Beste Roel,
Ik sta op diverse forums bekend als de "Raptorman", klopt natuurlijk ik rijd er al 11 jaar mee en daarvoor een aantal jaren met de voorganger van Raptor met de naam Trainbrain.
Een jaar of 8-9 geleden ben ik in Den Bosch bij een man geweest, die digitaal reed en analoog schakelde, stroomloze secties door een rood sein, en bezetmelders om de seinen te schakelen, binnenkomst van de trein op spoor A gaf het groene sein voor de trein op spoor B, binnenkomst op spoor B gaf spoor C groen en, je kunt het wel raden, binnenkomst op spoor C gaf spoor A groen (het is lang geleden, dus precies weet ik het niet meer)
Hij had een Raptor gekocht en terugmelders, was aan het hobbyen geslagen, maar het liep nog niet zoals het moest lopen, dus ik er naar toe en samen kwamen we er uit natuurlijk, zijn grote verrassing kwam toen ik tegen hem zei: haal er eens een trein af, dan zul je zien dat de treinen ook afwisselend naar A, B en C gaan rijden.
Daarna ook nog laten zien met even een meldpunt te schakelen, dat de trein ook nog kan gaan remmen.
Alleen de seinen schakelden niet goed, moesten nog decoders aan, verder bedacht hij het e.e.a. aan verbouwwerk ging doen, hij was bij het afscheid enthousiast en hij heeft me niet meer gebeld, dus zal het wel goed afgelopen zijn.
Moraal van het verhaal: het is allemaal niet zo moeilijk, maar goed ook, want als je er eenmaal aan begint......
Groet, Anne W