@Marcel
Reed je oom ac of dc? 2-rail of 3-rail?
@Erik en Ben
Ik ben het met jullie allebei eens. Zeer fraai vastgelegd, totaal onduidelijk hoe het werkt, wel herkenbare componenten waardoor je b.v. kunt aangeven welke kaart de voeding levert voor de schakelingen. Erg veel transistors-oude-stijl, zo op het oog geen relais, wel veel flipflops. Die flipflops zou je zo moeten fotograferen dat je de datasheet kunt opzoeken, aan de hand van het nummer dat erop staat. DAt lukt me niet met deze foto's.
Het geheel doet denken aan schema's uit een oude Duitse MIBA. Aan de praat krijgen lijkt me uitgesloten.
Die flipflops geven nog het beste aanknopingspunt, denk ik. Eigenlijk had ik timer-chips verwacht, en dus schakelingen tegen min, met inverters om daar dan weer plus van te maken, maar ik zie ze niet, op het eerste gezicht. In de jaren '70 was die truc niet ongebruikelijk, vooral bij 2-rail banen. Je kon dan tegen de negatieve spoorstaaf een soort treindetectie doen: op basis van wielcontact.