Nieuws: Ken je het bestaan van onze gezamenlijke 3railforum modulebaan? al? Kijk hier voor meer informatie : 3railforum Modulebaan
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking 3-rail modellen ander fabrikaat
| | |-+  Piko's NS2200
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Piko's NS2200  (gelezen 4888 keer)

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
Re: Piko's NS2200
« Reactie #50 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017, 04:55:19 »

Onbegrijpelijk.
Als je zie wat ik er af en toe achter hang , zonder problemen door me spiraal heen.
Dan moet je reiniger wel heel zwaar lopen lijkt me. En ik vermoed zelfs een beetje te zwaar.

Tja en hem daarna nog is lanceren......BRUUT...... :D
Maar zonde v/d schade , daar koop je ze niet voor.
Hopelijk straks toch meer tevreden.

Het is dat ik moet gaan uit dunnen , anders had ik hem zeker er graag nog een gezien bij zijn bruine zusje...... :D
Ondanks alles veel suc6.

Mvg: Alex
C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K84+K83 decoders van AlbertJan.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829
Op 02-12-2019 gaat hier de vlag in top!!! 7 dagen de tijd voor de hobby....eindelijk niet meer naar de baas.
Groet Alex

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #51 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017, 07:10:01 »

Heb ook de bruine komt later nog sound in en de geel/grijze komt ook nog.
Mvg Mark

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #52 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017, 17:47:35 »

Hoeveel kranten wijkjes loop je :help: :help: :help: :D :D :D

Op 02-12-2019 gaat hier de vlag in top!!! 7 dagen de tijd voor de hobby....eindelijk niet meer naar de baas.
Groet Alex

robert39

• Vaste Gast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #53 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017, 18:01:17 »

Jij hebt er nog niet genoeg Lexxie :D :thumbup: Maar jij hebt nog wel een plekkie voor een geel grijze..... anders kom ik binnenkort wel ff langs heb je weer ruimte Hahahahaha !! ;)

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #54 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017, 22:42:24 »

Geen maar heb wel eens beun werk en oude koperen kabels voordeel als je elektro monteur bent.
Mvg Mark

Jakop

• Toffe Gast
« Reactie #55 Gepost op: zondag 22 oktober 2017, 15:47:14 »

Ben ik nou de enige die problemen heeft met die Uhlenbrock decoder in de 2342?

Vandaag eindelijk de tijd gevonden om met dat ding aan de gang te gaan en om te beginnen lees ik dan de CV's zoals het ding uit de doos komt eerst uit. Hij had al even een klein stukje gereden op standaard #3, dus CV1 is 3.
Uitlezen...CV1 is 0  8o
Verder het rijtje afgegaan (CV 2 t/m 8 ) en ik krijg de meest waanzinnige waardes en wat nog gekker is, bij nogmaals uitlezen weer andere....
Dan CV 52 t/m 56: respectievelijk 0, 16, 4, 0, 20  :?

BTW Ik rijdt de lok op DCC, 28 stappen.

Overigens lees ik uit met de IB IR uit dezelfde stal als de decoder, dus zouden die elkaar moeten begrijpen op z'n minst.

Toen de stoute schoenen aangetrokken en CV1 geprogrammeerd op 74 wat de bedoeling is. Proberen en ja, de lok rijdt als ik de IB op 74 zet.
Dan weer CV1 uitlezen en ja hoor: 74!  :thumbup:
Voor de zekerheid nog een keer uitlezen: 0..... nog een keer dan: 10
Het hele rijtje t/m 8 nog eens uitgelezen en krijg weer allemaal waardes anders dan de eerste keer.
Slechts 1 keer CV1 = 74 gezien (wat klopt) en 1 keer CV8 = 85 (=Uhlenbrock) gezien. Dat zijn CV's die ik zeker weet.
Hij rijdt op 74 en het boekje zegt dat het een Uhlenbrock is.
Verder op alle CV's dus de meest onwaarschijnlijk waardes. Bijvoorbeeld CV5 achter elkaar: 0, 28, 12, 24 en CV6 achter elkaar 7, 0, 14, 1

Daarna het virtueel nummer op 2342 gezet en ook daar rijdt de lok goed op.

Kennelijk gaat programmeren goed en uitlezen niet dacht ik, dus begonnen aan de reeks CV's die moeten wijzigen om de functies tussen F1 en F8 te krijgen (volgens de hier al eerder geposte lijst van Scale Trading)
Alle CV's ingegeven en resultaat.....niets komma nul. Nog steeds de seinen op F0 en uitschakelen van de sluitseinen op F7 en F8. Er is dus niets veranderd.

NU had ik het idee dat de snelheid niet eens zo gek was en om te kijken of ik iets zou willen doen aan CV 5 en 6 (niet dat het lukt overigens) om de snelheid aan te passen. Bij voorkeur stel ik de zaak in dat de lok op stap 28 ca. 80 km/u loopt.

Hieronder het resultaat van de ijking in Koploper. Het kan er mee door, maar normaliter zou ik e.a. nog gaan veranderen.

Dus nu terug naar mijn vraag: zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen met de Uhlenbrock decoder?

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #56 Gepost op: zondag 22 oktober 2017, 22:31:18 »

Die decoder heeft zo zijn kuren gister even weer gereden nadat de baan uit elkaar was geweest voor een aanpassing maar na een spanningsonderbreking begon het licht te knipperen tussen front en sluitseinen en toen ging die er als een sneltrein vandoor,dus die huilenbrok gaat eruit en een ESU met sound erin.
Mvg Mark

huub

• Stamgast
« Reactie #57 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 01:42:21 »

Ik heb hem al een paar weken liggen, maar vandaag eens uitgeprobeerd, en:
Jawel, ook hier komt er onzin uit de decoder.
Als je om te beginnen CV1 een aantal malen leest, wil je toch iedere keer 3 terug lezen, maar dat doet ie dus niet, er komen random getallen uit.
Programmeren lukt ook van géén kant.
(Ik gebruik een CS1R)

Verder is de decoder ook al een keer op tilt geweest, de loc bleef stil staan en de verlichting was gewoon aan.
Dit gebeurde 10 minuten na dat ie uit z´n doos kwam.
Ik dacht al dat ook deze decoder kaduuk was, maar na een tijdje spanningsloos te zijn geweest, was dit probleem weer weg.

Dan de sleper: daar heb ik maar één woord voor, maar dat mag ik niet gebruiken op dit forum  :P

Men heeft 1 ledje vergeten te plaatsen, maar verder ziet ie er gelikt uit !
Ook deze loc krijgt hier een Märklinsleper en een ESU-decoder; ik ga nog niet meer eens proberen met die huilebrock; die gaat gewoon bij het oud vuil.

Let wel: Gezien de prijs van die dingen is het toch een prima aanschaf !

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #58 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 08:53:30 »

Heb eigenlijk nog geen problemen met de sleper.
Mvg Mark

Jakop

• Toffe Gast
« Reactie #59 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 10:15:03 »

Ik ook niet eigenlijk...geluidsloos, al is dat moeilijk te constateren omdat het ding ook een zoemtoon maakt.
Bij normale rij-snelheid hoor je die niet echt, maar bij langzaam rijden wel. Het geluid zou in een VIRM niet misstaan  :D

Bij de Piko ACTS 7105 heb ik destijds de Uhlenbrock ook vervangen door een ESU maar kreeg elders de tip eens te proberen te programmeren in de Uhlenbrock-mode i.p.v. DCC. dat wil ik vanavond eens proberen. Kijken of dat wat doet.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #60 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 18:01:00 »

De mijne (bruine versie) hoor je echt niet.
En daar komt echt niemand aan die cv instellingen,dat ding rijd echt helemaal TOP.

Als het je irriteert , ga je toch terug als dat mogelijk is tenminste.
Die oude decoder hoor je het wel , en bij gebruik van een ESU ook niet meer , maar echt hier komt gewoon geen ESU in.
Loc rijd echt helemaal zoals het hoort . trekt gelijdelijk op en remt ook gelijdelijk , en dat alles nagenoeg zonder bij geluiden.

Kijk desnoods is bij een ander die hem ook heeft , kan je kijken en luisteren naar het verschil.
En kan je kijken wat je er ev aan moet en kan doen.

Suc6 gewenst.

Groet Alex

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #61 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 19:32:21 »

Dat zoemen doet die bij mij ook in lage snelheid en met belasting word het alleen maar erger misschien een verkeerde instelling?
Mvg Mark

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #62 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 19:46:50 »

Wat je hoort is de motorregeling. Condensator tussen de motorpolen op de print even los solderen en luisteren of het helpt...........

AlexH

• Toffe Gast
« Reactie #63 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 19:54:56 »

Ik heb inmiddels 9 Piko locs en die 'zoemen' ook allemaal vooral bij lage snelheid (idem bij Roco locs die ik heb met ESU decoder). Volgens mij komt dit uit de motor door het hoogfrequente signaal waarmee deze wordt aangestuurd door de decoder. Dit is normaal. :)

Het klinkt zoals in dit filmpje bij het wegrijden rond 1:20

De sleper ratelt in dit filmpje ook verschrikkelijk trouwens, maar daar gaat het niet om met dit voorbeeld. :)
« Laatst bewerkt op: maandag 23 oktober 2017, 20:37:08 door AlexH »

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #64 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 20:21:37 »

Ratelende slapers is algemeen bekend van Piko loks , je moet een beetje durven buigen om dit goed stil te krijgen.
In mijn topicje,  en later is daar uitvoerig over geschreven hoe je ze stiller kan krijgen (mooiste is 2 rail daar hoor je ze niet daar ze er niet zijn).... :D :D :D :O sorry.

Het motor geluid hoor ik hier vrijwel niet zoemen. Maar motoren maken vrijwel toch allemaal wel wat herrie , alleen Piko met Uhlenbrock standaard decoders willen af en toe gillen bij het weg rijden , zet je daar nu een ESU in ben je dit geluid vrijwel kwijt......irriteer je je er daarna nog aan......tja ik vermoed dan dat je uit moet gaan kijken naar een loc op batterijen of een andere hobby zoeken (wat zegt ie nou???).... >:-D :o) :idea:,
Nee hoor er zijn zat andere voorbeelden dmv bv ombouwen naar andere motoren etc etc , maar dat geld niet voor Piko en Roco locs....pff gelukkig...... had het me weer geld gekost.

Groet Alex

Jakop

• Toffe Gast
« Reactie #65 Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 20:30:07 »

Het is een 76590 lees ik net in de beschrijving en daar staat ook zwart op wit dat hij via DCC te programmeren zou zijn via de IB.
Tja...dat doet ie dus niet   :P
Net even in het boek van de IB geneusd en die Uhlenbrock-mode bij programmeren is puur voor Motorola.

Overigens ziet de IB de lok wel, want van het spoor gepakt en een CV opvragen geeft onmiddellijk: 'Geen lok'.
Bij opvragen van een CV hoor je soms de lok even 'tikken' met gevolg een waarde voor de CV. Niet de juiste, maar er staat wat. Hoor je niks, wat meer dan de helft van de keren gebeurt, dan is het resultaat 0.

Wat die sleper betreft. Niks mis mee. Ik hoor 'm niet, wat bijvoorbeeld wel anders is met de ACTS 7105 van Piko die ik ook heb.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #66 Gepost op: Vandaag om 04:54:17 »

Sorry , heb echt geen id hoe en of dit allemaal kan met de IB. (is je boek overigens niet verouderd van de IB)???
Het zou inderdaad allemaal moeten lukken , ik heb dat altijd als een rompslomp ervaren , maar ouwe rotten die al jaren met een IB spelen draaien hier hun hand niet voor om......maar zo een benk er niet , had al heel snel een ESU programmer gekocht ...... ging toch maar voor het makkelijkere werk , heb daar tot nu toe nog nooit geen spijt van gehad.

Ik programmeer daar dus alleen mee , kan je helaas met je IB - daar dus niet mee helpen.

Of probeer dit ev bij iemand die dicht bij je in de buur woont.
Of kijk waar je hem gekocht hebt voor de mogelijkheden.(als dit tenminste in de buurt is).

Over je ACTS 7105 gesproken , deze zou je bijna geheel geluidloos moeten krijgen , ik heb daar namelijk een veelfout van zusjes en brooertjes van (ben namelijk gek op dat type dieseltjes), en die hoor je bijna helemaal niet (de meeste slepers heb ik dan wel iets gebogen zoals is beschreven in mijn top).
Voorbeeld -

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 04:57:40 door Aliebengalie »
Groet Alex

frank-103

• Stamgast
    • Frank-103
« Reactie #67 Gepost op: Vandaag om 09:36:10 »

Geweldig filmpje Alex! Was trouwens wel iets voor de gastendag geweest, een demo slepers buigen. Daar had ik nog wel een paar patiënten voor gehad, niet alleen van Piko...  ;)
Het is hachelijk!

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #68 Gepost op: Vandaag om 09:48:16 »

Het is een 76590 lees ik net in de beschrijving en daar staat ook zwart op wit dat hij via DCC te programmeren zou zijn via de IB.

Voer nou effe de tip van de IB Special Options aanpassing uit van het raadplaatjes forum: uitlezen, 1 of 2 ophogen en wegschrijven. Als het niks doet weer terug zetten.

Gr, Ben.

Jakop

• Toffe Gast
« Reactie #69 Gepost op: Vandaag om 10:12:33 »

Ik heb effe de IB en lok niet bij me op mijn werk  :D
Huub post net op MSW hoe dat moet. Ik zal vanavond eens proberen.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte