Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

tweede leven voor Fyra

Gestart door Maarten Marklin donderdag 20 april 2017, 20:13:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
tweede leven voor Fyra
Ik las vandaag in de ProRail nieuwsbrief dat Trenitalia van plan is om de Fyratreinen in te gaan zetten vanaf juni op Lecce, Rome en Bari.
De verkoop levert NS 21 miljoen euro op.
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Maar wat hadden ze ooit gekost ?

groet
Harald
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Ik meen dat NS 200 miljoen betaald heeft en 125 miljoen terug heeft gekregen.
Dus als de 21 miljoen er bij de 125 wordt opgeteld, een 50 miljoen verlies op de Fyra aankoop.
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: tweede leven voor Fyra
hotsikideee wat een verlies.    :(

groet
Harald
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Dat is het niet alleen want er zijn nog meer kosten gemaakt vanwege de vertraging zoals vervangend vervoer etc.
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2013

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Even ter aanvulling.

Er is pas sprake van max 21 miljoen euro vergoeding als er een succsvolle doorverkoop is.
In de overeenkomst, die NS  destijds met AnsaldoBreda heeft afgesloten staat dat NS 3,5 miljoen per verkocht treinstel krijgt bij verkoop van het zevende t/m het twaalfde treinstel.

Dus zover zijn ze nog net en hoe luidt het spreekwoord ook weer:

men moet de beer niet verkopen voordat hij geschoten is.

met vriendelijke groet
guillaume
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Ach, de treinreiziger (cq belastingbetaler) betaald uiteindelijk toch het gelag.
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Ja, ja, samen met de 'zuiderburen' moesten we zonodig een geheel nieuw ontwerp (trein) kiezen! Een bestaand model had toch beter geweest!  >:-D
Re: tweede leven voor Fyra
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: tweede leven voor Fyra
En aan welk des tijds bestaand model had je dan gedacht?
Re: tweede leven voor Fyra
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: tweede leven voor Fyra
ICE of extra Thalyssen kopen was toendertijd vele malen interessanter.
Re: tweede leven voor Fyra
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: tweede leven voor Fyra
Vanwege diverse omstandigheden was dat helaas niet mogelijk. Hoe die vork precies in de steel zit is in oudere draadjes over dit onderwerp terug te lezen en er is zelfs een boek over geschreven. Natuurlijk: voor het gevoel was het logisch geweest bestaande, beproefde treinen te kiezen. Helaas mocht het niet zo zijn.