Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen

Gestart door PietB maandag 27 maart 2017, 13:22:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Wederom raak in het noorden van het land.
Zeker twee doden bij ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen -
http://nos.nl/l/2165226
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
vreselijk

groet
Harald
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Weer een dramatische gebeurtenis.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Zeer triest, je zult als nabestaanden dit vreselijke nieuws maar te horen krijgen.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Buitengewoon triest; juist omdat het een 'uitje' zou zijn geweest voor de kleuters om naar de  pasgeboren lammetjes te gaan kijken. Het is wel een door knipperlichten beveiligde spoorovergang maar er waren geen afsluitbomen aanwezig. Ja, bij ons staat Radio Friesland aan en wisten het al vrij vroeg. Het "Waarom" is voor allen, die hiermee te maken hebben, een grote 'vraag'! Je ziet het al voor je; veel auto's met begeleiders en dan op de achterbank allemaal kindertjes! Kortom: we horen het nog wel!
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen

Ik ben van oorsprong een Harlinger, tot mijn 28ste er opgegroeid en met gemengde gevoelens vertrokken, maar verwijs nog vaak en met trots naar mijn oorsprong.

Maar dit raakt me tot het bot. De omgeving is bekend, de naam van de school maakt deel uit van je geschiedenis en doodsangsten van middag uitgestaan vanwege mijn zuster die met haar dochters veel in de buurt rondrijden.

De opluchting was groot om van haar te horen, het gedeelde verdriet met de nabestanden niet minder groot.
Je blijft toch een Harlinger....

Diep triest.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Ongeloofelijk triest is dit, wat een mooi uitje moest zijn, eindigt in een gigantisch drama en dat op zo'n schitterende dag is het toch gauw donker geworden.
Mijn medeleven gaan uit naar de nabestaanden.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: BW Rheine op maandag 27 maart 2017, 17:41:39
Mijn medeleven gaan uit naar de nabestaanden.
En de machinist, want die is  waarschijnlijk de enige die het heeft zien aankomen.
Want ik begrijp uit de berichten dat de bestuurder van de auto waarschijnlijk de trein nooit heeft gezien.

grt Piet.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Mensen rijden steeds meer afgeleid in het verkeer,merk zelf dat het elk jaar erger word s'avonds zie je bijna uit elke auto licht stralen van een mobieltje of navigatie wat dan of in de hand of op de voorruit zit midden in het zicht :?
Het blijft een triest verhaal wat alleen maar erger lijkt te worden.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Die boer krijgt meer groepen op bezoek en denkt er niet aan om mensen te waarschuwen voor de situatie terwijl hij zelf ook al problemen op die overweg heeft gehad!
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 28 maart 2017, 16:14:02
Die boer krijgt meer groepen op bezoek en denkt er niet aan om mensen te waarschuwen voor de situatie terwijl hij zelf ook al problemen op die overweg heeft gehad!


Heb ik iets gemist?
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: robbie103 op dinsdag 28 maart 2017, 16:26:04
Ook rode knipperlichten zouden een belletje moeten doen rinkelen.
Was dat maar waar. Een (luid) geluidsignaal zou een nuttige aanvulling zijn.
Hoewel de boer daar, misschien, anders over denkt... ;)
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 28 maart 2017, 16:14:02
Die boer krijgt meer groepen op bezoek en denkt er niet aan om mensen te waarschuwen voor de situatie terwijl hij zelf ook al problemen op die overweg heeft gehad!
Nee hij zit er op te wachten dat er ongelukken gebeuren!!!!
Waar haal je dat krankzinnige verhaal nou vandaan man?
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Na alles wat geschreven is op het forum, zitten mijn vrouw en ik maar slechts te denken aan twee personen.
De MOEDER, die 's morgens nog moeder is van een gezin en 's-middags WEDUWE is, en,
de MACHINIST, die alles voor zijn ogen heeft zien gebeuren, en zich terstond afvraagt, wat en of hij nog iets anders had kunnen doen.

Deze gedachten zullen ons nog heel lang bezig houden.

Slechts één ding blijft over: "verdriet"!  :-(
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: PietB op dinsdag 28 maart 2017, 18:14:55
Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 28 maart 2017, 16:14:02
Die boer krijgt meer groepen op bezoek en denkt er niet aan om mensen te waarschuwen voor de situatie terwijl hij zelf ook al problemen op die overweg heeft gehad!
Nee hij zit er op te wachten dat er ongelukken gebeuren!!!!
Waar haal je dat krankzinnige verhaal nou vandaan man?
hij zit er niet op te wachten maar het komt ook niet in zijn brein op om er iemand neer te zetten om te waarschuwen. Die mensen die op bezoek komen hebben geen weet van de situatie.
Die boer is uiteraard niet verantwoordelijk en ook heeft niemand tegen hem gezegd dat hij er aan moest denken als hij zoiets organiseerd. Maar toch. Ik zou mensen wel gewaarschuwd hebben maar ik ben met veiligheid opgegroeid en die boer niet.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: GWS op dinsdag 28 maart 2017, 18:35:56
Na alles wat geschreven is op het forum, zitten mijn vrouw en ik maar slechts te denken aan twee personen.
De MOEDER, die 's morgens nog moeder is van een gezin en 's-middags WEDUWE is, en,
de MACHINIST, die alles voor zijn ogen heeft zien gebeuren, en zich terstond afvraagt, wat en of hij nog iets anders had kunnen doen.

Deze gedachten zullen ons nog heel lang bezig houden.

Slechts één ding blijft over: "verdriet"!  :-(

dat is verschrikkelijk. Ik moet er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren maar toch gebeurde het. Het verdriet is niet te beschrijven.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Het gaat mij er om dat als je wat organiseert je dan ook een veiligheidsplan, n.a.v. een risicoinventarisatie hebt. Of je spreekt wat af met Prorail of je betaald dat inderdaad zelf.
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is maar je moet ook kijken hoe dit in de toekomst te voorkomen is.
Ik heb hierover met een veiligheidskundige over gepraat, die zei mij dat het te voorkomen was geweest als er iemand bij de overweg had gestaan en dat vind ik ook.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: robbie103 op dinsdag 28 maart 2017, 20:43:03
of kijk je gewoon uit
Doe nou maar gewoon wat TomTom zegt ...
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Citaat van: robbie103 op dinsdag 28 maart 2017, 20:43:03
Als je 's morgens de deur uitloopt, heb je dan ook een veiligheidsplan, of kijk je gewoon uit bij het oversteken ?
het gaat er omm als je iets organiseerd. Verder hou ik er wel over op als het belachelijk gemaakt word.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Dag Maarten,

Ik ga er niet vanuit dat je belachelijk gemaakt wordt.

Maar in het verkeer, in welke vorm dan ook moet je er op voorbereidt zijn dat je 'in moet grijpen' in de situatie die jou of een ander in een benarde situatie kan brengen. Dat besef dient iedereen naar mijn beleving mee nemen zodra die deel uit gaat maken van het verkeer.

Voorbereiding dus. Mentaal.

Maar je moet ook realistisch zijn. Maar het niet groter dan het is, maar net voldoende om weer heel thuis te komen (en een ander niet nodeloos in gevaar brengen).

Groeten,

Jan
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Natuurlijk is dit een triest ongeval, daar is iedereen het wel over eens. Feit blijft dat hier sprake is van een chauffeur die op een onbewaakte overweg niet goed oplet.

Gr, Ben.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
En dat is ook, zeker een feit Ben, en hoe stom het ook klingt alles gebeurt met een reden, hoe raar het ook is.
En dat is gewoon niet te bevatten.
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
En toch.

Heb je zelf nooit meegemaakt dat je dacht dat, 'Als die persoon iets minder had opgelet', had ik nu een probleem gehad?

Zegen de keren dat je veilig thuis komt.

Groeten,

Jan
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
 @citaat Niet voor niets kent onze taal het gezegde: "Een ongeluk zit in een klein hoekje." ;)
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
split second...
Re: ongeluk met auto en trein op overweg Harlingen
Ik weet precies wat het is, en wat dat was, is, dat ik met een asfaltwals van 10 ton in het water heb gelegen en dat de modder en het water in no time omhoog zag komen, en ik met dat ding naar beneden ging, klem zat, bijna was verdronken, maar de omstanders hebben mij gelukkig geholpen. En dat was echt op het nippertje.