Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Spotfoto's van Herman05

Gestart door Herman05 zaterdag 29 april 2017, 10:10:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Leuke pano!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Beste forumleden,

Vandaag ben ik weer bezig geweest om twee artikelen die ik op mijn oude website had, te verhuizen naar mijn nieuwe webpagina. Dit koste wat meer tijd dan gepland. Niet alleen kon de tekst herschreven worden, maar ook de foto's mochten hier en daar nog wel bijgewerkt worden. Daar had ik 10 jaar geleden wel wat meer op mogen letten.  :D

Overigens heb ik mijn nieuwe site vorige week ook weer verhuisd (van Joomla naar Wordpress) zodat mijn foto's op deze pagina helaas niet meer zichtbaar zijn. Ik ga nog kijken om de foto's weer zichtbaar te krijgen.

We beginnen met paar foto's uit het artikel 'De laatste dagen van de tram Houten - Houten Castellum'







Het tweede artikel dat is teruggeplaatst gaat over het 'Verplaatsen stationsgebouw station Houten'. Ook hiervan een paar foto's in dit topic.







Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Altijd leuk, verplaatsen......
Wel leuke foto's trouwens.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen dagen weer bezig geweest om een oud verslag over de SSN reis naar Thüringen van 2007 online te zetten. Het hele verslag is hier terug te vinden.
Voor degene die geen zin hebben in een verslag, hieronder nog paar foto's.









Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Bedankt voor het plaatsen van deze schitterende foto's. :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's Herman  :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Dank je wel Michel en Dick!

Ook gisteren heb ik niet stil gezeten en heb een oud verslag van de SSN Harz Expres weer op mijn site geplaatst. Klik hier voor het gehele verslag en om de film te kunnen zien. (filmformaat wordt niet ondersteund door het forum.)

Daarnaast hieronder nog de mooiste foto's van het verslag.













Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer een lust voor het oog, Herman. Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Leuk verslag Herman, mooie foto?s heb je weer gemaakt, je filmpje kan ik met de ipad niet bekijken, helaas.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Tsja Frank, Apple hè ;) Met een android toestel kun je wel gewoon kijken.
Ik zie echter op mijn eigen iPad ook dat de opmaak redelijk kapot is om de één of andere reden. Daar ga ik nog wel naar kijken.

@Hans, bedankt!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie opnamen, Herman. :thumbup:
De film vind ik héél goed gemaakt :important:
Op de schermen van m'n BTO laptop en mijn eigenbouw desktop zie ik niets onregelmatigs. :D
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraai weer!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Al meer dan 120 dagen geleden dat voor het laatst iets in dit topic is gepost. Hoogste tijd dus voor weer een foto. Dit keer de DM'90 van het spoorwegmuseum die gisteren voor de 'Vereniging Vrienden van het Spoorwegmuseum' op weg was naar Beverwijk ter hoogte Blauwkapel in Utrecht. Op de achtergrond het enige overgebleven oude seinhuis in Utrecht.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Het was die 120 dagen wachten waard hoor deze mooie foto maakt alles weer goed. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent... :)

Alweer ruim een maand geleden ben ik met moderator Marcel een dagje aan het treinspotten geweest in Duitsland nabij Eilsleben. Zoals gewoonlijk ben ik traag met het verwerken van de foto's. Maar het goede nieuws is wel dat er al een aantal foto's online zijn gezet en nu dus ook op het forum gedeeld kunnen worden. Waarschijnlijk volgt de rest van de foto's komende dagen. Wil je alle foto's zien, dan kun je het beste hier klikken.

We beginnen is met een toevallig voorbijkomende HEX LINT:


Uiteraard rijden hier ook gewone reizigerstreinen van DB.


Ook de Intercity 2 mag natuurlijk niet ontbreken...


Maar waar we natuurlijk echt voor komen zijn de goederentreinen. Hoogtepunt van de dag is wel deze volledig gevulde Captrain trein met Walter trailers.  8o


Deze LTE trein was overigens ook leuk om te zien. :)


En de laatste foto in dit bericht is één van de werktreinen die langs komt gereden. De werktrein is een stopmachine met daarachter een ballastafwerkmachine. De stopmachine wordt bij onderhoud gebruikt om het spoor op de juiste hoogte en zijdeligging te leggen en om de ballast onder het spoor te verdichten.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's Herman!  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer erg mooi in beeld gebracht, Herman!   :thumbup:

Bedankt voor het delen.
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto?s Herman, die witte Vectron vind ik ook heel fraai (ik heb de Marklin diesel versie van de Vectron).
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraai Herman!
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's. :)

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanochtend was de SSN onderweg van Rotterdam naar de VSM. Onderweg bij Vechten heb ik de SSN (met nog 3 fotografen) opgewacht.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie plaat!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen dagen ben ik weer bezig geweest om paar foto's online te zetten. De foto's zijn allemaal gemaakt eind augustus 2018 in Duitsland. Onderstaand een paar tumbnails. Klik op de foto om de foto in groter formaat te zien. :) (foto's waren een beetje te groot)





          
           
           

Groeten,
Herman

Edit Herman05: Foto's iets beter gegroepeerd.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie platen op mooie plekken.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hierbij weer is een kleine update. Ik heb weer 6 foto's toegevoegd van mijn spotdag op 23 augustus 2018





           
           

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's laat je weer zien Herman. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Wederom erg mooie foto's :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Traditioneel wordt half december door de Stoomstichting Nederland (SSN) een Kerst Express gereden. In 2018 staat een bezoek gepland aan kerststad Maastricht. Het is een grauwe dag wanneer op 15 december 2018 de Kerst Express met ruim een kwartier vertraging rond 10.58 uur langs Boxtel komt gereden.

Helaas heeft de Stoomstichting verkeerde kolen ontvangen waardoor het niet mogelijk is voldoende druk op de ketel te houden. Hierdoor is het niet mogelijk om de trein tot Maastricht door te rijden. Een flinke tegenvaller voor reizigers en vrijwilligers van de SSN. In Weert wordt de trein aan de kant gezet en worden reizigers overgeplaatst in een standaard NS dubbeldekker waarna ze alsnog de eindbestemming Maastricht bereiken.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Sfeervolle foto laat je ons weer zien Herman. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanochtend heb ik maar de camera meegenomen naar het werk. Onderweg wilde ik een foto maken van een dubbele ICE in de ochtendzon. Daarnaast was dit ook het moment om 'vreemd' te gaan en metrolijn 51 -die vanaf zondag niet meer doorrijdt naar Amstelveen Westwijk- te fotograferen. Beide zijn enigzins gelukt. Dat wil zeggen; de ICE heb ik 's ochtends gefotografeerd op weg naar het werk. Terugkomend van het werk was het tijd om metrolijn 51 te fotograferen.





Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Beste 3railers,

Vandaag heb ik weer twee foto's van afgelopen zomer toegevoegd aan mijn album. Beide foto's zijn in Lintorf genomen aan het begin van de avond. We trappen af met een LTE kolentrein:


En we eindigen alweer met een DB Cargo unitcargo trein die bestaat uit onder andere staalwagens, ketelwagens en containerwagens:


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanmiddag weer 3 foto's uitgezocht en geupload. Uiteraard wil ik deze foto's ook weer met jullie delen.

Foto 1: Een betrekkelijke nieuwe Rheincargo locomotief met een sleep wagens voor het vervoeren van bijvoorbeeld cement.


Foto 2: De zon komt beter te staan op de late avond. Een korte DB cargo trein met slechts 3 wagens komt voorbij gereden.


Foto 3: En de laatste foto een door NIAG geleasede locomotief  met daarachter een sleep kolenwagens.


groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige foto's heb je weer geplaatst Herman. :) :thumbup:
Vooral de nieuwe Rheincargo loc is erg fraai. :)

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie platen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Beste 3railers,

Afgelopen week weer op pad geweest in Duitsland en langzaam aan begonnen met het uitzoeken van de foto's.
De eerste foto van vandaag is een DB Cargo Ludmilla op de Ruhrbrücke.



De tweede foto van vandaag is een foto van een Thysenkrupp trein met VTG en Wascosa wagens.



Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Beste 3railers,

Vandaag weer verder gegaan met het uitzoeken van de foto's.

We beginnen met een containertrein van RheinCargo:


De tweede foto van vandaag is een werktrein die wordt getrokken door RTS. Klik voor meer informatie op de foto:


De laatste foto die ik heb gemaakt op 6 juni 2019 is een DB Cargo trein waarbij als tractie gebruik wordt gemaakt van 2 Siemens Vectrons.


Na een paar halve liter bier was het tijd om te gaan slapen. 's Ochtends vroeg stond namelijk al een volgende spotplek op het programma. Om half 8 kwam een fraaie SBB Cargo containertrein voorbij gereden.


En als je dan nog even wacht, dan staat de zon nog wat hoger en krijg je de mogelijkheid om een prachtige foto te maken van een DB Cargo trein.


Tijd om verder te gaan naar een volgende plek. Je moet even wachten, maar dan komt toch echt na paar uur een Railflex locomotief langs gereden. Bedoeling was om langs deze spoorlijn een Ludmilla te spotten, maar dat is helaas niet gelukt.


Ludmilla-alert! :)


Tijd om verder te rijden naar Düsseldorf waar een Br151 voorbij komt gereden.


De laatste foto die ik met jullie wil delen is een door DB Cargo getrokken kolentrein.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige foto's Herman. :) :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige foto's Herman.
Bedankt voor het kijkplezier.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Bekende plekken. Mooie foto's.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Erg leuk om te zien.
Vooral dat dieseltrein'tje'
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Het weekend van 7 en 8 september 2019 wordt door de VSM het evenement 'Terug naar Toen' georganiseerd. Ook de Stoomstichting Nederland draagt hun steentje bij aan dit evenement. Op 6 september 2019 is een lege trein van Rotterdam onderweg naar Beekbergen. Precies op tijd om 16.32 uur komt de 01 1075 in volle vaart door station Utrecht Vaartsche Rijn gereden.


Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Nog even een regenachtig fototje van de 01 1075 op de terugweg vanaf 'Terug naar toen'.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie plaat :)
Volgens mij kreeg deze elders de tip dat hij beter gemaakt 'had kunnen worden' met een trapje....
De beste stuurlui staan aan wal (op een trapje)

;)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Ach, ik ken die beste man persoonlijk. En hij heeft in dit geval gewoon gelijk. Desalniettemin ben ik blij met de foto die ik heb gemaakt. :)

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
:)
Gewoon een drone meenemen de volgende keer  ;)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Gisteren en vandaag waren weer de Stoomtreindagen. Laten we maar beginnen twee foto's van de pendeltrein tussen het SSN depot en Gouda.

De eerste rit op zaterdag is gereden door de 23 076 van de VSM die speciaal voor deze dagen naar Rotterdam is gekomen. Met ruim 10 minuten vertraging komt de trein vanuit Gouda door Moordrecht gereden.


De tweede foto is wederom de pendel maar dit keer met de 23 023 ervoor als tractie.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Spotfoto's van Herman05
 B) Errug mooi, vooral de eerste plaat is een plaatje. :thumbup: :)

Dirk-Jan
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,

Zoals bij de meesten van jullie wel bekend moeten de aan Ferotrans verkochte DM90 treinstellen verplaatst worden omdat gewerkt wordt aan het emplacement van Nijmegen. Vandaar dat VolkerRail de afgelopen dagen een aantal ritten heeft uitgevoerd naar de Houtrakpolder in Amsterdam.

Op de foto de tweede rit van woensdag 13 november in Amersfoort. Klik voor meer informatie over de rit.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie plaat!