Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Merkur bedding

Gestart door Wasmi vrijdag 12 maart 2010, 12:17:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Merkur bedding
Wasmi
gast

Merkur bedding
Edward,

Ik heb in het (grijze) verleden ook een stuk merkur gebruikt voor K-rail. Ik was uiteindelijk toch niet echt tevreden over het resultaat, te steriel naar m'n smaak. Ik had het bij wijze van proef tussen een stuk met de hand geballast rails liggen, en dat zag er veel beter uit, zelfs zonder nabehandeling met verf. Het passen en meten bleef bij mij beperkt omdat ik alleen een stuk rechte rails heb gedaan, maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Je hebt er een hoop werk aan om het onafgebroken eruit te laten zien. Ik heb daarna alleen nog maar met de hand geballast.

Walter
Re: Merkur bedding
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Merkur bedding
al mijn zichtbare sporen liggen in deze bedding.Mits ze wordt bijgewerkt zal het makkelijk en zeer mooi zijn.Is wel wat knippen en plakken.Ik heb ook de losse schotter om de putjes op te vullen.
Re: Merkur bedding
Lid sinds: 2008

offline
Re: Merkur bedding
IK heb eerder ook Merkur beddingen gebruikt. Was er toch niet zo tevreden over. Vond het wat te steriel en het houdt de flexrails onvoldoende in bedwang. Hierdoor onstonden knikken in het railverloop.
Ik heb een deel afgebroken en heb dat handmatig van balast voorzien. Ik ben daar meer tvreden over. Alleen maakt het wel iest meer geluid ondanks de toepassing van boekbindlijm.

Im mijn draadje o.a. een verslag van het leggen van flexrails.