Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baan Striene

Gestart door Wheels zaterdag 15 april 2017, 19:00:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan Striene
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Baan Striene
Indruk van onze digitale Marklin  (C-rail) treinbaan aangestuurd via iTrain en Ecos 50200 en hoofdzakelijk Nederlands materiaal.
Onder een deel van de baan zijn de digitale modules t.b.v. aansturing etc te zien. Prima toegankelijk en overzichtelijk.
Onder het andere deel is een schaduwstation verwerkt.

Op de baan is tevens Faller Car Sytem in gebruik (rijdraad in bodemplaat gefreesd). Dit is voor mij nog vrij nieuw, weinig ervaring en tegelijk een mooie uitdaging.

Wat nu zichtbaar is, is het werk van mijn vrouw Wil (directeur creatieve ruimtelijke ordening van Striene) en ondergetekende (directeur techniek van Striene). Gestart na een verhuizing van de treinkamer in juli 2016. Verder zijn we nog druk bezig met de verfijning zoals de perrons en vele andere zaken.
In grote lijnen zijn we klaar.

Voorheen
21 meter rails
5 m2

Nu
70 meter rails
12 m2


Gr Matje en Wil











Re: Baan Striene
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan Striene
Ik heb niets met digitaal, maar de baan (trein en FCS) en de impressies (filmpjes) zijn indrukwekkend.
Ik hoop dat je in je ontwerp ruimte hebt open gelaten om sommige zaken toch met handbediening te kunnen blijven doen, want anders zou (voor mij in ieder geval) de charme er snel af zijn.
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Baan Striene
Hallo Matje en Wil, wat leuk dat jullie dit met ons delen. Ziet er allemaal goed uit.
Re: Baan Striene
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Striene
Wauw, wat een heerlijke baan, leuk dat je samen met je vrouw aan de hobby werkt.
Dat gebeurd hier straks ook als we aan scenery gaan beginnen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan Striene
Jørg
gast

Re: Baan Striene
Prachtige baan, dank voor het delen van de schitterende filmpjes,  :thumbup:
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan Striene
Hi Matje en Wil,

Leuke filmpjes en mooi gedaan allemaal.

groet
Harald
Re: Baan Striene
peterke33
gast

Re: Baan Striene
Matje en Wil

Wauw dat is een grote mooie baan, staan veel leuke details op  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Baan Striene
Hoi,
Beetje aan het experimenteren met Faller Car System. Neem een rolstoel, skater of motor op sleeptouw.

Enkele FCS wagens met een sleep van een rolstoel, motor en skater.
Deze zijn op een plastic slee gelijmd en met een koperdraadje aan de trekhaak van het voertuig gekoppeld.




Gr Matje
Re: Baan Striene
nobody
gast

Re: Baan Striene
 @citaat Leuk gevonden :important:
Ze riskeren wel een vette bon wegens "kleven" ...  :D
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan Striene
Leuk gedaan.   :)

groet
Harald
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Baan Striene
Onlangs nieuw aangeschaft met 50% korting in een helaas (inmiddels) gesloten winkel in Barendrecht.

Marklin 1252  en Roco 2402

gr Matje
Re: Baan Striene
peterke33
gast

Re: Baan Striene
Matje

Mooie aanwinsten veel plezier met je locs  :)
Re: Baan Striene
Martijn
gast

Re: Baan Striene
Een mooie baan. Ziet er goed uit, vooral de faller cars zijn een blikvanger  :thumbup:
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Baan Striene
Middels een TC420 Time programmable RGB LED Controller DC12V-24V 5Channel LED Timing dimmer een simulatie van dag nacht in 24 minuten gerealiseerd waarbij ook het treinverkeer is aangepast. In dit filmpje een kleine indruk van het effect.

Op de TC 420 zijn aangesloten: RGB en Cool wit led strip. Gedurende de nacht gaat automatisch de straatverlichting en verlichting in de huizen aan.

De hoeveelheid kleur en tijdsduur is te programmeren middels Pled en vervolgens over te brengen met USB op de TC 420.



Gr Matje
Re: Baan Striene
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan Striene
Heel leuk

groet
Harald
Re: Baan Striene
Een hele mooie baan, gaat jammer genoeg wel erg vlug.
Ik overweeg om ook een TC420 aan te schaffen, maar ik heb 5x3m RGBW ledstrip met 84 leds/m en
Verbruikt 20W/m. Te veel voor een TC420.
Moet ik er dan twee aanschaffen en proberen deze te synchroniseren of zijn er ook andere oplossingen
voor?
Alvast bedankt voor ev. Oplossing
LeoR