Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Montage bovenleiding op bruggen

Gestart door Martijn vrijdag 07 april 2017, 21:31:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Montage bovenleiding op bruggen
Wie zou mij kunnen vertellen hoe Marklin bovenleiding op Marklin bruggen gemonteerd wordt? Ik was vanavond hierover aan het nadenken en ik kom er eigenlijk niet uit. Ik heb op mijn baan een dubbel spoor. Het ene spoor heeft een kunststof boogbrug gevolgd door een lage brug. Het andere spoor heeft een metalen boogbrug gevolgd door een metalen lage brug. ( beiden oude bruggen van marklin)

Moeten de masten op de bruggen staan of enkel er voor en er na? Ik zie nergens plek voor de mastvoeten en de metalen bruggen hebben de rails vast aan de brug.

Of wordt hier soms ook wel eens zelf wat voor geknutseld?

Alvast bedankt!

Groeten,

martijn
Re: Montage bovenleiding op bruggen
Voor zowel de metalen als kunststof bruggen zijn er speciale masten die je aan de brug kan monteren. Van de metalen versie weet ik dat deze wel lastig te verkrijgen zijn, voor de kunststof (brug) versie weet ik dat niet. Succes, Hans
Re: Montage bovenleiding op bruggen
Voor de kunststofbrug is er de 74104 van Marklin
Re: Montage bovenleiding op bruggen
De masten voor brugdelen, kan je eens op beurzen kijken.
Heb daar al bovenleiding spullen gekocht, goed rondkijken en je vind er eens kijken op google voor nummers van de voetjes.

Kijk Jørg is me al voor  >:-D
Re: Montage bovenleiding op bruggen
Martijn,

Ik heb even 2 plaatjes uit oude catalogussen opgezocht.
Voor de metalen brug is er een speciale mast, met een schroef nog iets te verschuiven : 7011 en voor de kunststofbrug : 7511. Dit zijn de oude nummers, uit de tijd dat Märklin nog alles met 4 cijfers aanduidde. Maar waarschijnlijk wel zo te vinden op beursen en websites voor verkoop.

Succes!
Roel
Re: Montage bovenleiding op bruggen
allen zeer bedankt voor de antwoorden.

ik heb op internet gezocht naar bovengenoemde mastvoeten en heb ze daar inderdaad gevonden. hier had ik dus geen weet van al vermoedde ik wel dat er iets voor zou zijn. ik heb ze niet meteen nodig maar dan weet ik waar ik naar uit moet kijken. Top!!

groeten,

Martijn