Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Voorlopig BZN

Gestart door guuske zaterdag 08 april 2023, 20:52:43

Voorlopig BZN

Voorlopig BZN
Mijn eerste bak met als thema een machinefabriek is al weer een tijd rijvaardig. Af wil ik niet zeggen, want wanneer is een modelspoorweg nu echt af.
Al een tijdje liep ik rond met het idee voor een tweede module, geïnspireerd op de Maaslijn in het dorp van mijn jeugd. In de zomer van 2021 heb ik een module bak gebouwd, maar daarna niet meer verder aan gewerkt.
In de kerstvakantie van 2022 ben ik beginnen omdat één van onze leden zich helaas moest terugtrekken voor de Nederlandse modelspoordagen. De bak is in een ruwbouwfase rijvaardig en heeft als zodanig nu nog een voorbeeld functie als module in opbouw.
De bak is in principe heel basic, zonder remmodule. De bedoeling is een hoge spoordijk met in het midden een onderdoorgang voor het autoverkeer. Om dit te bereiken is de bodem van de bak 10 cm verlaagd. Voor nu lijkt het op een lange brug, maar dat zal in komende tijd veranderen.

Voorlopig heeft deze module nog geen naam, vandaar BZN (Bak Zonder Naam).
Hij zal ook komend weekend op MobExpo te zien zijn als onderdeel van de 3rail forum modulebaan.
Re: Voorlopig BZN

Re: Voorlopig BZN
Hier nog een foto van de BZN op de Nederlandse modelspoordagen van januari.