Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loc rijd op nieuwe brandstof.

Gestart door Degeluidsman dinsdag 28 maart 2017, 20:07:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc rijd op nieuwe brandstof.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Loc rijd op nieuwe brandstof.
Hallo allemaal,

Misschien plaats ik het dubbel of in de verkeerde rubriek, dan graag verplaatsen of verwijderen.

Gisteren hoorde ik op de radio dat in Duitsland een geslaagde proef gedaan is met een loc die op een andere brandstof rijd en bijna geen uitstoot van schadelijke stoffen.

Deze loc,s zouden de diesel loc,s moeten gaan vervangen al vanaf volgend jaar als ik het goed gehoord heb.

Wie weet hier het fijne van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Ben den Hollander
gast

Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Ja dat is het Ben  :thumbup: :thumbup:

De proef schijnt al geslaagd te zijn  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Dat is een heel goede ontwikkeling!
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Mooi, is volgens mij nog beter dan elektrisch, alleen maar water als uitstoot...
Van de waterstof auto hoor je de laatste jaren helaas niets meer.
Dat zal ook wel komen doordat het helaas een nogal explosief goedje is.

Koen
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Technisch kan het al maar zekerder is dat het binnenkort ook 1 april is.

groet
Harald
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
pijnlijke schrijffout : ongebouwde dieseltrein . Het gaat om een OMgebouwde dieseltrein . als hij ongebouwd was , bestond hij niet .
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Hallo,

ik heb op een Hyundai bijeenkomst in de Hyundai ix35 Fcev gezeten, deze auto heeft mij met rijden zeker aangenaam verrast, motor is heel stil en net zoveel vermogen als mijn ix35 Benzine variant, Hyundai komt met een groot scala waterstof auto's, ook Toyota, Honda, Audi en Mercedes zijn bezig met ontwikkelen van dit soort motoren. Inderdaad is het enige commerciële station in Rhoon, en weerstand van dergelijke stations in steden het probleem om Waterstof als brandstof breed uit te rollen, hiernaast rijden ook stadsbussen in Arnhem? volgens mij op waterstof, en bevind zich daar ook een waterstof station van niet commerciële aard.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
De waterstof auto van Toyota - de Mirai - is volgens mij gewoon al te koop in Nederland.
Mooie ontwikkeling trouwens die waterstofaandrijving, zowel bij auto's als treinen.

Groet, Marc
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Loc rijd op nieuwe brandstof.
Klopt, maar zie hier wel een vorm van opslag van zonne-energie. Wek je de stroom op met zonnepanelen heb je, behoudens de productie van de zonnepanelen, een uitstekende mogelijkheid in goede tijden "voorraad" op te bouwen die je bij bewolking etc weer gebruiken kan.  ;)