Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

de baan van Kelderspoorder: De nieuwe treintafel

Gestart door Kelderspoorder maandag 20 maart 2017, 20:06:34

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
Intussen met de jongste dochter Daisy aan tafel gezeten en zijn we bij volgende terecht gekomen.

Eerst een vergelijk met de grootte van de lampjes.





het onderste lampje is welk ik nu gebruikt heb en wat nog te groot is.

Dus er moet iets anders gemaakt worden.
Op een ongewone manier kwam het idee van de kleine plaatjes die de vrouwen veelal op hun kleding dragen als versiering de zogenaamde pailletten.
Hiervan lagen er thuis nog wel ergens wat van dus opzoek gegaan en.... zie hier... de juiste grootte.



even een grootte vergelijk



maar aangezien deze vlak zijn moest er nog iets gevonden worden om deze een ronde schaalvorm te geven.
en daarvoor had Daisy nog een oud atribuutje die ze vroeger ooit gebruikte bij het knutselen.



met behulp van de achterzijde kan het plaatje mooi gebogen worden.


Verder moet er nog een glazen kapje komen over het ledje en daarvoor is er in de medicijnenkast op zoek gegaan voor een beter passende oplossing.
Hiervoor ook iets gevonden, Het omhulsel van het medicijn heeft een ideale vorm, moet enkel nog op juiste grootte geknipt worden, en dankzij het kleine uitpuilende topje is dit perfect om de lamp  van goede vorm te voorzien
Het plastiek omhulsel wordt op dezelfde grootte geknipt als het pailletje en dan kan straks tussen beide plaatjes het micro sd-ledje geplaatst worden en is het lampje klaar.





wordt verder vervolgd.....

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
 @citaat
Vind het geweldig wat je daar allemaal doet, prachtig 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
Hoi Freddy,

Leuk om te zien dat je aan het experimenteren bent met bomen en lantaarns maken. Je creativiteit kan nu los gaan  :D Zoals Tom al schreef probeer met minder loof je boom te bestrooien. Kijk eens bij Nock voor boomloof (heb je in verschillende groentinten) of Heki, maar geen schuimrubbervlokken. Grasvezels als eerste gebruiken, op kleur spuiten en dan met loof erover. Ik gebruik altijd een zeefje om het loof aan te brengen, hiermee doseer je veel gemakkelijker.

Je idee om zo lantaarns te maken is een mooie opzet ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Succes met je projecten.

Groet Ronald  :)
Re: de baan van Kelderspoorder: "Happy 2020"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "Happy 2020"
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Eindelijk,
De 3D printer is hersteld.
Dankzij de hulp van forumlid Ivan (IvanDL) die heeft mij geholpen om de oorzaak te achterhalen. :thumbup: :thumbup:
Het printbed werd niet meer warm, na het doormeten van alle kabels die verbonden waren met het printbed kwam aan het licht dat er een sluiting zich had voorgedaan in een stekkertje waarmee de snoeren op de printplaat worden verbonden. 8o



na vervanging wat een kost van jawel 1.80 ?  met zich mee bracht, al een geluk dat deze kosten al meetellen voor 2020
anders was het niet gelukt om zo'n bedrag nog in te brengen in 2019 want daar was het beschikbare budget al volledig opgesoupeerd  :) :)

Maar nu kan er weer volop geprint worden... :-) :-)

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Het heeft een flinke aframmeling gehad zo aan de foto's te zien.

En hopelijk lukt het nog met je budget voor dit jaar, of zie je nog geen zwart voor de ogen.
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Mooi dat het met behulp een mede hobbyist opgelost is Freddy.
En nu de printer overuren laten maken want die heeft veels te lang stil gestaan. ;)

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "Seinhuisje"
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 28 december 2019, 11:36:16
Intussen met de jongste dochter Daisy aan tafel gezeten en zijn we bij volgende terecht gekomen.

Eerst een vergelijk met de grootte van de lampjes.

Wat ik gebruik voor lampjes zijn deze (link naar Ali) kapjes voor kralen. Verschillende maten. Ik heb ze bijvoorbeeld in een huisje gebruikt als hanglamp boven een aanrecht of tafel. Een kleine SMD LED met lakdraad eraan. Die dan eerst in de krystal klear dompelen zodat hij geïsoleerd is want de kapjes zijn wel van metaal. En dan de draadjes door het gaatje van het kapje.
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Tony,

Op foto lijkt het wel een behoorlijke sluiting, al valt het wel best mee. Maar ja intussen was er wel niets te printen.
Al een geluk dat ik een nieuw budget heb voor 2020, anders was het toch echt wel problematisch afgelopen >:-D

Michel,

Dat is toch het fijne van een forum, mekaar helpen  :thumbup: :thumbup:
De printer kan nu weer tegen hoge snelheid beginnen printen, er is een grote achterstand die moet ingehaald worden :)

Johan,

Weeral een goede tip, deze link ga ik maar even opslaan, is toch weer iets makkelijker
bedankt hiervoor

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Waarschijnlijk is het niet echt kortsluiting geweest, maar eerder een slecht contact van het draadje in de stekker of een slecht contact in de stekker zelf. Een verwarmingselement trekt behoorlijk wat stroom waardoor er bij een slecht contact oververhitting ontstaat.
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "3D printer hersteld"
 @citaat @citaat

Hans,

Wie zal het zeggen, het stekkertje zit eigenlijk goed vast op de pinnetjes, en de behuizing staat mooi op een vaste plaats.
Het voornaamste is dat er weer geprint kan worden. :)

grt Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dag volgers,

Het idee om de stoomloks die het kopstation binnenrijden zich kunnen keren om dan opnieuw de baan op te kunnen speelt hier al langer.
Inmiddels een aanpassing gedaan in het baanplan.



Het gaat hier om de orange rails links op de foto.
Het kopstation zijn de 4 groene rechte stukken rail rechts op de foto.

maar aangezien het railstuk 24172 met stootbuffer ( links onderaan ) te kort is voor de langste stomer  ( 27,5 cm) die ik heb moet er een oplossing gezocht worden.
Tips zijn altijd welkom

grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Het wissel 1/2 bocht naar boven verplaatsen.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Mogen je stomers niet achteruit rijden op je baan?

Ik laat ze alleen omlopen en achterwaarts een trein trekken. Ziet er best stoer uit en hoef je ook niet te driehoeken. :)

MvG,

Timaximus
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Is het een optie om dat spoor van een (op de tekening) "hoger" gelegen spoor te laten aftakken? Dan win je al een cm of 7! Als je dan ook nog de 24172 + 24977 vervangt door rails die samen langer zijn, plus een 24001, plus een stootblok van M. of Fleischmann wat je op de rails kunt klikken is 27.5 cm wel haalbaar, denk ik. Hoop ik...  ;-)
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Erik's suggestie lijkt me prima. Het spoor komt dan aan de linkerkant buiten de baan te liggen, maar dat was bij het plaatje bij de probleemstelling ook al zo, dus blijkbaar kan dat. Mocht dat echter niet zo zijn, wat zijn dan de grenzen waarbinnen alles moet passen? En kun je in dat geval misschien ook het .tra-bestand van de huidige baan toevoegen? Daarmee wordt het gemakkelijker om er iets aan te veranderen dan op basis van alleen een plaatje.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Stukkie aanbreien en dan een draaischijf er op, de natte droom van veel modelspoorbaan bouwers.  ;)
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Citaat van: Hanzi op zondag 05 januari 2020, 20:21:50
Het wissel 1/2 bocht naar boven verplaatsen.
zoiets dus, en dan het spoortje zo nodig en zo mogelijk nog een klein stukje verlengen:
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Volgens mij bedoelt Tom met een "natte droom" een echte draaischijf :?

Tafel iets verlengen!
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dag Freddy,

Als je (i)Tom zijn voorbeeld volgt, zou je nog die twee gebogen wissels en rails kunnen verwijderen en daar een lokloods plaatsen  ;) :thumbup:

Plaats heb je, alleen of het mag en kan ?  :D
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Hoi,

Ik heb je baan even overgenomen.

Of ik doe iets verkeerd, of er is een fout in 1 van de rail programma's.
Ik gebruik Scarm

Ofwel, zoals het er onder uit ziet, wil het zo niet. Aanpassing kan ik dan ook even niet verzinnen.

Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Tussen de 672 en de 236 moet nog een 064. Dan blijft er een kleine afwijking, maar die zal in de praktijk geen problemen opleveren. Die andere fout (linksboven) zie ik nog niet...
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Aha: linksboven ontbreekt nog een 077. Past bijna... ;-)
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
 @citaat

Ik weet niet wat een kleine afwijking is, maar ik noem deze wel aardig groot, Het past gewoon weg niet. Vooral de toevoeging van de 077 na de wissel wijkt deze bocht gewoon te veel af. Dit krijg je niet mooi, of er staat heel veel spanning op de rails.
Het is geen M Rail. Die kon je nog wel eens wat bewegen, C rail is stugger.

Zoals ik hierboven in de rail plan heb vermeld dan gaat het gewoon niet passen.

Ik kan je in elk geval niet helpen als de boel niet recht ligt. Scarm kan niet omgaan met deze afwijkingen.

Ter info: Leg maar de 077 en de bocht tegen de wissel aan. Dan zie je de afwijking waar deze later enorm veel problemen mee gaat geven.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Mooi wat een oplossingen die aangeboden worden,

Hans,

bedoel je deze wissel?


Timaximus,

Het is niet dat ze niet achterwaarts mogen rijden, maar ik vind het toch mooier als ze vooruit rijden.

Erik,

Met dat gedacht was ik ook al eens aan het spelen geweest , maar brengt weinig verschil

Rob,

Hierbij het bestand toegevoegd

Tom,

Dat is /was een natte droom om een draaischijf te plaatsen :thumbup:, al was het probleem de ruimte. :thumbdown:
En vrouwtje lief vind dat de tafel al groot genoeg is.
Maar bijkomend is echt de ruimte die ontbreekt om er nog een stuk aan te breien.
de doorgang mag niet meer kleiner worden

Hier even enkele foto's van de tafel hoek doorgang






Jajekra,

Een draaischijf is heel mooi maar de ruimte ontbreekt helaas.

Johan,

Dat zou zeker gebeuren als er een draaischijf op zou kunnen :thumbup:

Tony, Erik,

Ook in wintrack past het niet helemaal, heeft te maken met de tolerantie
De rails passen in werkelijkheid wel mooi in elkaar.

Grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 06 januari 2020, 21:00:02
Mooi wat een oplossingen die aangeboden worden,

Hans,

bedoel je deze wissel?


Ja, zie ook reactie 2018
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65473.msg1335328#msg1335328
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Neenee, we gaan door tot het opgelost is, of je nu wilt of niet.  >:-D

Ik heb twee sporen gesloopt (X en Y) en een spoor omgebogen (Z). Zo heb je genoeg lengte om een lange loc te laten driehoeken, en als ik goed gegokt heb past het nieuwe spoor net aan op je tafel. ;-)
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dit laatste vind ik een wel heel charmante oplossing :thumbup: :thumbup: :thumbup: !
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
 @citaat @citaat

Dit lijkt mij een mogelijke oplossing, spoor Y kan dan weer weg,
De wissel 24611 die van spoor Z met X moet doen verbinden kan ook weg.



Dit gaat ik morgen eens uitleggen op de tafel ik denk dat dit de oplossing zal zijn.

Merciekes voor het meedenken,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Morgen foto's van het resultaat en hopelijk gaat het lukken.

Grts Freddy
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dit is ook nog een oplossing, iets beter uitwerken, maar oke.

Klein beetje speling, maar schijnbaar mag het.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Serieus gepuzzel 😳 geweldig wat n hulp 🤗👏🏻👏🏻👏🏻
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
@citaat @citaat zo is er aan de onderzijde toch geen ruimte meer om te keren ?!?
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Zo kun je zelfs een Big Boy keren (en het past binnen de bestaande grenzen van de baan):
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
ook erg elegant :thumbup: :thumbup: :thumbup:!
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Mooi stukje sporenplan geworden Rob. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Door de manier waarop de keerdriehoek aansluit op het oude ontwerp, kun je op heel veel manieren variëren met de zijsporen. Als voorbeeld geef ik nog zo'n alternatief.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Waarom verwijder je die korte doodlopende stukjes spoor niet door een draaischijf? Als je ze verwijdert heb je er voldoende ruimte voor?
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
En waarom dan?...
Dit is de mooiste en goedkoopste oplossing om je loks te keren, niks mis mee.

Gr
Ad
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Hi,

Ik ben van de draaischijven en ik denk dat er ruimte zat is om er eentje te plaatsen.
Je kan daaraan ook meerdere kopspoortjes plaatsen.
Eventueel het keerspoor laten vervallen.

groet
Harald
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Als je wil, kan het  :-)
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Het zal ook in het budget moeten passen, natuurlijk is een draaischijf daar zeker een mooie oplossing voor, had ik ook al bedacht maar er zal een moment zijn dat de rek een beetje uit de financiën is en dan is een alternatief ook mooi.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Inderdaad heeft Rob een fraai gestroomlijnde keerdriehoek ontworpen. De kopspoortjes die nu bestaan, kunnen enkele behandelsporen herbergen en een bescheiden depot vormen.
Lijkt me prima!
Een draaischijf is leuk, maar vergt extra ruimte en geld. Dit is hartstikke functioneel en niet zo duur. Technisch is het ook simpel te realiseren.

Groeten,

Peter
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
@Hans
Mijn tekening geeft bijna geen ruimte aan, maar dit komt omdat het zo groot is. Heb niet aangegeven dat het spoor naar beneden moet. Dat kan hij dan zelf bepalen tot hoever het kan.

Info
De tekening van Rob ziet er goed uit.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dag iedereen,

Dank Dank voor de ideeën en tips. :thumbup: :thumbup:
Dat er zoveel mogelijk is had ik eigenlijk niet verwacht. :O
Ben ik al blij dat ik dan toch maar de vraag hier gesteld heb. :thumbup:

Een draaischijf is heel mooi heel leuk, en ja daar hangt ook een prijskaartje aan.
Maar een ander probleem zou zich daarbij kunnen voordoen met  de inbouwdiepte van een draaischijf.
Er zitten namelijk nog rails onder de ruimte waar de draaischijf zou komen.
En de ruimte tussen de 2 lagen is maar beperkt. Zeker als er met de pantograaf naar boven wordt gereden later, dan is er helemaal geen ruimte. Vandaar dat ik naar een andere oplossing aan het zoeken ben.

Het voorstel van de keerdriehoek is dan mijn inziens de beste oplossing.En dan vooral de oplossing die Rob aangeeft vind ik een geslaagde oplossing. :thumbup: :thumbup: Zal even moeten zien als ik de nodige rails ter beschikking heb, kan ze misschien uit het 2de schaduwstation even wegnemen ( dit is toch nog maar in aanbouw )om alles te passen en dan volgende week in Houten de ontbrekende rails zoeken.

Het gaat zeker goed komen

Grts Freddy


Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Dat van die keerdriehoek kende ik nog niet. Rob is een echte virtuoos op dat vlak. Succes  met de zoektocht , en veel plezier in Houten Freddy
Grtz
Wim
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 07 januari 2020, 20:54:21
Het voorstel van de keerdriehoek is dan mijn inziens de beste oplossing.En dan vooral de oplossing die Rob aangeeft vind ik een geslaagde oplossing. :thumbup: :thumbup: Zal even moeten zien als ik de nodige rails ter beschikking heb, kan ze misschien uit het 2de schaduwstation even wegnemen ( dit is toch nog maar in aanbouw )om alles te passen en dan volgende week in Houten de ontbrekende rails zoeken.

Graag gedaan. Als je niet alle rails hebt, kun je de kern van de oplossing gebruiken en de aansluitingen aanpassen. Dat kan op allerlei manieren. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder de kern nog eens neergezet. Alleen de oranje rails heb je sowieso nodig (of eigenlijk zelfs dat nog niet, je kunt namelijk één of zelfs twee van de wissels 24612 vervangen door een engelse wissel of driewegwissel). Hoe je dat dan precies aan de rechterkant aansluit op het station en op de sporen linksachter, daar kun je wat mee spelen, afhankelijk van de extra overloopmogelijkheden die je wilt maken en van de beschikbare rails die je hebt. En voor het zijspoortje linksvóór kun je natuurlijk best een andere bocht gebruiken met daarna een recht spoortje tot aan de rand van de plaat.
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 07 januari 2020, 20:54:21
Dag iedereen,

Het voorstel van de keerdriehoek is dan mijn inziens de beste oplossing.En dan vooral de oplossing die Rob aangeeft vind ik een geslaagde oplossing. :thumbup: :thumbup: Zal even moeten zien als ik de nodige rails ter beschikking heb, kan ze misschien uit het 2de schaduwstation even wegnemen ( dit is toch nog maar in aanbouw )om alles te passen en dan volgende week in Houten de ontbrekende rails zoeken.

Grts Freddy
Of je haalt ze déze week al op de beurs in Rijswijk (bij Den Haag) :D
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
 @citaat Hans
:D :D :D
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Citaat van: wimpietje op woensdag 08 januari 2020, 06:58:29
Dat van die keerdriehoek kende ik nog niet. Rob is een echte virtuoos op dat vlak. Succes  met de zoektocht , en veel plezier in Houten Freddy
Grtz
Wim

@citaat @citaat
Wim,

Zelf kende ik het voorheen ook niet? maar dankzij een tip van JoBe (Johan) die mij dat eens als voorstel had gegeven tijdens een bezoekje hier. Was het zelfs bijna al weer vergeten :o)  Maar gelukkig weer op het idee gekomen.

Rob,

Het zal wat puzzelen zijn, maar het gaat goed komen. En die paar passtukjes ja die zijn dan misschien wat duurder tov de gewone railsen.
Het is alleszins de beste oplossing voor mij. Dikke mercie. :thumbup:

Verder was het vandaag hier precies weer pakjesdag.
Een aantal wagons die ik heb overgenomen van een forumlid zijn aangekomen.
Foto's komen er de komende dagen weer aan. Eerst nog even vastleggen op de gevoelige plaat  allee SD (plaat) -kaart  8)
En dan ook nog een speciale levering maar daar komt later meer uitleg en fotomateriaal van. Rara even de spanning wat opbouwen  >:-D

Grts Freddy

Re: de baan van Kelderspoorder: "aanpassing sporenplan voor keren stoomloks"
Freddy,

Ik heb eventueel wel 3 stuks van die 24206  (R2) voor je leggen.
Ik zal ze voor je meenemen naar houten.

Groet Michel