Nieuws: Ken je het bestaan van onze gezamenlijke 3railforum modulebaan? al? Kijk hier voor meer informatie : 3railforum Modulebaan
+  3railforum
|-+  Forum Informatie Punt
| |-+  Informatie voor NIET geregistreerde bezoekers
| | |-+  Als ik jonger dan 16 jaar ben: waarom is toestemming van mijn ouders nodig?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Als ik jonger dan 16 jaar ben: waarom is toestemming van mijn ouders nodig?  (gelezen 457 keer)

forumbeheer

• Toffe Gast
    • http://website.3rail.nl
Als ik jonger dan 16 jaar ben: waarom is toestemming van mijn ouders nodig?
« Gepost op: zaterdag 25 maart 2017, 13:27:04 »

De overheid schrijft een aantal zaken voor in de Wet bescherming persoonsgegevens. En daarvan is dat voor het verwerken van je persoonsgegevens (al is het maar een gebruikersprofiel en wachtwoord) op het 3railforum er voor minderjarigen toestemming moet zijn van hun wettelijke vertegenwoordigers (meestal je ouders). Dit staat in artikel 5 van die wet.

De volledige tekst van artikel 5:
Citaat
Artikel 5
1Indien de betrokkene minderjarig is en de leeftijd van zestien jaren nog niet heeft bereikt, of onder curatele is gesteld, dan wel ten behoeve van de betrokkene een mentorschap is ingesteld, is in de plaats van de toestemming van de betrokkene die van zijn wettelijk vertegenwoordiger vereist.
2Een toestemming kan door de betrokkene of zijn wettelijk vertegenwoordiger te allen tijde worden ingetrokken.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 maart 2017, 13:33:12 door forumbeheer »
Met vriendelijke groet,

Het Forum beheer.
Pagina's: [1]   Omhoog

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte