Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco 68945 - BR 203, DBAG

Gestart door Ragoem vrijdag 01 april 2016, 18:39:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68945 - BR 203, DBAG
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Roco 68945 - BR 203, DBAG
Kan iemand mij vertellen hoeveel aangedreven assen dit model heeft in de 3-rail variant?
Mij is bekend is dat de 2-rail er 4 aangedreven heeft en de 3-rail minder maar niet hoeveel.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Twijfel. Tenminste één as (index 26) heeft geen tandwiel: https://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/68945_11285.pdf

Zie ook http://veiling.catawiki.nl/kavels/717913-roco-h0-68945-dieselloc-br-204-van-de-db-bahnbau

Ik denk dat één as van het sleperdraaistel aangedreven is. Maar zeker weten doe ik het niet.

Gr, Ben.
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Dank je wel Ben.
Op de PDF staan 3 verschillende wisselstroom assen maar er staat niet bij van welke je er twee nodig hebt. Heb al wel de drie verschillende assen in huis.
Ben nog aan het wachten op de wisselstroom afdekkap van het draaistel met sleeper waarna ik hopelijk kan zien welke as ik extra nodig heb, maar als iemand het me nu al kan vertellen kan ik die as gelijk meebestellen en hoef ik niet weer een (paar) maand extra te wachten tot ik alle onderdelen heb.
Ben namelijk een gelijkstroomversie aan het ombouwen naar wisselstroom maar kan dus nergens vinden welke as er twee keer in zit.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
1x nr. 24, da's met tandwiel en 2 bandjes en 1x nr. 25, met tandwiel zonder bandjes. Die komen samen op het draaistel zonder sleper.

En dan is het gokken: 2x nr. 26 zonder tandwiel OF 1x nr. 26 en nog een extra nr. 25 als je op 3 aangedreven assen kunt rijden. Ik zou voor het laatste kiezen. Je kunt het tandwiel er eventueel afhalen met wat handigheid.

Als je lange sleep moet trekken kun je overwegen 2 assen nr.24 met bandjes te nemen maar niet op één draaistel. Persoonlijk ben ik niet zo gek op die bandjes maar soms moet het. :D

Gr, Ben.
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Ter informatie van de gene die dit draadje vind en met hetzelfde probleem zit.
Het moeten er twee zonder tandwiel zijn en twee met tandwiel (waarvan een met en een zonder antislipbandjes)
Het draaistel waar de sleper onderkomt is namelijk geheel niet aangedreven.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Waarom ze niet naar een click sleper en kleinere metalen tandwielen gaan net zoals marklin dan kun je gewoon 4 aangedreven assen blijven gebruiken ;)
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco 68945 - BR 203, DBAG
antwoord van ragoem is het juiste.Als je trouwens assen met tandwieltjes besteld zit je altijd goed.Kan je gewoon het tandwieltje wegknippen.Heb ik bij mijn ombouw roco reeks 20 ook gedaan.