Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuw baanplan, de bouw is gestart

Gestart door Hans 2.0 TDI zondag 15 januari 2012, 11:12:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw baanplan, de bouw is gestart
Beste liefhebbers,

Inmiddels heb ik eindelijk de beschikking over een grotere kamer waar ik m'n ei in kwijt kan. Bijgaand vinden jullie het baanplan en benieuw wat jullie er van vinden. Onder het geen wat zicht baar is loopt nog een compleet  spoor zodat de treinen wat langer wegblijven en heb tevens een, niet zichtbaar, inhaalspoor gemaakt welke wordt aangestuurd via schakelrails. Ik heb er voor gekozen om de treinen achter elkaar aan te laten rijden maar voor het zicht passeren ze elkaar wel op diverse plekken. Het niet zichtbare spoor kent, naast het inhaalspoor, verder geen wissels of wat dan ook zodat ik er zeker van ben dat alles goed doorrijdt zonder haperingen of ontsporingen. Ik rij verder met een MS2 en gemiddeld zullen er 4 a 5 treinen rijden (ook gelet op het vermogen van de MS2 met 36V uitgang). Op het rangeer/opstel gedeelte kan ik nog wat treinstellen kwijt. Een echt tijdperk ken ik niet, E-locs en stoomlocs rijden door elkaar heen maar wel zal alles worden voorzien van bovenleiding (althans alles wat zichtbaar blijft). Imiddels de benodige extra C-Rails ontvangen zodat ik verder kan met alles wat zichtbaar is/wordt. Zal tzt wat foto's plaatsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groet, Hans
Re:Nieuw baanplan, de bouw is gestart
Hoi Hans,

De tafel is mooi benut hoor maar ik zie een probleempje; de lichtblauwe sporen voor je kopstation kruisen bovenlangs de grijsblauwe doorgaande sporen, welke weer de groene overstijgen. Gelet op de afstanden naar de de wissels kan dit qua hellingshoek nooit lukken.

Ik heb geen MS2 maar daar komt vast geen 36V uit. Hoop ik niet voor je  ;)

groet,
Michiel
Re:Nieuw baanplan, de bouw is gestart
Beste Michiel,

Het plaatje is mss wat verwarrend maar de bovenste sporen gaan over de opstelsporen. De afstand van de boogwissel naar de bruggen is ruim 3 meter (in rail lengte) dus stijgingspercentage lijkt mij ruim voldoende.

Groet, Hans