Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bloksein 76391

Gestart door Aad donderdag 04 mei 2017, 13:10:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bloksein 76391
Aad
gast

Bloksein 76391
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van bloksein 76391 op CS3 en kan diegene mij vertellen hoe ik hem moet aansluiten ik vindt de beschrijvng zodanig dat ik er niet echt uit kan komen


B.V.D Aad
Re: Bloksein 76391
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Bloksein 76391
Wil je hem ook gebruiken met blokbeveiliging of niet? En waar kom je niet uit?

Je moet de voedingsstekker erin doen en deze aan de rails hangen of aan de aansluitingen van je CS hangen. Bruin op bruin en geel/rood op rood. Zorg ervoor dat je kartonnen plaatje met de metalen klem aanwezig is, anders kan je het sein niet programmeren. Ik neem aan dat je nog wel snapt hoe je de draadjes moet aansluiten, maar vooruit: de voedingsstekker

Belangrijk om mee rekening te houden: Het programmeerprogramma wordt na 30 seconde niets doen gestopt. Als je halverwege was, kun je weer opnieuw beginnen.

Maak in je CS3 een nieuw magneetartikel met het adres waarop je dit sein wilt hebben, kier hier lichtsein HP0/1. Zorg dat deze op "rood" staat.
Druk op stop en op go. Als het goed is, gaat het sein nu afwisselend rood en groen laten zien, dit knippert. Je zit nu in programmeermodus.
Druk het magneetartikel naar "groen". Als het goed is, gaat je sein nu ook weer knipperen. Dit kan enige seconde duren, waarbij eenmaal beide seinbeelden gelijktijdig getoond worden.

Je 76391 is hiermee geprogrammeerd. Druk nu op stop bij je CS, dus schakel de baanspanning uit, en verwijder de klem met het kartonnen plaatje. Bewaar dit goed, alleen zo kan je hem herprogrammeren. Als je deze verwijderd hebt, schakel de baanspanning weer in en kijk of het sein werkt.

Ik heb het zo gedaan met mijn IB, morgen zal ik even mijn CS3 te voorschijn toveren om dit nog eens over te doen. Het zou moeten werken, maar nu wil ik het weten ook :P

Groet,
Laurent
Re: Bloksein 76391
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Bloksein 76391
Net mijn CS3 tevoorschijn gehaald en het even getest. In het deel hierboven enkele aanpassingen gedaan, maar specifiek voor sein 76391 durf ik te zeggen dat het werkt. De andere seinen heb ik niet, dus kan ik niet testen.