Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

cs3

Gestart door sjeffanaat zondag 30 april 2017, 11:52:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs3
sjeffanaat
gast

cs3
wil overstappen op cs 3 van marklin maar wil graag weten wat het verschil is tussen cs3 en cs3 plus want die is 200 euro duurder
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
De CS3+ heeft een galvanische scheiding aan boord, kan als slave gebruikt worden door de aanwezigheid van de Märklin-BUS ingang en heeft een directe S88-N ingang aan de onderkant, bij de CS3 zul je er eerst een S88-L module tussen moeten hangen en aan de Märklin-BUS moeten koppelen.

Door de galvanische scheiding kan je, volgens de boekjes en diverse fora, de booster van een CS3+ alsnog gebruiken als je deze in een systeem hangt waar al een CS3 in zit. Andersom kan niet. Van de CS3+ kunnen er meer dan 1 in het Märklin-BUS netwerk zitten, de CS3 in theorie niet (schijnt wel weer te kunnen via de normale netwerkaansluiting).

Wellicht helpt het je, wellicht niet: Ik ben voor een CS3 (60226) gegaan en die heb ik inmiddels in huis.
Re: cs3
sjeffanaat
gast

Re: cs3
Dank je Laurent
De cs3 (60226) werkt dus ook perfect, en daar kan ook met de tijd een booster op ??? en waar dient dan een slave voor ??
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
De slave is gewoon een extra CS, een CS2 (60214 of 60215) of CS3+ kan dat zijn. Stel, jij hebt een heel lang station met aan 2 kanten een rangeerterrein en wilt aan beide kanten kunnen rangeren en bedienen, dan kan je ervoor kiezen om daar een tweede CS neer te zetten. De in de CS3+ aanwezige booster zou je kan kunnen gebruiken als booster (zegt men). Je hoeft dan dus een losse booster minder te kopen. Boosters kunnen er gewoon aan, zowel de 3 als de 3+. Hoe dat gaat is per booster verschillend.
Re: cs3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: cs3
Goedkoper dan een tweede slave CS3 of CS2 is het programma CS2.exe, waarmee je op een PC een tweede virtuele centrale creert.

Dit is een ander programma dan de VNCviewer die alleen een digitale bedienbare kopie van het CS3 scherm maakt.

John
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Dat ken ik, ik heb het diverse malen geprobeerd te draaien, vanaf 2 systemen inmiddels, maar bij het inladen van de loklijst komt er een freeze in het programma en verschijnt vervolgens de status: "Reageert niet.", waarna alleen geforceerd afsluiten van het programma nog uitkomst biedt.

VNC is leuk, maar vraagt wel bediening per muis. Op de tablet vind ik het niet echt heel prettig werken.

Laurent
Re: cs3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: cs3
Er is voor de VNC viewer nog een andere optie om het bevriezen van het scherm op te heffen.
Via de menubalk bovenin het VNCscherm kun je een pull down menu openen. Daar staat een optie 'refresh screen'.
(Helaas geen hotkey).
Daarna draait het VNC scherm weer.

Over de oorzaken heb ik nog geen duidelijkheid. Het kan de processor of RAMgeheugen van de PC zijn.
Ik heb begrepen dat bij de software versie 1.3.0 van Marklin het minder vaak optreedt.

John
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
De CS2.exe freezed. ;)