Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De afgelopen dagen, naast voorbereidingen voor, en de BNLS Dag zelf bij de MSG, ook zo nu en dan wat aan de baan kunnen doen, de komende tijd wordt dat meer.

De linkse peilers en de rest van (nieuwe) bekleding voorzien, het is en blijft jammer dat de bouwplaten van Merkur niet echt meer te verkrijgen zijn.



Inmiddels is het seinhuis ook binnen.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je vorderingen zien er weer mooi uit. Blijft een genot om naar te kijken.  :thumbup:
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren in Houten de Hamburger (37772) gekocht, hij gaat naar het bergstation rijden en vervangt de V221 die tot nu toe deze lijn, samen met een V100 bedient, de V100 krijgt nu de Silberlingen, de V221 "promoveert" naar de hoofdlijn als sneltrein.

De trein in Darligen.





In Zindelstein



In het eindstation, St. Niklaus.



Inmiddels is het bruggenhoofd ook klaar, nu eerst het "wit" gaan bekleden met "landschap"



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Het is een mooie Hamburger.

Vincent
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hallo

leuke aanwinst heb je
ik vind hem wel bij je baan passen die ook super mooi is :)
veel plezier met je aanwinst :D

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 01 april 2012, 22:56:49
Gisteren in Houten de Hamburger (37772) gekocht, hij gaat naar het bergstation rijden

Gefeliciteerd met de mooie aankoop!
Alleen zou ik hem toch op de hoofdlijn als sneltrein inzetten. Hij wordt niet voor niet de "Vliegende Hamburger" genoemd.
Dan lijkt me de V100 meer geschikt voor zijlijntjes...
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: EgMaf op maandag 02 april 2012, 10:42:08
Gefeliciteerd met de mooie aankoop!
Alleen zou ik hem toch op de hoofdlijn als sneltrein inzetten. Hij wordt niet voor niet de "Vliegende Hamburger" genoemd.
Dan lijkt me de V100 meer geschikt voor zijlijntjes...

Klopt, heb je helemaal gelijk in. De V100 werd al vrij snel ingezet op de zijlijnen. De SVT was een echte snelheidsduivel, hij reed tenslotte in de Reichsbahn tijd van Hamburg naar Berlijn met een gemiddelde snelheid van 128 km p/u!

Nu weet ik niet hoe hij ingezet werd in de jaren 50 maar het lijkt me toch aannemelijk dat dit ook als sneltrein was.



Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Van wat ik gelezen heb, is deze Hamburger in de tijd na 1945 niet echt veel meer gebruikt, de serie is grotendeels naar de DDR verhuisd.

Hij rijdt bij mij een stuk op de hoofdlijn en bedient het exclusieve "bergresort" St.Niklaus, zeg maar het St. Moritz of zo iets van mijn modelbaan.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 02 april 2012, 11:10:29
Van wat ik gelezen heb, is deze Hamburger in de tijd na 1945 niet echt veel meer gebruikt, de serie is grotendeels naar de DDR verhuisd.

Hij rijdt bij mij een stuk op de hoofdlijn en bedient het exclusieve "bergresort" St.Niklaus, zeg maar het St. Moritz of zo iets van mijn modelbaan.

Groet, Anne W
Uiteindelijk is je eigen fantasie de beste (modelspoor-)realiteit! :-)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het "land" zit  er op, nu 2 weekjes uitharden, kan ik ondertussen mijn rijdend materieel weer op de baan zetten en mijn nieuwe aanwinst programmeren met de nodige blokverboden, wachttijden en, belangrijk, het aan- en uitzetten van de sounds.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,
pracht baan en mooie hamburger :thumbup:... en is die lekker zoooo zonder ketschup :D :D :D

mvg
jos
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Wat een mooie baan heb je liggen zeg. ik heb vorig jaar in Den bosch bij jou de workshop gevolgend van de Raptor helaas ben ik niet voor de raptor gegan maar voor de ESU Ecos 2. Ik heb nu heel mijn baan omgebouwd en alle draden goed genummert want het zijn me er een partij zeg. Ga nu een ringleiding aanleggen en dan mijn baan in drie delen opsplitsen. een deel is het stationsemplacement met achterliggend rangeeremplacement de tweede stroomkring is voor mijn Vrijebaan en een 2 kopspoortjes te voeden voor de toekomstige pendeldienst tussen het grote station en het kopstation. Dan heb ik stroomkring drie en die is voor mijn schaduwstation 5 sporig en een fabrieksemplacement en dan nog de dieselwerkplaats te voeden. Ik wil drie stroomkringen maken afzonderlijk om spannings verlies te voorkomen. Mijn wisselsdecoders worden ook apart gevoed met een trafo om flikkerde verlichting in de treinstellen te voorkomen.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb één grote Edits booster, die momenteel zijn stroom levert aan 4 "gezekerde" secties, links, rechts, midden en hoofdstation, ik heb nog een sectie in reserve, die zal ik wel nodig hebben voor het stationsgebied.

De Edits krijgt zijn data van een Littfinski DB2 die dan ook de magneet artikelen schakelt, op de één of andere manier is het me ook gelukt om het kortsluitsignaal van de Edits terug te brengen naar de Raptor, dus alles werkt naar wens.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
dat klinkt helemaal top anne
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag alle treinen weer op de baan gezet, behalve de Br 03, die is in Waalwijk voor de ombouw, ook de Hamburger staat er op.

Gezien het feit dat de V221 nu naar de hoofdlijn verhuist, verandert het nodige in zijn rij mogelijkheden: blokverboden, rijwegverboden, halteverboden, prioriteiten en halteplaatsen met wachttijden.

Voor de maagdelijke Hamburger stond er nog helemaal niets in, dus hetzelfde lijstje + kruis/langzame/kruipsnelheden en, omdat de zijlijn met gereduceerde snelheid bereden wordt, snelheidscorrecties per blok.

Daarna de zaak opgestart, wat je mag verwachten na een langere tijd buiten bedrijf geweest te zijn, veel mechanisch/elektrische storingen, maar na een poosje reed het weer goed.

De V221 en de Hamburger moeten nu leren remmen, daar gaat een tijdje over heen, daarna komt er nog een programmeerklus: dieselgeluiden uit- en aanzetten, beide treinen hebben de conducteursfluit en de stationsomroep, dus dat moet er ook in.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Succes met het programmeren, gaat je vast lukken denk ik. Ik kan altijd weer genieten van jouw baan wat is deze toch leuk.
Mooi treinstel die Hamburger, past mooi bij je andere rijdend materiaal en scenery.

groetjes Martin.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Het ziet er allemaal mooi uit. Je nieuwe treinstel is ook een leuke aanwinst.

Ga je binnenkort water maken?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Dennis,

Het "land" is volgende week woensdag uitgehard, dan twee lagen afdichtende verf er op, weer een weekje harden, daarna de steile delen in de granietkleur, in de donkere lazuurverf, wat kleurtjes hier en daar met verf en krijtpoeder en daarna, maar dat wordt eind april, moet er water in de beek (het meer komt pas over een paar jaar)

Afgelopen Houten vast een fles water van Woodland gekocht, hoe de bodem van de beek er precies uit komt te zien weet ik nog niet, meestal komen de ideeën tijdens het "doen".

Vandaag een uurtje of drie gereden, de Hamburger begint nu aardig te remmen, maar ik ben nog niet tevreden over de "lage snelheid" in relatie tot het aantal stappen, dus de motorkarakteristiek maar weer even veranderen, de sounds van de V221 zijn nu goed geprogrammeerd, heeft wel een vraag voor een flexibilisering van een software module in de Raptor opgeverd (de zogenaamde "puntjes op de i")

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Omdat ik morgen en maandag "kijkers" krijg vandaag eerst maar eens flink tijd besteed aan het goed rijden van de baan, dus hier en daar poetsen en van het rijdend materieel, in mijn "regelaar" stond dat er twee loks toe waren aan een onderhoudsbeurt.

Daarna alles een paar uur in bedrijf gehad, tijdens dat bedrijf heb ik twee latten schuren en wat onderdelen van het seinhuis in de verf gezet.



Later in de middag ook het statief wat ik van een collega "regelaar gebruiker" kado kreeg ook even geprobeerd, het was nog veel te licht buiten, dus later nog maar eens proberen.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Ziet er mooi uit zo.Sfeervol  B)

Die balken die je op de achtergrond omhoog ziet steken moet daar nog iets tegenaam komen?

Harald & Alex
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: harald en alex op vrijdag 13 april 2012, 23:55:25
Anne

Ziet er mooi uit zo.Sfeervol  B)

Die balken die je op de achtergrond omhoog ziet steken moet daar nog iets tegenaam komen?

Harald & Alex

Daar komt in de toekomst een achtergrond tegen aan, maar dat duurt nog wel een jaar of wat.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een kort berichtje: de wanden van de eerste houtschuur staan.



Gisteren de set 42758 gekocht, een groen en een blauw sneltreinrijtuig en een bagagewagen, deze wagens opgenomen in de sneltrein met de V221 als trekkracht, geregeld liep een draaistel van de groene wagen uit de rails, natuurlijk in bochten.

Omdat ik dat al wel eens eerder meegemaakt had, snel even het "puntje" in het kortkoppelingsmechaniek wat afgerond, sindsdien geen problemen meer, dit "puntje" houdt de koppelinghouder wel eens tegen, vooral bij een tegenbocht.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Ziet er weer perfect uit.

Hennie
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooi gemaakt zeg!!

mvg danny
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het houtschuurtje is in ruwbouw klaar, rechts ligt er een stapel gezaagd hout in, links een aantal stammen.



De twee weken geleden aangebrachte "grond" is uitgehard en heeft nu zijn eerste laag afsluitende verf gekregen, nu weer een weekje uitharden, de "grond" is door de verf zacht geworden, na een week is e.e.a. echt hard.



Het seinhuis is ook in aanbouw



De nieuw ingelegde sneltrein staat onder het hoofdstation te wachten tot de bruggen er weer ingelegd worden



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooi zicht is het toch...   ik ben elke keer weer onder de indruk als ik zie hoe veel tijd, geduld, inspiratie en liefde mensen in hun treinbaan stoppen.   Geen hobby, maar een PASSIE.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

dat wordt weer een mooi stukje landschap :thumbup:

Groetjes, John
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
zozo, wordt weer TOP! Erg mooi en met detail gedaan, zal ook wel zo worden afgemaakt hoop ik...

Groeten en succes,
Bas.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De tweede laag verf zit er op, de beekbodem heeft een andere kleur, nu zijn  de volgende stappen: steilere stukken blijven rotsig, krijgen dus een "rots" behandeling en de muren kunnen nu in de verf.



De bouw van het seinhuis vordert.



Komende dagen even wat anders: aanmeldingen maken bij diverse tentoonstellingen voor de mobiele banen van de MSG/Den Bosch, een bezoek aan een scheepsschroevenfabriek en een aantal verjaardagen, dus volgende week weer verder.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W.

Hoe breng jij het ballast aan bij de wissels. Wanneer ik ballast aanbreng tussen de bielzen van de wissels krijg ik problemen met de beweging van de wisseltongen.

Groet, Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Door schade en schande wijs geworden: ik ballast niet waar bewegende delen zitten, ik blijf er zelfs minstens 1 "bielsvak" vandaan, ook aan de buitenkant let ik goed op bij de ingangen voor de wisselspoelen en bij het eind van de wisseltongen zit ook een holle biels met daarin een bewegend deeltje.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gebeurt bij het echte spoor ook hoor!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Gisteren viel er een verjaardag uit, dus redelijk wat kunnen doen.

De plekken waar het "rotsig" wordt in de granietkleur gebracht, de muren staan nu ook in de verf.



Het seinhuis groeit en groeit.



Ook de tweede lattenschuur begint in vorm te raken



Verzonken indirect licht voor in het seinhuis



De rotsachtige stukken hebben de donkere diepe delen gekregen, ook de muren zijn "wat" gevoegd.





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hey Anne,

Dat gaat er goed uitzien zeg, gaat vast een mooi plaatje worden zo met die brug. Weet je ook al wat er onder de brug gaat komen?? misschien ie een klijn meertje wel mooi ofzow.

groeten Jan Willem
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Langzaam maar zeker.... maar zeker langzaam....  en wat nog het belangrijkste is : MOOI en degelijk !!

keep up the good work !
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne

Het valt ons op dat de pilaren van de linker brughoofden ongelijk staan.De achterste pilaar staat er tegenaan en de voorste er van af.Komt het anders niet uit met de brugdelen?

Voor de rest schiet het aardig op en het wordt steeds mooier  :thumbup:

Harald & Alex
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: harald en alex op maandag 30 april 2012, 16:15:51
Het valt ons op dat de pilaren van de linker brughoofden ongelijk staan.De achterste pilaar staat er tegenaan en de voorste er van af.Komt het anders niet uit met de brugdelen?
Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet vind misstaan die ongelijke bruggehoofden aan de linkerkant. Ik weet niet of het in het echt voorkomt, maar het zal niet al te vaak zijn. :)

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de brug. De verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen  :thumbup:
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jan Willem,

In de verre toekoms komt er een meertje, maar dat duurt nog wel een paar jaar, het wordt één van de laatste klussen.

Beste Harald en Alex,

Ik weet eigenlijk ook niet meer hoe het gekomen is met die peilers, deze baan heeft voor 1988 in Papendrecht op zolder gelegen en daar had ik meer breedte en minder diepte, ik heb een jaar of twintig geleden de tafel ter plekke van de brug moeten versmallen, het zou me niet verbazen als er vroeger hele aanbruggen waren i.p.v. halve.

Ik hou het er nu maar op dat het bouwtechnisch beter uitkwam om de ene een min of meer "losse" peiler te geven en de andere een vast brughoofd.

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Afgelopen maandag moest de baan even rijden voor de "visite", dus de bruggen liggen er even in, van de vreemde peilerconfiguratie zie je zo niet zo veel, daarnaast denk ik dat er nog wel wat dennen komen te staan, zoals altijd in deze omgeving



Voor dat de daken op de 2e lattenschuur er op gaan, wat osplaghout geplaatst



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne

Nu de brug er op ligt valt het niet echt  meer op  :thumbup:

Harald & Alex
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De brug ziet er strak uit  :thumbup: Niks meer aan doen :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bergondergrond en de muren zijn van kleurtjes (verf en krijt) voorzien, de twee lattenschuren stonden te hoog, dus materiaal weggehaald, maar daardoor kwamen ze weer te laag, dus weer iets opgehoogd.



gras gezaaid, pilaren afgewerkt, seinhuis voorzien van buitenlamp (N-maat, maar het blijft te groot) en trap





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Br 03 weer op kunnen halen, omgebouwd met een Loksound V3.0/M4, gisteravond op de club de maximumsnelheid op 26 MM2 stappen op 120 km/hr afgesteld.

Vandaag bezig geweest de lok weer in bedrijf te nemen en de nodige programmaregels geschreven voor het aan- en uitzetten van de sound en het toeteren op het station, één ding vergeten realiseer ik me nu, bij het stilstaan op het hoofdstation moet ook de drijfwerkverlichting aan (en weer uit) zodat e.e.a. even geïnspecteerd kan worden.

Alle 16 treinen zijn nu weer in vol bedrijf.

Voordat ik met de lok begon even een paar foto's gemaakt van de vorderingen met het landschap.

Het stukje bij de brug is klaar, de bruggen liggen er weer in, de kolen- en de houthandelsgebouwen staan vast op hun plaats en de pilaren staan in de 1e laag betonverf.



Detailopname van het rechterstuk



Detailopname van het linkerstuk, de beek heeft de eerste twee lagen water en de onderkant van de muren is begroeid geraakt



Het seinhuis heeft, met dank aan Tomhas, een interieurtje.



Zo ziet het er van buiten uit.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Het blijft geweldig en prachtig om te zien hoe jij iedere keer weer een bijzonder fraai stukje scenery bij bouwt.
Wanneer je het hebt over een hobby voor het leven dan is dit bij jou en de bouw van je prachtige baan zeker van toepassing! ;)

Niet alleen de baan met de treinen maar ook de scenery zien er perfect uit.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooi gemaakt deze baan

ik kijk altijd met plezier in dit draadje

mvg danny
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is mij dus ook gebeurd: storing op de S 88 terugmeldlijn............, het begon met een noodstop, één van de faciliteiten van Ra* die ik in het verleden getest heb, dus deze maar even uit het programma gegooid.

Daarna weer rijden, een trein stopte te vroeg, S 88 stekker gecontroleerd, zat niet goed in de Ra*, aangedrukt

Weer rijden, heel evn daarna stopte er weer een trein te vroeg en nog één, gestopt en Terugmeld Systeem Test gedaan: alles stond te knipperen, dus wat er gebeurde was heel logisch.

Oorzaak: één van de 5 draadjes uit de stekker (Edits S88 heeft maar 5 draadjes) was los gegaan uit de stekker, weer vastgemaakt, maar van de 16 treinen staan er volgens Ra* een heel aantal op een andere plaats als de werkelijke plaats, logisch als de melders onterecht beginnen te melden, dus Ra* even aanpassen aan de werkelijkheid.

Les: een onberispelijk werkend terugmeldsysteen is onontbeerlijk voor het automatische bedrijf.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
HI Anne - Wat een prachtige baan ben je aan het realiseren. Ik zie je draadje nu pas voor het eerst maar blijf je zeker volgen! Ik wou dat ik al zo ver was!  :thumbup:

Groeten,
Marc
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het seinhuis is klaar en de grond rond de kolen- en houthandel is voor de eerste keer "bewerkt"



Een nieuw tussenproject: de uitbreiding van het hoofdstation met één spoor, werkzaamheden:

spoor 2 dichter naar spoor 1, betekent een klein s-bochtje voor de linkertunnelingang.

spoor 3 op de juiste "perronafstand" vanaf spoor 2

nieuw spoor 4, dicht tegen spoor 3

spoor 5 (goederenspoor) op de juiste "perronafstand" vanaf spoor 4

Ik krijg er een spoor bij voor de passagiers (stop) treinen, waardoor de sneltreinen wat beter door kunnen rijden, nadeel is wel dat de lokale goederentreinen minder lengte "krijgen", dat gaan hele korte stopmelders worden.







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het blijft een topbaan! Brug, seinhuis, beek en linkerzijde daarvan zien er goed uit Anne.

groet,
Michiel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, jij blijft ook maar bouwen he. Maar het ziet er top uit je baan.