Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Telex 3026

Gestart door Prince-_- donderdag 29 november 2007, 02:39:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Telex 3026
Prince-_-
gast

Telex 3026
Bij m'n vader zijn oude loc ontbreekt het achterste wielstel van de tender. Dus ik vraag me af of dit wielstel nog te verkrijgen is (met telex) of dat we er een ander wielstelletje (of alletwee) van een modernere loc kunnen onderzetten.

Als iemand hier perongeluk iets liggen heeft zou dat ook tof zijn..  :lol:
Re: Telex 3026
Robber
gast

Re: Telex 3026
De draaistellen van de 3047 passen er ook wel onder, maar of die nog te krijgen koop zijn durf ik niet te zeggen. Vraag het eens aan Keuterman, of anders en zoektocht op de beurs in Houten.
Re: Telex 3026
Prince-_-
gast

Re: Telex 3026
zouden de stellen van de 37841 of 37883 ook onder passen? kan er iemand mij een afbeelding geven hoe die tender er vanonder uitziet? Ofwel ga ik eens kijken in de winkel ;-)
Re: Telex 3026
Lokpaint
gast

Re: Telex 3026
Hoi,

Ik heb nog zo'n ding liggen. Moet alleen even diep graven waar, en volgens mij is de telex magneet ook defect. Deze zou je even opnieuw moeten wikkelen.

Andere loks passen zeker niet, en zonder telex heb ik ze ook nog :D

Dit naar aanleiding van je TELEX verhaal bij de FM800. Verwar je het oude relais misschien met een TELEX relais, deze zien er op het eerste gezicht namelijk bijna hetzelfde uit. Het oude relais heeft twee contactveren, de telex drie.

Bart
Re: Telex 3026
Prince-_-
gast

Re: Telex 3026
Het setje met wielen waar de telex op zat is bij die loc weg, m'n vader zei dat hij die ooit aan iemand gegeven had om te herstellen maar niet heeft teruggekregen.
Op die tekening van de FM800 vertelde m'n vader dat hij de spoel niet zag zitten en het dus waarschijnlijk, op de 800,  een gewone RELEX is.

Hij weet wel zeker dat het een TELEX was, en daar twijfel ik niet aan, want hij kent die loc vanbinnen en vanbuiten.

Hoeveel zou je ervoor willen?
Re: Telex 3026
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Telex 3026
Hallo Wouter,

ik lees net dat de 3027 dezelfde tender heeft gehad als de 3026 en deze was ook uitgerust met Telex koppeling.

Als Techniek wordt genoemd Koppeling Type 11 B, en deze wordt bv ook bij het bekende diesel locje Db 260 toegepast,

Spoel etc. moet dus te vinden zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Telex 3026
Lokpaint
gast

Re: Telex 3026
Citaat van: wissels op donderdag 29 november 2007, 23:44:37

Spoel etc. moet dus te vinden zijn.


De spoel zit aan het draaistel vastgeklonken en kan niet verwijderd worden, evenals de koppeling.

@prince, als ik hem gevonden heb de kosten van de postzegel :D

Bart


Re: Telex 3026
Prince-_-
gast

Re: Telex 3026
Ah bedankt  :D ik zal er dan wel iets bijdoen voor de moeite ;-)
Maar die magneet wikkelen, is dat moeilijk?