Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

smeerzooi

Gestart door krokodil68 dinsdag 25 april 2017, 19:17:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
smeerzooi
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
smeerzooi
Beste mede modelisti,

graag wil ik weten waar jullie mee smeren. Ik heb mijn oer v100 en v60 een grote beurt gegeven en vraag mij af waar jullie nou mee smeren en reinigen. bijvoorbeeld WR24 of trix vet en roco olie.


Groeten Jeroen
Re: smeerzooi
Ben den Hollander
gast

Re: smeerzooi
 :offtopic: Weddenschap is gestart......
Re: smeerzooi
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: smeerzooi
Motorolie.
Bij de tandarts een spuit met naald gescoord om de asjes een drupje te geven.
Bij de insiderlok 1996 een replica-Krokodil uit jaren '60 geloof ik zit ook een replica van het originele boekje en daar staat het in vermeld.
Metalen tandwielen dun smeren met vet op de tanden.

Re: smeerzooi
Jørg
gast

Re: smeerzooi
-Jeroen:
Ik gebruik een zeer kleine hoeveelheid Molybdeen vet op de tandwielen van een loc.
Wordt niet hard na verloop van tijd.

Smeervet Molybdeen. Eurol Molybdenum Disulphide MoS2 vet is een multi purpose smeervet samengesteld uit minerale basisoliën, lithium zeep en molybdeen disulfide. Deze laatste toevoeging bindt zich chemisch aan de metaaloppervlakken waardoor wrijving tot een minimum wordt beperkt. Biedt goede weerstand tegen oxydatie en corrosie en is waterbestendig. Daarnaast heeft het een goede mechanische stabiliteit waardoor de levensduur van het vet zeer lang is. Aanbevolen voor de smering van zwaarbelaste glijlagers, homokineten, chassissmeerpunten, grondverzet-machines en landbouwwerktuigen.
Re: smeerzooi
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: smeerzooi

Ik gebruik al 40 jaar het zelfde flesje naaimachine-olie en breng het aan met een kopspeld.
Het teveel wordt meteen afgedept met een wattenstaafje.
Dat spul verhardt niet.

Grtz Tony