerkplaats, dus de hele rechterpoot en dan pas het "land" tussen de rechterpoot en dit stuk.



Inmiddels is ook één van de oudste Viessmann mechanische seinpalen er mee gestopt, na gedegen analyse bleek dat het ergens in het binnenwerk zit, dus maar een nieuwe gekocht, hopenlijk geen voorbode van een "chronische ziekte".....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Het ziet er goed uit  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Die hout werkplaats is erg leuk geworden, als straks de poppejes erbij geplakt zijn krijg je gelijk het idee dat er gewerkt wordt.

Misschien een Viessmann heftruck op de binnen plaats zetten die aan het laden en lossen is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 16 juni 2012, 17:40:40
nmiddels is ook één van de oudste Viessmann mechanische seinpalen er mee gestopt, na gedegen analyse bleek dat het ergens in het binnenwerk zit, dus maar een nieuwe gekocht, hopenlijk geen voorbode van een "chronische ziekte".....
Hoi Anne W.,

Ik heb helaas dezelfde klachten. Ik dacht altijd, dat het aan het klimaat lag bij mijn baan, want het kan er soms iets te vochtig worden en de vertikale stang was iets gaan roesten. Ook zijn enkele waarschuwingsstrepen verkleurd van rood naar roze. Ik denk er nu toch sterk over om over te stappen op een ander merk, maar welke zijn net zo mooi?

Groet,
Bert
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
echt een pracht baan

ik verbaas me steeds weer bij elke update

mvg danny
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,

Dit is weer een prachtige update, de houthandel is werkelijk prachtig geworden nog wat preisers erbij en hij is helemaal af.

Gr.
Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne W,

het is al een vrij oude update maar k had toch nog een vraagje:
welk merk en artikel nr is de volgende lok:

uit je eerste update

Dankje,
Groetjes,
Spoorbrug^^
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: treinbert op zaterdag 16 juni 2012, 21:06:33
Citaat van: Anne W op zaterdag 16 juni 2012, 17:40:40
nmiddels is ook één van de oudste Viessmann mechanische seinpalen er mee gestopt, na gedegen analyse bleek dat het ergens in het binnenwerk zit, dus maar een nieuwe gekocht, hopenlijk geen voorbode van een "chronische ziekte".....
Hoi Anne W.,

Ik heb helaas dezelfde klachten. Ik dacht altijd, dat het aan het klimaat lag bij mijn baan, want het kan er soms iets te vochtig worden en de vertikale stang was iets gaan roesten. Ook zijn enkele waarschuwingsstrepen verkleurd van rood naar roze. Ik denk er nu toch sterk over om over te stappen op een ander merk, maar welke zijn net zo mooi?

Groet,
Bert

Beste Bert,

Weinert denk ik, is een alternatief, maar niet goed voor de portemonnee, overigens als er problemen zijn dan zit het in het mechaniek onderin, een verbouwing naar een servo is daarvoor een oplossing als het een chronische ziekte zou worden, boven wil het seinglaasjes brilletje er wel eens afvallen, maar dat "peuter" je dan gewoon weer terug op z'n plaats.

Beste Spoorbrug,

Het is een gewone SBB Re 4/4 ReII van Tante Märklin, nummer weet ik zo niet.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemiddag Anne,

Het ziet er echt weer super uit! echt met recht één van de topbanen hier op het forum!

Wat mij opvalt is dat je bij de ene enke de wisselaandrijving 7549 gebruikt en op de andere locatie de wisselaandrijving in combinatie met 7548. Is daar een reden voor? of ben ik gewoon te snel en gebeurd dit op een later tijdstip?


Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Ik heb te veel problemen met de "onder de vloer" aandrijvingen en daarom besloten om die niet meer toe te passen, ik ken de Conrad aandrijvingen van uit de club, maken te veel herrie, ik heb ook de Viessmann getest, maakt ook te veel herrie en hij had er moeite mee.

Wellicht dat ik in de verre toekomst nog over ga op servo's, maar dat gebeurt niet eerder dan nadat de rechterpoot van de baan ook klaar is.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Waarom draai je die wisselaandrijving dan niet gewoon onderste boven? Dan valt hij ook niet zo op.

grtn,
Herman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Herman,

Dat is één van de opties in de toekomst, maar ik wil toch wel graag niet al te moeilijk met de hand de wissel kunnen omzetten, ik heb wel eens wat initiële problemen na het ballasten en verven......

De (bijna) laatste hand gelegd aan de landschapsaspecten van het middenstuk, het weggetje naar het dorp voorzien van grasranden en de lelijke naad in de steunmuur langs de weg voorzien van camouflage



De muren onder het seinhuis zijn nu ook begroend.



Nu nog de houtzaagmolen en de beek verder afwerken en dan is het middenstuk, op wat figuren en zo na, klaar, teken papier voor de planning van het industrieterrein ligt al klaar, maar eerst krijg ik weer bezoek van mijn vriend Raptor, ik mag weer een optie testen die het optrekken van soundloks mooier gaat maken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
't wordt steeds fraaier. :thumbup:
Succes met het testen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
geweldig mooie baan Anne
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo anne,

ik kijk altijd met veel bewondering naar je baan,supper seg elk detai is er gewoon.

groeten peter(ke33)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De laatste jaren kijk ik op beurzen en in winkels rond of ik nog een Faller bouwdoos van de 3-standige lokloods Duderstadt kan vinden, kom ik bij mijn winkel in Waalwijk, staat hij daar ineens, Faller heeft een aantal modellen uitgebracht in een "Classics" serie, onzin natuurlijk, de 2 standige versie is er nog steeds, en die vormt de basis van deze.

Toch maar gauw gekocht, wat natuurlijk ook de bedoeling van Faller is.....



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ga jij altijd naar WSUM?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: maarten santegoets op zondag 24 juni 2012, 23:19:02
Ga jij altijd naar WSUM?

Beste Maarten,

Sinds de makkelijk bereikbare winkel in Den Bosch vertrokken is, is Waalwijk het makkelijkste bereikbaar.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat is goed om te zien! ik heb zelfs ebay al afgezocht naar deze locloods, het word dus tijd om toch maar even een bezoekje te brengen aan de winkel!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Ik heb begrepen dat het maar een gelimiteerde editie is en dat de winkels ze niet na kunnen bestellen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Dit begint behoorlijk op een flinke "eindspurt" te lijken, de lege plekken worden al behoorlijk gevuld en zelfs de lelijke randen moeten er al aan geloven! :)
Het dorpje ligt nu bijzonder fraai in het dal van dit lager gelegen baangedeelte en de omgeving van de houtzagerij aan het riviertje ziet er nu prachtig uit.

Van Faller is dit zeker een handige zet want was is nu beter (en goedkoper) dan goed verkochte gebouwen als "Classic" opnieuw op de markt te brengen! :idea:
Daarbij maken ze zeker weer velen gelukkig want dit zijn bouwwerken die prachtig op de baan staan.

Veel plezier en succes met de laatste "kale" stukken treinbaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi werk weer Anne..ga zo door  :thumbup:

Er is nog wel een winkel in Den Bosch...alleen is deze niet zo gemakkelijk bereikbaar, kost weer parkeercenten  :D

WSUM heeft zijn winkel wat veranderd en heeft zeker een aardig aanbod !

SUCCES !!

Groeten,

Hans
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik ben nu bezig met het ontwerp van het industrieterrein, zo wordt het ongeveer



Ook heb ik een lijst gemaakt van mogelijke gebouwen van de grote fabrikaten, maar ik moest eerst de ruimte bepalen.

De afgelopen tijd, naast het bezoek van Raptor en het kleine beetje testwerk wat daaruit volgde, ook bezig geweest om eindelijk alle treinen eens remmen te leren op de beide paradebaanvakken, ze stoppen daar bijna nooit, maar als ze een keer stoppen, dan moet het wel netjes gebeuren.

Het leren doet Raptor alleen als er een rood sein is, dus voor beide seinen een verplichte stop gemaakt en dan maar rijden en rijden en rijden en dan wordt het wel geleerd, nu zijn alleen de twee berg/hoofdlijn treinen nog bezig, ze komen er maar eens in het kwartier, dus dat kost wat meer tijd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste twee wissels voor de aansluiting naar het industrieterrein zijn vernieuwd, de kruiswissel in de hoofdbaan moet ook nog maar was even niet op voorraad bij mijn winkel.

Verder bezig geweest met de selectie van de grootste installaties/gebouwen, het worden de Faller voedersilo's 130465 en de olieopslag 120157 en de Kibri brouwerij 39825 en 39826.

Het komt te staan zoals op de foto's gepland, maar eerst maar even bouwen en dan definitief bepalen hoe het moet staan en wat er nog bij moet.





Na een bezoek van 2 mede Raptor gebruikers (die vanaf nu nooit meer aan Raptor zullen twijfelen) gaat de baan nu "buiten bedrijf", niet alleen moeten de wisselstraten vernieuwd en aangesloten worden, maar ook moet ik bezig met de Raptor gestuurde Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch die gaat deelnemen aan Eurospoor en gaan we veel/lang op vakantie.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Fijne vakantie toegewenst :important:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inderdaad, fijne vakantie toegewenst.

Vincent
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dank jullie wel voor de goede wensen, vandaag bij een "R-collega" geweest in Bilthoven die een grote baan aan het bouwen is, waarvan het de bedoeling is dat hij ergens volgend jaar ook voor het publiek "open" gaat, ik hou jullie op de hoogte.

Het is wel leuk en leerzaam om als 3-railder ook eens bezig te zijn met een 2-rail baan, natuurlijk ging ik met de treindetectie geregeld in de "gedachtenfout" (geen stroomgebruikers in een hele lange kolentrein), maar we zijn er gezamelijk uit gekomen om een hele lange trein veilig door korte blokken te loodsen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
het begin is er

nu de rest nog

gr john
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De test van de Silberberg Strecke verliep voorspoedig, er is één terugmelder die de "diodetruuk" nodig heeft om de railbus (waarvan slechts één asje echt rijstroommassavoerend is) vloeiend te laten rijden, dus toch maar wat tijd gestopt in de eigen baan.

Het industrieterrein en de aanliggende hoofdbaan voorzien van blauwe platen en geverfd



Begonnen met de verfwerkzaamheden aan de lokloods



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,
Indien je railbus een bijwagen heeft, kun je de massa  (wielen) van de bijwagen doorgeven aan de motorwagen.  :idea:

Edit nobody: Anne's voornaam gecorrigeerd. Tikfoutje; niet expres. Sorry :important:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

In de bijwagen zit dat rijrichtingsschakelaartje voor de frontverlichting van de bijwagen, dus is er ook een massa, kwestie van een draadje trekken van het massapunt van de motorwagen naar het massapunt van de bijwagen, denk ik.

Aber, nun kommen die Kamele (oud Duits spreekwoord, geloof ik), ik heb me heilig voorgenomen om, zolang de baan nog niet af is, geen loks en wagons te "opereren", ik ken me zelf goed genoeg om te weten dat er dan van baanafbouw weinig meer terecht komt.

Op mijn thuisbaan rijdt hij goed genoeg, alleen de verlichting van de bijwagen knippert veel door dat schakelaartje.

Bedankt, groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is eventjes warmer en ze maken van ANNE al een ANNA manmanman.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Wat dat betreft ben ik heel erg veel gewend, buitenlanders antwoorden meestal met "Frau" of "Mrs", aan boord noemden ze me "Annie", maar dat had een praktische reden: "ie" klinkt beter door in een machinekamer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat ze in de machine kamer ie roepen ipv ee kan ik nog begrijpen. Met dat diesel gedreun word je toch langzaam diesel doof.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Ja, dieseldoof ben ik natuurlijk, in de tijd dat ik op zee was, waren er nog geen kleine oordopjes, wel de grote, maar bij 60 graden stonden die snel vol water van het zweten, dus ik elke dag de indicateurkranen maar doorblazen zonder oordoppen, je "hoorde" dan de kracht van een dikke 1700 pk per indicateurkraan (7 cilinders, totaal 12.000 pk)

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kruiswissels zijn ook gelegd, 1 stuks aangesloten omdat die in de hoofdbaan ligt, de andere komt later als ik definitief de indeling van het industrieterrein heb bepaald.

De Märklin 2260 kruiswissels zijn inderdaad gevoelig voor de stand waarin ze liggen, het lijkt of ze goed schakelen, maar dan gaat er toch één tongetje niet altijd mee, dus dat is richten, nu met een punaise, straks indien nodig met een schroefje door een biels.



De muren van de lokloods beginnen ook "aangekleed" te raken, ook de achterkant moet geschilderd worden, er is geen "lichtmasker" en het plastic schijnt door.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,

Dat ziet er mooi uit, staat strak in de lak :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemorgen Anne,

Ik heb je baanplan er even bij gepakt  :) maar klopt het dat er links van dit industrieterein ook nog een draaischijf komt of ga je de driesporige locloods hier toepassen?

Verder ziet het er allemaal weer top uit!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Hier komt inderdaad de lokloods, nee geen draaischijf, past niet erg in het concept vind ik, dus gewoon een 3-weg wissel of 2 wissels.

Filmpjes ook al bekeken?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja zeker! een aantal via youtube.
Ik heb in iedergeval genoeg leesvoer voor aankomend weekend  :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
ziet er weer goed uit
ben benieuwd naar je vervolg

gr john
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er weer goed uit Anne. Ik ben bij mijn baan ook weer aan het uitbereiden. Ik ga de marklin industrie kraan met magneet bestellen bij WSUM want ik ben een schroot bedrijf aan het ontwikkelen en dan is een werkende kraan met magneet wel mooi. Als ik foto heb zal ik hem plaatsen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
beste Anne,
een paar berichtjes terug schrijf je over kruiswissels die niet altijd allemaal goed "omgaan". ik had hetzelfde probleem, totdat ik ze ging smeren met.. grafietpoeder, werkt uitstekend. de werkwijze is als volgt: alle scharnierpuntjes voorzien van een klein beetje grafiet poeder. het binnenwerk van de wissels zoveel als mogelijk ruim voorzien van grafiet poeder. na deze handelingen de wissel een aantal keren om laten gaan.overtollige grafietpoeder met de railstofzuiger wegzuigen en klaar is Kees( in dit geval Anne)

vriendelijke groet,
jan