Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Goedkoop gras/zand e.d

Gestart door bennieb vrijdag 17 augustus 2007, 09:30:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goedkoop gras/zand e.d
bennieb
gast

Goedkoop gras/zand e.d
Hallo allemaal,

Wie heeft er nog wat leuke tips voor goedkoop gras, zand, kiezels e.d

Kiezels kan je bij de dierenspeciaalzaak halen (voor aquarium)

Zat te denken voor gras aan zo een grasmat (bij karwei voor 20 euro) en die met een tondeuse te bewerken zodat je grassnippers hebt.

Vooral voor gras zoek ik nog wat leuke alternatieven ipv een zakje van 6 euro
Re: Goedkoop gras/zand e.d
kleine kiezel stenen in zakken van 2 kilo bij een tuincentrum kopen, wel eerst in een bak leggen en vol water laten lopen want er zit heel veel klein stof in.

Daarna evt. bewerken met een hamer voor de juiste maat.

mvg mark
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Voor zand: busje schelpenzand voor de vogelkooi bij de dierenspeciaalzaak.

Groet,

Patrick
Re: Goedkoop gras/zand e.d
zand voor de vogels ook geschik voor meer en strand, zie mijn fotogallery
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Kijk af en toe ook eens naar de grond. Met sommige spullekes uit de natuur kun je wel wat leuks (stokjes als boomstam als simpel voorbeeld, take the wife & kids to the woods) 8)
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Voor zand kan je ook terecht op het strand :D. Maar in de natuur vindt je zeker het e.e.a.
Ik zelf heb laatst bij Ikea eens van die zakjes meegenomen die stond latst ook op een draadje op dit forum en dat ga ik ook eens uitproberen om als ballast te gebruiken.

Gr. Ronald
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Bosgrond

Gebruikte thee drogen in de oven en uit de zakjes halen. Daarna even zeven zodat het fijnste overblijft.

kolen

CiteerKiezels kan je bij de dierenspeciaalzaak halen (voor aquarium)


Bij de meeste dierenspeciaalzaken (waaronder de Pets Place) kun je ook zwart aquariumgrind halen. Kun je leuk gebruiken voor kolen!

grotere kiezels

Ik heb ooit eens geprobeerd van grotere steentjes hunebedden te maken. Het lukte ook nog aardig! Let wel op dat je dezelfde steentjes neemt.

Als me nog iets te binnen schiet meld ik het hier wel  :D.

Jan-Pieter
PS: Dit vind ik nou de leuke topics! Dingen bedenken voor een zo goedkoop mogelijke baan!

Re: Goedkoop gras/zand e.d
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Goedkoop gras/zand e.d
bij een bouwmarkt een plaat rest hout laten verzagen in stroken voor tussen je perrons of als overgang potje verf of iets dergelijks erover en klaar perron of overgang enz enz .
en delen van een bouwpakket (soms blijft er wel eens iets over ) gebuiken als iets anders kan ook .
fijn kipppegaas als viierkkantje ofzo voor fundering van wwoonhuis grijs vakje schilderen en dan gaas erop plakken betje opstaande randjes en klaar net een echte bouw put .
lollie stokjes in de zwarte verf of grijze verf (of gewenste kleur ) als bv staalbuizen lading .
als je een nieuwe blouse gekocht hebt zit er in de kraag van die doorzichtige reep dik plastic ook goed als geluid scherm te gebruiken.
een kwast kapot knippen en de haren ervan als riet gebruiken of stro ofzo
nou dat waren mijn tips voor een goedkope modelspoor baan
hoop dat het ergens aan kan bijdragen  :D
groet robert
Re: Goedkoop gras/zand e.d
hoi

bij tuincentra zijn zakken fijn split dit is goed te gebruiken voor je baan , je moet het wel goed schoon maken.
zelf ga ik dit ook gebruiken.
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Hier heb ik destijds een behoorlijke hoeveelheid split vandaan gehaald.
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Goedkoop gras/zand e.d
Beste Bennieb,

Heel veel materiaal kan je uit de natuur halen bijvoorbeeld:

Bosgrond is te vinden in vele kleuren en goed te gebruiken als zand enz.
Ook kan je als je op vakantie in het buitenland bent stukjes rots en grond meenemen
dan krijg je een behoorlijk assortiment van kleuren en materialen. Door te zeven kan je dan weer
grove en fijne strooimaterialen maken. Voor kolen en slakken kan ik je aanraden als je een keer naar een opendag gaat van de SSN te Rotterdam neem dan een zakje mee en vul deze met de daar aanwezige kolen en slakken niets is zo mooi als echt materiaal, en is door niets te evennaren in echtheid.
Voor gras heb ik nog geen goede vervanger van de aangeboden merk artikelen kunnen vinden.


Gr. Bert