Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?

Gestart door treinsmurf maandag 24 december 2007, 19:51:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?
Hallo,

Onlangs een leuke lok voor een leuk prijsje kunnen kopen.
Het is een V200 BR221 van marklin nr. 3782
Het is dus al een oud beestje, en de behuizing is dan ook niet helemaal ongeschonden. (Kleine lakbeschadigingen).

Nu wil ik een poging wagen om met name de  2 zilver/metaal-kleurige lijnen die rondom de lok lopen op sommige plaatsen bij te schilderen, maar ben me bewust dat dit een secuur werkje is welke mogelijk eerder teleurstelling zal opleveren als dat ik er goed aan doe. Toch wil ik een poging wagen, maar wil dan wel exact dezelfde kleur hebben.

Wie heeft wel eens een dergelijk klusje bij een BR221 uitgevoerd en kan me helpen aan de RAL kleur van de lijnen?

De behuizing van de lok is gelijkwaardig aan de andere modellen zoals de 3382, 3482, 3582, 3682, 29811 en 39821.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen aan het juiste RAL nummer en eventueel geschikte merk verf.

Treinsmurf
Re: Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?
Treinsmurf, klik hier en kijk eens op onze site. Daar staan verschillende verftabellen. Wellicht dat er bij staat wat je zoekt. Succes.
Re: Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?
Gerard,

Dank je, maar hier had ik al gekeken.
Weet echter nog steeds niet welke RAL kleur ik exact nodig heb.
Zo op het oog lijkt RAL9006 er wel wat op, maar er zijn er meer die zo uit het overzicht in de buurt lijken te komen.

Treinsmurf
Re: Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?
Je zou ook even op mijn SITE kunnen kijken onder de knop "Downloads".
Re: Wie kan mij helpen aan de RAL nummers van een BR221 ?
Dank je Riny,

Ik heb de bestandjes gedownload, maar vind het nog een zoekplaatje.
Ik ben er inmiddels wel achter (had nog een berg humbrol en Revell potjes staan), en heb inmiddels exact de juiste kleur voor de lijnen gevonden. Revell 99 is exact dezelfde kleur.

Toch bedankt, wie weet komen je bestandjes in de toekomst nog van pas.

Treinsmurf