Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders

Gestart door hardwarewizz zaterdag 06 mei 2017, 11:50:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Wie heeft er de ervaring en of kennis of ik de zwarte Roco Z21 kan gebruiken met 3rail en loconet GND 3L terugmelders zonder dat ik de Z21 aan barrels blaas. Ik ben de boel een beetje aan het verkennen om een centrale te kopen waarmee ik weer een tijd vooruit kan voor zover je dat kan beoordelen.

Alvast vriendelijk bedankt voor alle tips en trucs!

Groet, Walter 
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Helaas zijn er niet veel tips gemeld maar het besluit is hier al genomen. Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Esu ECoS 50210 met een LNet converter 50097 voor mijn loconet terugmelders en andere spullen die op deze bus aangesloten kan worden.

Mooi stukje techniek.

Groet,

Walter
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Beste Walter,

Met massa detectie (=GND) wel één draadje leggen tussen de railmassa en de S88 massa.

Groet, Anne W
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Inderdaad Anne,

Die dure les heb ik al een keer moeten leren en sindsdien zit er maar 1 draadje van de baanmassa op de betreffende ingang. De beide Common aansluitingen gebruik ik niet.
Bedankt voor de opfrisser.  :P :D

Groet,

Walter
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Beste Walter,

Geen dank, nog wel een aanvullende opmerking: één draadje mits je massa over de hele baan één ongedeelde massa is.

Groet, Anne W
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Bericht verwijderd.
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Hallo Peter,

Is die massa verbinding nodig voor alle merken loconet terugmelders of alleen die van Uhlenbrock. Ik heb namelijk 1x een loconet terugmelder van Digikeijs en de opvolgende terugmelder is doorgekoppelt via s88N.
Door de handleiding raak ik in verwarring maar alles om schade te voorkomen is bij mij welkom.  :D

Dit staat in de handleiding (Indien LocoNet? terugmelders van Uhlenbrock® worden gebruikt, moet een verbinding tussen de aardklem g) van de L.Net
converter en het spoormassa verwaardigd worden).

Groet,

Walter
Re: Roco Z21(zwart) en loconet GND terugmelders
Bericht verwijderd.