Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bijvangst maar wat?

Gestart door bengali zondag 05 maart 2017, 13:06:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2016

offline
Bijvangst maar wat?
Heb net dit als bijvangst binnengekregen :) Ziet er best wel leuk uit maar is helaas 2-rail ... Weet iemand wat dit is?





Tx
Re: Bijvangst maar wat?
Trix Express. ===> klik
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Dank je wel Nobody :)

Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Maar deze schijn je wel goed te kunnen ombouwen ;)
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Mmmja we zullen zien, maar ik denk dat ie de deur weer uit zal gaan.

Eerst nog even afwachten want ie heeft wel wat :)
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Als je hem ombouwt voor Marklin dan zul je wat aan de wielen moeten doen. De flenzen van trix express zijn te hoog.
Dit exemplaar ziet er nog gaaf uit. Mooi voor een vitrine of ergens op een kopspoortje neer zetten voor de show.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Bijvangst maar wat?
In mijn jeugd, toen ik nog NS reed, en tante M maar liefst 2 E-locs, 2 NL-wagonnen,en een TEE ter beschikking stelde, was ik jaloers op trix-rijders vanweg dit groene geval (met uitstekende analoge rij-eigenschappen trouwens, hij kan heel hard rijden, optrekken en remmen moet je niet teveel van verwachten, en hij is natuurlijk totaal niet op schaal).

Toen was die policy kenmerkend voor Marklin: van ieder land een handvol locs, en voor de rest alles Duits.
In die tijd ben ik overgegaan op Zwitsers,  en met name andere merken dan Marklin. De fustratie was groot om, jaren later, te merken dat Marklin heel veel Zwitsers uitbracht, maar uitsluitend in Zwitserland te koop aanbood. Welke idioot heeft daar op de afdeling marketing gewerkt in die tijd? Zo breng je een bedrijf om zeep.

Anyway, veel plezier met je Trix-bijvangst, weet de prijs van vroeger, en weet de pijs van nu, en je doet hem nooit meer weg, tenzij je geld nodig hebt. Dit is een top-collectioners item.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Volgens mij is dit inderdaad een tweerailversie en dus niet een Trix Express versie (drierail gelijkstroom). Trix Express heeft heel aparte wielen die voor een Märklin baan moeten worden vervangen. Maar de tweerailversie (Trix International) heeft wielen die volgens mij wel op een Märklin drierailbaan bruikbaar zijn, in ieder geval m-rail en k-rail.
Er was ook een drierail versie voor het Märklinsysteem, maar die werd zonder schortplaten geleverd in verband met de bekende wissellantaarns.

Van de waarde moet je je niet teveel meer voorstellen.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Kijk nou eens goed naar de foto. Je ziet naast de wielen een stroomafnemer zitten. Dit is typerend voor Trix Express.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Ik denk toch dat dit 2 rail is omdat de sleper boven de rails zit en niet boven de midden geleider ;)
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Dit is een trix expres , maar al met dunne wielen
de sleper op de linker (of rechter )rail
Een 2 e sleper midden onder voor de midden rail
Zo kon je met 3 treinen rijden
1 links
1 rechts
1 met boven leiding
je kan dus wel makkelijk om naar 3 rail
Je zal echter voor het omschakeln van rij richting iets moeten ombouwen
Of als je digitaal rijdt geen probleem ,omdat de decoder dan schakelt
Mooie set , schaal of niet

Ik heb misschien nog wel slepers liggen
laat maar weten, dan zoek ik even
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 07 april 2017, 14:26:45
Ik denk toch dat dit 2 rail is omdat de sleper boven de rails zit en niet boven de midden geleider ;)
als meneer bengali ook de andere wielen laat zien zul je daar hoogst waarschijnlijk de middengeleider aantreffen.
Ik heb dit zelfde treinstel gehad, ik heb vorig jaar mijn hele voorraad Trix express verkocht omdat ik er toch niks mee deed.
Verhaal van nero hierboven is correct.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Citaat van: henkv op vrijdag 07 april 2017, 13:49:10
Van de waarde moet je je niet teveel meer voorstellen.

Dat is niet het belangrijkste ... Ik vind hem mooi en hij staat goed tussen de rest :)

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 07 april 2017, 16:37:53
als meneer bengali ook de andere wielen laat zien zul je daar hoogst waarschijnlijk de middengeleider aantreffen.


Ik zal proberen om morgen een paar bijkomende foto's te plaatsen, maar zo uit het hoofd dacht ik dat er een sleper was, maar niet centraal geplaatst.

Wat mij betreft zal hij dienen voor de vitrine of als scenery :)
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Hierbij nog een fotoo'tje

De loc en de bijwagen hebben beiden een sleper op dezelfde rail ... maar geen spoor van een middengeleider

Re: Bijvangst maar wat?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Mijn gevoel zegt deze lekker inde vitrine plaatsen.

Hij is en blijft waardevol.
Re: Bijvangst maar wat?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bijvangst maar wat?
Er moet nog ergens een schroef zitten om een sleper naar het midden gedraaid te monteren
Je hebt kans dat deze al stroom van een wielstel afneemt door ombouw
Of hij heeft op bovenleiding gereden