Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

HSL heeft een rij verbod op het spoor

Gestart door hmmglaser woensdag 12 april 2017, 07:23:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HSL heeft een rij verbod op het spoor
Hoorde vanmorgen op het nieuws dat HSL per direct geen gebruik meer mag maken van het Nederlands spoornet hier de link http://www.nu.nl/ondernemen/4613832/inspectie-haalt-vervoersbedrijf-hsl-logistik-van-spoor.html
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Ben benieuwd of ze die klap gaan overleven..
Volgens mij is het niet zo'n groot bedrijf, daarnaast is het ook hun core business.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
De spoorwegwetgeving is erg streng. Zo moet je alles kunnen aantonen m.b.t. vakbekwaamheid en alles registreren.
Kun je dat niet dan volgen waarschuwingen en heb je het dan nog niet voor elkaar dan heb je een groot probleem zoals nu.
De goederenwereld is toch een beetje een cowboywereld en dit zal een schrikeffect hebben.
Dit zal niet de laatste zijn die aangepakt wordt.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
"er zijn wat incidenten geweest"... tsja, daar is ook WOII uit ontstaan.
tuurlijk zullen ze best verontwaardigd zijn, maar meestal als zoiets in NL gebeurt is dat niet geheel ongegrond.
Hoe denk je erover als jouw kinderen in de trein zitten waar HSL op klapt omdat ze door een rood sein reden?
Sneu voor de betrokkenen, beter voor de niet betrokkenen
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
:o) Hhhmm.... moeten de modelspoorders onder ons die met HSL materieel rijden zich dan ook aan het verbod houden? :-)

Dirk-Jan
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Dat zou ik wel doen... De boetes zijn niet misselijk ;)
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Het is ook mogelijk dat het een statement is van uit de overheid en dan kun je beter een kleintje pakken dan een grote ivm mogelijke schadeclaims als blijkt dat het niet helemaal correct ingevoerd rij verbod is de overheid is een kei in het niet helemaal volgens de wet uitvoeren van zijn taken ;)
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Voor de goede orde: het is HSL Logistik, een goederen vervoerder.

Groet, Anne W
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Citaat van: rscosworth op woensdag 12 april 2017, 08:10:08

Volgens mij is het niet zo'n groot bedrijf, daarnaast is het ook hun core business.


Onderdeel van http://www.hsl-logistik.com/

Gr, Ben.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Ondanks de naam heeft HSL Logistik Benelux niks te maken met het Duitse HSL Logistik GmbH. Ondanks dat ze loks hebben gehuurd uit Duitsland (186-181) is het geen dochterbedrijf en heeft HSL Duitsland ook geen aandelen in de Nederlandse tak. Aandeelhouders zijn Ormeling BV en een Luxemburgse investeerder volgensmij.  ;)
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Als ik op de site kijk van HSL Logistics lees ik toch wel degelijk dat het een dochteronderneming is.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Citaat van: Vinkendrecht op vrijdag 14 april 2017, 23:22:37
Als ik op de site kijk van HSL Logistics lees ik toch wel degelijk dat het een dochteronderneming is.
https://drimble.nl/bedrijf/den-bosch/14772906/ormeling-beheer-bv.html  ;)

Overigens heeft dit Ormeling Beheer BV ook de terzijde staande rangeerlocjes van Venlo overgenomen. Mogelijk waren die voor inzet bij oa HSL Logistik.  :(
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Genoeg geroeptoeterd lijkt me.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 12 april 2017, 08:32:39
De spoorwegwetgeving is erg streng. Zo moet je alles kunnen aantonen m.b.t. vakbekwaamheid en alles registreren.

Dit geldt niet alleen voor de spoorwegwereld, het betreft net zoals in de luchtvaart, wegvervoer (Vracht en Personen) en vervoer over het water de europese regelgeving.

Is door Brussel samengestelde regelgeving.
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 12 april 2017, 08:32:39

De goederenwereld is toch een beetje een cowboywereld en dit zal een schrikeffect hebben.
Dit zal niet de laatste zijn die aangepakt wordt.
Benieuwd waar je deze botte uitspraak op baseert. :help:
Ik ben zelf werkzaam bij een goederenvervoerder en kan je vertellen dat er niet lichtzinnig over veiligheid gedacht word
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
Dan werk jij bij iemand die het wel goed doet. Misschien is het tegenwoordig wat beter geregeld maar voor een aantal jaren terug was dat zeker zo.
Deze straf voor HSL komt niet zomaar.


Re: HSL heeft een rij verbod op het spoor
We zijn niet de enige die het goed doen, er is altijd wel wat aan te merken natuurlijk, maar dat is inherent aan het vakgebied.
Dat het met HSL fout is gegaan, heeft mij niks verbaasd, binnen de branch hoor je nog wel eens wat.
Maar om n.a.v. dit gebeuren met hsl alle vervoerders over een kam te scheren gaat me een beetje te ver.
Je kunt er van uit gaan dat de meerderheid hun best doet en alles wel voor mekaar heeft.  IL&T zit er boven op, dus er is weinig ruimte voor gesjoemel en je ziet nu wat er gebeurd als je dat risico dus wel neemt.