Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

functietoetsen mobile station 60657

Gestart door hdute zaterdag 06 mei 2017, 23:21:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
functietoetsen mobile station 60657
hoi,

Ik ben nog wel een leek op het digitale circuit van Marklin. Heb inmiddels de overstap gemaakt naar het digitale. Ik heb nu een eenvoudige mobile station 60657 en twee digitale loc's om te beginnen. Ik kan nu de loc's laten lopen met de mogelijkheden die ze hebben, geen enkel probleem. Nu is mijn vraag of ik dit ook onder de functietoetsen specifiek kan instellen en daarnaast gewoon normaal draaien.
Ik zie bijvoorbeeld wel het logo van de slak, maar als ik de loc laat rijden en druk op de functietoets van de slak dan gebeurt er niets. Moet ik daar specifiek iets voor instellen voor die functietoets?
Ik wil gewoon handmatig kunnen draaien en dan op een functietoets kunnen drukken om bijvoorbeeld voor een andere snelheid te kiezen. Dat lukt mij nu wel voor de verlichting van de loc's.

m.vr. gr.
Herman   
Re: functietoetsen mobile station 60657
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: functietoetsen mobile station 60657
Beste Herman,

Graag merk, type en catalogusnummer van de twee digitale loks.

Groet, Anne W
Re: functietoetsen mobile station 60657
CiteerIk zie bijvoorbeeld wel het logo van de slak, maar als ik de loc laat rijden en druk op de functietoets van de slak dan gebeurt er niets. Moet ik daar specifiek iets voor instellen voor die functietoets?

Die slak schakelt de rangeerfunctie in. De meeste digitale locs hebben een optrek- en afremvertraging die je kunt instellen (soms met potmetertjes op de decoder, soms programmeerbaar). Met de slakknop omzeil je die, zodat de loc zonder vertraging reageert. Dat is dus handiger met rangeren.
Re: functietoetsen mobile station 60657
Hallo Herman,