Nieuws:

Heb je ook al de Stichting 3rail Jaarkalender 2024 besteld? Doe dit dan snel in onze Stichting 3rail Webshop

ESU Loksound V5.0 uitlezen

Gestart door pitsar woensdag 10 mei 2023, 13:19:10

Pitsar <=> Patrick

Dag,

gisteren ontving ik een zending met daarin een modeltrein met, naar verluid, een ESU Loksound V5.0.

Bij het uitlezen op mijn ECOS zie ik 'Generic NMRA' met 35 cv's en wel gefabriceerd door ESU. Geluidsfuncties lijken ok te zijn.

Ik maak de trein liever nog niet open, want ik wil 'm misschien terugsturen ivm oplichting (de verkoper biedt ook een losse ESU Loksound V5.0 aan) of tenminste onjuiste levering.

Mijn vraag: kan het zijn dat een ESU Loksound V5.0 zich op een ECOS presenteert als een 'Generic NMRA'?

Groet, Patrick 
Re: ESU Loksound V5.0 uitlezen

graag een glaasje wijn

niks oplichting.Google is meestal je vriend en andere forums ook :

die Antwort hast Du doch im ESU - Forum bereits bekommen.

1. ECoS - Firmware auf neuesten Stand updaten.
2. Falls das Problem danach immer noch besteht, musst Du auf eine neue Firmware der ECoS warten.

Pitsar <=> Patrick

Dank bellejt voor je snelle reactie! je bedoelt dat dit vaker voorkomt begrijp ik.

Ik zit achter die firmware aan, maar kan die nog niet vinden op de site. Indien iemand weet waar ie staat bij ESU houd ik me aanbevolen.

Rapporteer even terug als ik 'm vind, ook over de vraag zelf trouwens. groet!

graag een glaasje wijn

welke firmware bedoel je ? Die van de ecos ? Dan moet je hem eerst registreren alvorens je die sectie te zien krijgt voor download.De laatste is 4.2.10

Pitsar <=> Patrick

great, ik heb 4.2.4
ik ga het op orde brengen en kom ermee terug

Pitsar <=> Patrick

Dag, heb me zojuist geregistreerd op het ESU-forum, maar beoordeling van de ingave van mijn Ecos-serienummer (zoals bellejt schrijft inderdaad nodig voor download) kan 2 tot 3 werkdagen duren.

Mijn verzoek: kan iemand me pb'en die een Ecos-update-bestand heeft en die bereid is het met me te delen?

Moet je bij het updaten eigenlijk alle tussenliggende updates stuk voor stuk uitvoeren? Ik heb zoals gezegd versie 4.2.4 , dus er zitten 6 updates tussen die en 4.2.10.

Als dat het geval is, dan zou iemand dus bereid moeten zijn om me alle tussenliggende updates te sturen.

Groet! Patrick

graag een glaasje wijn

heb je Pm beantwoord om je email adres te sturen want via hier gaat dit niet volgens mij omdat het een zip file is

Stationchef van de S.a.A.-bahn

Voor wat ik gelezen heb in het Duitse gedeelte gaat de laatste firmware je nog niet helpen.
Er zou volgens Esu support in April een nieuwe firmware komen om dit op te lossen, maar die is er nog niet.
https://www.esu.eu/forum/forenuebersicht/topic/ecos_support/firmwareupdate-10/?tx_mmforum_pi1%5Bsword%5D=firmware

Groet,
Jan

Pitsar <=> Patrick

Dag bellejt, Jan,

bellejt stuurde me de zip, waarvoor dank! Ik installeerde naar de laatste versie en inderdaad Jan... ik krijg nog dezelfde melding.
Duidelijk is wel dat er een ESU in zit, want de Ecos leest wel een fabrikant uit.

Jan, zou je me de platte tekst van die pagina kunnen mailen misschien, ik mag nog niet op dat gedeelte (wel binnenkort).

Het geheel verbaast me wel een beetje. ESU maakt de Ecos en de decoder, maar het duurt een tijd voordat de Ecos overweg kan met de decoder. Hoe lang is de Loksound v5 al op de markt?

Groet! Patrick

Even geen tijd om platte tekst te kopieren, maar er is ivm chiptekort een ander onderdeel gebruikt op de loksound en lokpilots, vandaar de compatibiliteitsproblemen.
Groet,
Jan

graag een glaasje wijn

Hallo Josef,
wir werden im April ein neue Firmware für die ECoS veröffentlichen.
Diese wird auch eine Aktualisierung der Decoderprofile beinhalten.
Mit freundlichen Grüßen

Ihr ESU Support Team
Citaat van: bellejt op donderdag 11 mei 2023, 10:30:14Hallo Josef,
wir werden im April ein neue Firmware für die ECoS veröffentlichen.
Diese wird auch eine Aktualisierung der Decoderprofile beinhalten.
Mit freundlichen Grüßen

Ihr ESU Support Team

April? Het is nu mei en op de ESU download website staat voor de ECoS / CS1R nog steeds Firmware update 4.2.10.  Of is het april 2024?

Willy

graag een glaasje wijn

mss de vraag op het esu forum stellen :)

Krijg je "leuk" antwoord van ﹰDirk71.....
Gewoon rustig afwachten zou ik zeggen.

Groet,
Jan