Heren,
Bedankt voor al jullie reacties.
Voordat ik deze vanochtend las, was ik zelf ook al tot de conclusie gekomen, dat de sleper beter midden onder het draaistel kon zitten. Maar zoals op de foto's uit bericht 1 was hij af fabriek zo geleverd. Kennelijk had één van de monteurs zijn/haar bril niet op
.
Ik had eerst al een "hoedje" op de sleper geplakt, zodat hij de as en de wielen niet kon raken, maar dat gaf als neveneffect dat de sleper niet ver genoeg omhoog kon en dus uit de rails getild werd.
Daarna toch maar de sleper eraf gehaald en in het midden gezet. Dat gaf al een aanmerkelijke verbetering, geen kortsluiting meer in bochten. Op wissels werd hij nog wel uit de rails geduwd (laagste snelheid van de loc).
Daarom de sleper maar iets bijgebogen, zodat hij wat minder ver naar beneden uitsteekt. Daarmee bleek het probleem eigenlijk grotendeels verholpen te zijn; alleen op één wissel komt hij nog iets omhoog (de wielen draaien niet, maar blijven wel net binnen de rails).
@Harald, bedankt voor de link naar jouw ombouw. Ik kan niet helemaal nagaan of deze op dezelfde wijze opengaat, ik zie onderin wat klemmetjes die door een gat steken (zie laatste foto rechts boven het rechter wiel). Die van de trapjes losmaken is wel een goeie. Wellicht iets voor een workshop "decoderinbouw met LED's"
Maar dit decoderprojectje schuift even door naar later...
Groet, Paul