Sinds enkele weken begint de modelbaan op zolder eindelijk concreet meer zicht te krijgen..
Na wat testen en aanpassingen zouden de eerste stukken binnenkort moeten gelegd worden voor het nieuwe station..
Echter ben ik al een paar dagen aan het opzoeken en afwegen welke wisselaandrijving ik zou gebruiken.
Na hier al heel wat gelezen te hebben, zou de Viessmann 4554 iets duurder zijn en moeilijker te monteren, maar zouden deze wel mooier (lees realistischer) schakelen en betrouwbaarder zijn dan de Marklin versies.
Voor de Viessmann zou het op 44,55/wissel zijn, voor Marklin (74491 + 74461) een 42,90/wissel.
Prijs zou eventueel nog beetje gedrukt kunnen worden door gebruik te maken van een Viessmann of VBV decoder voor C-rail.. (-7,1?/wissel..)
Prijsverschil is er dus wel wat, maar toch blijf ik een beetje erover twijfelen.
Tevens vind ik nergens terug of de Viessmann gebruikt kan worden met de 'nieuwere' slanke wissels van Marklin (24711/24712)
Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met beide wisselaandrijvingen, of wat meer advies erover zou kunnen geven?
Daarnaast nog even een ander klein vraagje.. Bij het bekijken en zoeken van filmpjes kwam ik volgende 'wissel accessoire' tegen.
Iemand een idee wie de fabrikant ervan is of een eventueel artikelnummer? (zie bijgevoegde foto, lichtgrijze bakje waar anders de manuele hendel zit)
Mvg,
Ward