Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

lux

Gestart door br 53 woensdag 14 december 2016, 20:26:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lux
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
lux
wie heeft er ervaring met lux 9635
Re: lux
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: lux
Ik  :)
Niet als set in 1 keer aangeschaft maar rij met alle drie.
Gr Matje
Re: lux
Lid sinds: 2013

offline
Re: lux
Gekocht als set bij Bessere Preise, maar bestaat effectief uit de 3 verschillende delen - niks extra en/of meer (behalve de prijs dan).

Ze rijden op mijn baan goed mee - tot op heden geen klagen.
Let wel - ze worden getrokken. In het begin werden ze geduwd, en dan werden ze regelmatig uit de bocht/wissel geduwd (dus verzwaren is de boodschap als je wil duwen - maar moet ik zelf nog uitproberen)




Re: lux
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
Re: lux
bedankt hans

maar wat is de goede volgorde en het totaal gewicht want ik denk dat mijn 3029 het niet aan kan 

Re: lux
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: lux
Ik heb er een (mfx) 1200 voor gezet.
1 railborstel
2 middenrail reiniger
3 stofzuiger

Al met al best zwaar maar het gaat.
Gr Matje
Re: lux
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
Re: lux
dat word dus voor de zwaare jongens de v-188 of br53
Re: lux
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: lux
of en bolle neus
Re: lux
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: lux
Er moet een flinke loc voor ja, heb hier niet zo veel bijzonders en alleen de zuiger + slijper is voor de 50er al een flinke sleep...
Re: lux
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
Re: lux
ik doe de BR 86 u. Dampfschneeschleuder er voor rij nu ook voor de kat zijn kont rond
Re: lux
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: lux
Bij het surfen naar railtjes vond ik vanavond bij een bekende verkoper van rails
een advertentie op marktplaats voor een set van de lux zuiger en slijper AC. Zonder decoder, maar
met bewegingsdetectie. Als het spul rijdt gaat het aan de gang. Na het stoppen van de loc schakelt het af.
Stond geen prijs bij.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: lux
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: lux
Hoi,
Mijn middenrailreiniger werkt zonder problemen op basis van bewegingsdetectie. Zodra de trein stil staat stopt de middenrailreiniger.
Mijn overige schoonmaakwagens, LUX stofzuiger en railborstel, zijn voorzien van een decoder die zo geprogrammeerd zijn in iTrain dat ze aangaan zodra de trein gaat rijden en stoppen .
Gr Matje
Re: lux
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: lux
Heb ze ook alle 3 met bewegingsdetectie en werkt prima. Meestal laat ik de loc (Mak 6400) duwen zodat deze over het schoongemaakte spoor rijdt en dus niet blijft staan, mits niet te hard lopen de Lux wagens niet uit de rails. Gr, Hans
Re: lux
Aliebengalie
gast

Re: lux
Heb geen Lux (behoor niet tot de rijke tak v/d familie) maar een goedkopere versie.
Heb daar een decoder ingebouwd en deze rijd mee als 2e loc in iTrain op een constante halve snelheid kwa toerental.
Als de trekkende loc stopt , dan stopt ook mijn stof zuigert.

Werkt prima , en scheelt meer aspirientjes tegen de koppijn.

Mvg: Alex
Re: lux
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: lux
Ik ben nog armer, ik heb een Lux zonder schakel elektronica, dus de zuiger zuigt altijd, zo nu en dan laat ik de zuiger een poosje meerijden, dan gaat hij weer van de baan af.

Groet, Anne W
Re: lux
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: lux
Hoi,
Ik had er ook een LUX stofzuiger zonder electronica. Ik heb er een ESU lokpilot in gezet die ik in tractie laat rijden (iTrain) met de loc. Werkt prima, zodra loc gaat rijden gaat de stofzuiger ook aan.

Gr Matje
Re: lux
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: lux
@Anne: Als je nog een oude 6080 decoder hebt. Deze heb ik op de F1 aangesloten en is zo simpel te schakelen. Mijn vader heeft een oude delta decoder aangesloten, en kan het toerental zo ook nog regelen.

Meine
Re: lux
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: lux
Om terug te komen op de reactie van Arnold: Nee, ik heb er geen ervaring mee. Aan de andere kant, als dit gewoon werkt heb je niet meer nodig dan dat. Zelf heb ik wel een digitale set, maar feitelijk is dat nog meer werk, want dan moet je handmatig de zuiger/slijper aan en uit zetten, wat bij jou automatisch zou gebeuren (tenzij je in tractie rijd inderdaad). Ik zie geen noodzaak om iets anders te willen. Volgens mij heeft iedereen evenveel hekel aan die takkeherrie  :D :D
Re: lux
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: lux
ik heb een start stop set omgebouwd met 2 niet start stop erna.Verder ook een start stop omgebouwd met een relais van 3 volt die de motor aanstuurd in de volgende wagon.Simpel maar effektief.Zo heb ik 2 volledige start en stop stellen en valt die herrie wel mee.
Voor de ombouwers : de motortjes worden aangestuurd op 5 volt en ik heb nog relais van 3 volt op overschot.Realis parallel aan motortje in start stop en je kan de volgende wagon aansturen.Zo blijft het lekker betaalbaar en heb je top materiaal
Re: lux
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: lux
Ik heb ze alle 3 gekocht in Lelystad.
Werken perfect.

Gr Dennis
Re: lux
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: lux
Hier rijd ook een lux stofzuiger rond... De versie met bewegingsmelder. Werkt perfect en het helpt ook echt.

Met name het schaduwstation waar je met een normale stofzuiger niet bij kan.

Een pukopoetser vind ik persoonlijk onzin... Dit word vanzelf gereinigd door de slepers van de loks.

De sleper reinig ik wel tijdens regulier onderhoud.
Re: lux
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: lux
Ik heb de complete 3 delige set. Met bewegingsonsor. Nog niet veel gereden maar de "herrie" hoort erbij. Ik ga met de Ecos rijden en de "poetstrein" gaat regelmatig rond rijden. Tussendoor staat het stil op een opstelspoor. Zolang het stil staat geen herrie. Niet omdat het moet maar omdat het kan ;)
Re: lux
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
Re: lux
ik heb de railborstel en de railborstel maar gekocht want de middenrailwagen was er niet meer.
ze rijden nu met Br 53 met condens tender vol rook over mijn baan.
best mooi zo helaas kan ik geen foto`s maken (ben een beetje een digibeet)
Re: lux
Lid sinds: 2011

offline
Re: lux
 Beste mensen ik heb een nog veel goedkope oplossing :3wagons onder de eerste2 zitten Nochvegertjes(wat verzwaardmet lood)de eerste met ATF onder de tweedeeen vegertje als dweil Het laatste wagentje heeft een sleper,die ik met een groffe veil bewerk om de puko,s bij te werkenEn een lekker zwareBR081 hoervoor Dit werkt prima! Veel hobbyplezier Ruud
Re: lux
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: lux
Ik vraag mij met dit soort posts altijd af wat ik nou precies zo anders doe. Een stofzuiger snap ik, maar verder? Ja, toen ik mijn rails vochtig had gehad (met een natte doek afnemen was niet zo'n succes), had ik wat problemen in de eerste opbouw met vieze middenrail, maar eens gereinigd blijft het rijden. Alleen "nieuwe" tweede hands rails leveren wel eens contactproblemen, maar even netjes schoonmaken en alles loopt als een tierelier. Naar de middenrail hoef ik nooit om te kijken. Als er problemen zijn, dan is het eerder een loc die een vieze sleper heeft (vaak is de oorzaak te weinig gereden). 1x per sessie even alle rails met een droge doek afnemen, zo nu en dan rijdt er een Noch dwergje mee, verder niets aan het handje. En dan rijd ik, als ik de baan opbouw, heel veel met veel en lange treinen.