Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder

Gestart door Stoomgerard maandag 08 mei 2017, 18:59:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
Hallo Forumleden,
Kan iemand mij stapsgewijs aangeven hoe ik mijn Lux Radreiniging met ESU decoder moet invoeren in een Ecos 2.
Wie heeft hier ervaring mee.
Ik hoor het graag.
Bijvoorbaat dank.

Gerard
Re: ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
Hoi Gerard,

Ik heb de LUX 9305 via een schakeldecoder van Viessmann 5213 aangesloten.
Is dan via een Ecos 2 te besturen.

Zelf heb ik deze via iTrain als overweg geschakeld, de wielenreiniger gaat dus aan zodra een trein het spoor (blok) met de reiniger daarin wil berijden en gaat uit zodra de trein het blok verlaat.

gr Matje
Re: ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
 @citaat Matje, dan moet je hem toch eerst kunnen laten rijden en dat is volgens mij de vraagstelling.

Gerard, je dient een nieuwe lok aan te maken met het adres van de decoder in de Lux Radreiniger.

Hoe je dit doet staat in dit document: http://www.modelspoorh0.nl/downloads/ecos-nl.pdf
Re: ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
Hoi Ad en Gerard,

Ik heb van mijn wielenreiniger de decoder afgekoppeld en de wielenreiniger laten schakelen met de schakeldecoder op een voeding van 3 volt gelijkstroom.

De wielenreiniger inclusief decoder had ik eerst als locomotief zoals Ad aangeeft aangemeld op mijn ECoS.

Na wat experimenteren heb ik de keuze gemaakt, decoder eruit omdat de regelbare snelheid voor mij geen zin / effect had. De wielenreiniger loopt voor mij op deze schakelwijze via iTrain hard / snel / effectief genoeg.

Gr Matje
Re: ECOS 2 , hoe invoer Lux Radreiniging nr 9305.7 met ESU decoder
Voor gebruikers van de ECoS: ECoS software update 4.2.0 is nu beschikbaar op de gebruikelijk ESU download site.