Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ik steel als de raven?

Gestart door Gerrit-1959 zaterdag 15 april 2017, 09:42:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ik steel als de raven?
Gerrit-1959
gast

Re: Ik steel als de raven?
 @citaat: I know. Ben ondertussen ook druk aan het knutselen aan de tafel, maar daar wordt te koste van veel tijd hele kleine stapjes gemaakt. Was al ver, maar heb door voortschrijdend inzicht toch weer een deel moeten afbreken, omdat de constructie niet voldoende was. Deze stapjes zijn te weinig om steeds te posten, maar zo gauw er weer een duidelijke stap is komt er weer een bijdrage in mijn topic: Dämmerunger Wald
Re: Ik steel als de raven?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ik steel als de raven?
 @citaat
@citaat @citaat

Wat op papier heel logisch en makkelijk lijkt kan in de praktijk toch nog problemen geven waardoor je weer moet aanpassen.

Gewoon beginnen met bouwen en wat mij wel hielp is het ontwerp enige tijd terzijde leggen en er daarna weer na kijken.
Nieuwe inzichten en ideeën komen dan vanzelf.
Bij mij is niveau 1 t/m 3 wel helemaal klaar (qua plan dan) maar over niveau 4 moet ik nog beginnen met nadenken en zal ik pas gaan doen als ik wat meer (in)zicht heb hoe het een en ander eruit komt te zien.
Re: Ik steel als de raven?
Gerrit-1959
gast

Re: Ik steel als de raven?
Hallo,

Nog paar detailwijzigingen:
- linksonder op tafelniveau de slanke wissel naar het binnenspoor gebracht en op de plaats van de slanke wissen een kruiswissel aangebracht. Hierdoor kan de railbus sneller op het binnenspoor komen.
- de spoordijk rechts dubbel spoor gemaakt. Hierdoor zijn op de spoordijk rechts wat meer mogelijkheden voor rangeren. Misschien nog een stel wissels aanbrengen om gelijk na de helling naar het binnenspoor te kunnen.

Wederom graag tips en tops.
Re: Ik steel als de raven?
Gerrit-1959
gast

Re: Ik steel als de raven?
Hallo,

Heb het plan op tafelniveau en spoordijk totaal op de kop gegooid. Vond het te 'steriel'. Dit is nu wat het is geworden. Graag feedback.
Re: Ik steel als de raven?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ik steel als de raven?

Hoi Gerrit,

Ik heb wat in paint geknoeid.
De slinger in de baan is leuk, maar ik zou hem een eind uitrekken, zodat je treinen er vloeiend  over gaan.
Als je dit zo laat, maken lange wagens een zwiep  :P

Grtz Tony
Re: Ik steel als de raven?
Gerrit-1959
gast

Re: Ik steel als de raven?
Hallo Tony,

Jouw 'geknoei' in Paint is natuurlijk weer onvolprezen. Ik zie, dat ik verzuimd heb om de 2 in 1 afbeelding van niveau 0 en 1 te plaatsen. Bij deze. Hier zie je, dat de slinger is aangebracht, omdat dit spoor onder de brug door gaat. En ik heb ontworpen met flex dus de slinger kan nog alle kanten op. Over dit stukje ben ik ook nog niet helemaal tevreden, dus het ligt onder de aandacht. Waarschijnlijk komt het spoor nog wat hoger.
Thx voor de feedback. Het wordt op prijs gesteld.