Hoi,
Ziehier mijn nieuwste ontwerp.
De lengte van de tafel is 370cm, de linker- is 150cm en de rechterzijde is 190cm. Op het dubbelsporig gedeelte wordt er links gereden, dwz dat komende van links spoor 1 en 2 van het hoofdstation bereden zal worden, komende van rechts is dat spoor 2 en 3.
Er zitten twee schaduwstations onder de baan, elk met drie opstelsporen. De paradebaan loopt naar het ene schaduwstation, via het hoofdstation (rechts onder) kom je op het andere. Ik heb de twee schaduwstations verbonden met behulp van kruisingen, dat geeft wat extra rijmogelijkheden. Een trein die op spoor 1 van een schaduwstation staat, heeft de mogelijkheid om weg te rijden via het uitrijspoor van het andere schaduwstation

De schaduwstations wil ik maken met C-rail, de rest met K-rail omdat ik daarmee een mooier en vloeiender (flex!) railverloop kan maken vind ik.
Ik wou graag een militair gedeelte op de baan (rechts) waar mijn 4mfor 26290 kan schitteren, maar dat thema hoeft niet te overheersen op de baan (zolang het er maar inzit

)
Ook zie ik heel graag stomers rijden en dat thema
mag moet wél overheersen

Maar ook mijn Ludmilla 36424 mag niet ontbreken en de pendel 37732 staat eveneens op mijn verlanglijstje. Welk tijdperk of land deze combinatie is weet ik niet, het zal iets fictiefs zijn zeker?

Iets waar ik altijd aan twijfel (en misschien daardoor al mening baanplannen naar de prullenbak heb verwezen) is hoeveel ruimte ik nodig heb voor scenery, dus om een stationsgebouw met daarachter nog een straat of zo te plaatsen. Ik hoop dat ik met dit ontwerp daar voldoende ruimte voor heb.
Wat vinden jullie ervan? Ik hoor graag jullie opmerkingen en tips

Groetje
Jurgen