Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

SCARM suggesties om rails delen te verbinden

Gestart door Michael-59 dinsdag 11 april 2017, 14:30:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Hoi allemaal,


Na lange tijd de modelspoorhobby weer opgepakt. Momenteel aan het plannen met SCARM, leuk programma en best veel mogelijkheden. Er is echter één functie die ik niet kan vinden. En ik vraag me af of die er überhaupt wel is.


Graag zou ik twee delen rails met elkaar verbinden en aan het programma (SCARM) vragen om een suggestie te doen welke railstukken je moet nemen. Dus je wijst twee punten aan en dan komt met programma met een voorstel. Met FLEX-rails is deze functie er, echter ik maak gebruik van Märklin C-rails en daar is geen flexibele rails in het programma.


Alle suggesties zijn welkom, alvast dank voor jullie tips, groet, Michaël
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden

Da's een hele leuke vraag, waarvan ik graag het antwoord afwacht.....

Groeten,

Jan
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Een Auto-Router...  Ik denk dat dat de volgende uitdaging voor de makers van het programma is
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Bij WT bestaat die optie reeds,  :thumbup:
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
 @citaat2 Dat is bekend denk ik bij de meesten.


@Michaël: ik denk dat je voorlopig gewoon met trial and error moet werken. Mijn ervaring met eenzelfde functie in een ander programma is niet super. Er wordt toch wat gespeeld met de marges die toegestaan worden.
Ik zou zelf proberen toch de geometrie van M* onder de knie te krijgen (als dat nog niet het geval is) en op basis van een beetje logica proberen het beoogde na te tekenen.
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Michael,

In SCARM heb je bij gereedschap rolmaat.
Je muisaanwijzer veranderd in een pen en deze zet je op een van de beide punten en vervolgens trek je je pen naar het andere punt.
SCARM laat dan in een popupje de afstand zien.

Je moet dan zelf bepalen welke railstukken geschikt zijn om het gat op te vullen.
Zoals Simon ook aangeeft; je moet de geometrie van de rails onder de knie krijgen.
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: SCARM suggesties om rails delen te verbinden
Hoi Michael,
Als je dat (specifiek gedeelte van het) Scarm-plan in je topic zet (of doorstuurt via PB) word je vast sneller geholpen  :)