Hoi Allemaal,
Eergisteren ben ik weer op pad geweest. Dit keer weer gewoon in Nederland. Ik weet nu ook weer waarom ik dat niet zo vaak doe want het aanbod valt eigenlijk tegen. Vanwege de afsluiting van de Moerdijkbrug had ik gehoopt dat er wat meer over de Betuweroute ging, maar dat viel eigenlijk tegen.
De eerste goederentrein was een kolentrein van DB Cargo. Leuk treintje vanwege de witte BR189 922.

De tweede trein liet echter een uur op zich wachten en was een containtertrein van KombiRail Europe met de BR 186 455 als tractie.

Ik besloot verder te reizen om langs het traject Utrecht - Den Bosch te gaan staan in de hoop dat daar meer voorbij kwam. Vanwege werkzaamheden bij Eindhoven viel echter ook dit erg tegen. Anderzijds bood deze plek wel de mogelijkheid om een gemoderniseerde VIRM op de foto te zetten.

En naast dat gemoderniseerde spul kwam uiteraard ook nog de oude VIRM langs.

Soms vraag je je af waarom een trein op het bewuste baanvak rijdt. Zo ook onderstaand SGM3 treinstel wat na een uurtje weer terug kwam gereden. (matrit)

Uiteraard kwam de SLT ook weer voldoende voorbij. En omdat ik toch langs het spoor stond ook hier maar een foto van gemaakt.

Tot slot nog even bij Vechten wezen kijken, maar was eigenlijk wel klaar met het treinspotten. Het aantal goederentreinen was zeer beperkt en nadat er een aantal personentreinen langs waren gekomen besloot ik maar weer naar huis te gaan.

Voor meer foto's check mijn website:
www.railplaza.nlGroeten,
Herman