Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Ik steel als de raven?
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Ik steel als de raven?  (gelezen 12168 keer)

Gerrit-1959

  • Gast
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #100 Gepost op: woensdag 18 april 2018, 10:35:48 »

 @citaat: I know. Ben ondertussen ook druk aan het knutselen aan de tafel, maar daar wordt te koste van veel tijd hele kleine stapjes gemaakt. Was al ver, maar heb door voortschrijdend inzicht toch weer een deel moeten afbreken, omdat de constructie niet voldoende was. Deze stapjes zijn te weinig om steeds te posten, maar zo gauw er weer een duidelijke stap is komt er weer een bijdrage in mijn topic: Dämmerunger Wald
Gelogd

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #101 Gepost op: donderdag 19 april 2018, 13:10:12 »

 @citaat
 @citaat @citaat

Wat op papier heel logisch en makkelijk lijkt kan in de praktijk toch nog problemen geven waardoor je weer moet aanpassen.

Gewoon beginnen met bouwen en wat mij wel hielp is het ontwerp enige tijd terzijde leggen en er daarna weer na kijken.
Nieuwe inzichten en ideeën komen dan vanzelf.
Bij mij is niveau 1 t/m 3 wel helemaal klaar (qua plan dan) maar over niveau 4 moet ik nog beginnen met nadenken en zal ik pas gaan doen als ik wat meer (in)zicht heb hoe het een en ander eruit komt te zien.
 
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Gerrit-1959

  • Gast
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #102 Gepost op: dinsdag 22 mei 2018, 08:55:18 »

Hallo,

Nog paar detailwijzigingen:
- linksonder op tafelniveau de slanke wissel naar het binnenspoor gebracht en op de plaats van de slanke wissen een kruiswissel aangebracht. Hierdoor kan de railbus sneller op het binnenspoor komen.
- de spoordijk rechts dubbel spoor gemaakt. Hierdoor zijn op de spoordijk rechts wat meer mogelijkheden voor rangeren. Misschien nog een stel wissels aanbrengen om gelijk na de helling naar het binnenspoor te kunnen.

Wederom graag tips en tops.
Gelogd

Gerrit-1959

  • Gast
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #103 Gepost op: zondag 12 augustus 2018, 09:50:26 »

Hallo,

Heb het plan op tafelniveau en spoordijk totaal op de kop gegooid. Vond het te 'steriel'. Dit is nu wat het is geworden. Graag feedback.
Gelogd

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Online Online
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #104 Gepost op: zondag 19 augustus 2018, 10:24:14 »


Hoi Gerrit,

Ik heb wat in paint geknoeid.
De slinger in de baan is leuk, maar ik zou hem een eind uitrekken, zodat je treinen er vloeiend  over gaan.
Als je dit zo laat, maken lange wagens een zwiep  :P

Grtz Tony
Gelogd
62 jarige digibeet en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Gerrit-1959

  • Gast
Re: Ik steel als de raven?
« Reactie #105 Gepost op: zondag 19 augustus 2018, 17:09:18 »

Hallo Tony,

Jouw 'geknoei' in Paint is natuurlijk weer onvolprezen. Ik zie, dat ik verzuimd heb om de 2 in 1 afbeelding van niveau 0 en 1 te plaatsen. Bij deze. Hier zie je, dat de slinger is aangebracht, omdat dit spoor onder de brug door gaat. En ik heb ontworpen met flex dus de slinger kan nog alle kanten op. Over dit stukje ben ik ook nog niet helemaal tevreden, dus het ligt onder de aandacht. Waarschijnlijk komt het spoor nog wat hoger.
Thx voor de feedback. Het wordt op prijs gesteld.
Gelogd
 



Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.168 seconden met 24 queries.