Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)

Gestart door LibertyCity maandag 10 april 2017, 20:16:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)
In de tijd dat modelspoor helemaal uit de mainstream lijkt te verdwijnen opent in het hartje van NYC een nieuwe modelspoorbaan. Grote internationale media hebben hierover al bericht waaronder ook technologische sites als PCmag.

De naam van deze modelspoorbaan is Gulliver"s Gate. Een link naar hun site: https://gulliversgate.com/

Men laat er verschillende werelden zien waaronder uiteraard de VS, maar ook Europa, Azië, Afrika en het Midden Oosten hoofdzakelijk in H0. Men wil er uiteindelijk 1000 treinen met 12.000 wagons laten rijden. Daarnaast wil men er 10.000 auto's laten rijden. Ook zouden de vliegtuigen net zoals in MiWuLa echt opstijgen en landen en taxiën naar de gate.

Bekende bouwwerken waaronder de Eifeltoren, Empire State Building zouden er te zien moeten zijn.

Het zou er eveneens mogelijk zijn om jezelf in 3D te laten scannen om je daar te laten vereeuwigen als poppetje in de layout. Een bezoek zou ongeveer 90 minuten duren aldus hun site.

Geheel toevallig heb ik een reis geboekt naar NYC eind juni en zal deze (uiteraard) op dag één al gaan bezoeken.
Re: Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)
LibertyCity.
Geweldig om te lezen dat er nu ook in Amerika een baan à la MiWuLa gebouwd wordt! :thumbup:
Ik ben dan ook héél benieuwd hoe de indrukken van jouw bezoek gaan worden en hopelijk laat je ons hiervan mee genieten! O:-D

De site beloofd veel, hoewel Coliseum (Colosseum) hopelijk beter toont dan de schrijfwijze hiervan of ze moeten de opera van Londen bedoelen dan klopt het weer wel!? :D

Alvast veel plezier in NYC, dit bezoek wordt vast wel een hoogtepunt van de reis.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe grote modelspoorbaan New York (USA)
Hi ?  (LibertyCity)

Staat inmiddels ook op ons lijstje al staat voorlopig NY niet in de planning.
Ik ben benieuwd naar je verhaal en de foto's.

groet
Harald